Formula Acceleration topic

Gestart door Jehoentelaar, 19 september 2013 - 21:38:20

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 02 mei 2014 - 15:39:02
Oke die dus zal voor Team Slowakije rijden  :)
Mis ik alleen Team Rusland nog  ;)
Ja Team Zweden ontbreekt dit weekend ook (tenminste, Rosenqvist doet niet mee vanwege F3, er doet nu wel een of andere Deen mee, maar ik weet niet of dat voor Team Zweden is of voor Team Denemarken), die Duitser is er ook niet bij en ik heb nog altijd niks van Team België gehoord.

SDG

Tja... hopelijk halen ze aan dit tempo straks het einde van het seizoen nog...

Perton

O in de tweede training waren er plotseling wel elf auto's. Dus het verval is toch afwezig!

gloudiesaurus

Oke gelukkig  ;)
Communicatie is iig. wel summier.

Wat ik ook niet snap is dat ze beginnen op circuits waar nog nooit echt publiek is geweest.
Op Portimao of Navarra heb ik het nog nooit druk gezien, het zijn leuke circuits maar druk nee.
Het word zo wel heel moeilijk om iets op te starten of publiek te trekken.

Waarom nemen ze niet de circuits waar A1GP wel werkte? Ik neem bijvoorbeeld Zandvoort of Donnington waar het wel druk was.

Daarnaast werkt het landenconcept in FA1 ook niet. Maar dat had A1GP eigenlijk al bewezen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Zandvoort = geluidsdagen. Nu weet ik dat dat een paar jaar geleden is veranderd, maar ik vermoed dat dat een belangrijke reden is. Oké DTM is er dit jaar niet meer, maar daar zijn de GT Masters voor in de plaats gekomen.

Bovendien moet je ook rekening houden met het geluid van de muziek twee (?) nachten lang. Dat zal daar in Zandvoort tussen alle kakdorpjes een vrij lastig verhaal worden bovenop het racen. In Assen waar de mensen sowieso wel van feesten houden (zeker deze 80's en 90's-dingen) en waar ze sowieso geen fuck om geluidsdagen geven volgens mij (ik heb er als Groninger tenminste nog nooit iets van meegekregen dat er geklaag zou zijn)

Voor de rest kosten. Ik vermoed dat een Navarra een stuk goedkoper zal zijn dan een Jerez of Barcelona. A1GP had een rijke sjeik achter zich, dat is bij Acceleration wat minder het geval.


Maar ik denk dat dit de drie voornaamste reden zijn: kosten, geluidsdagen + geschikte locaties voor de muziek (qua capaciteit en wederom het geluid)

gloudiesaurus

Zou kunnen, maar er zijn geschikte locaties dan Portimao.
En als je wat meer publiek hebt haal je die kosten er ook wel weer uit hoor  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Euh ja dat is dus waar a1gp en superleague aan kapot zijn gegaan. Te snel te veel willen. Er maar vanuit gaan dat er vanaf moment 1 genoeg toeschouwers zijn om voor duurdere locaties te kiezen is een fout die ze dan gelukkig niwt hebben gemaakt bij de organisatie.

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

Citaat van: Perton op 02 mei 2014 - 19:12:54
Zandvoort = geluidsdagen. Nu weet ik dat dat een paar jaar geleden is veranderd, maar ik vermoed dat dat een belangrijke reden is. Oké DTM is er dit jaar niet meer, maar daar zijn de GT Masters voor in de plaats gekomen.

Bovendien moet je ook rekening houden met het geluid van de muziek twee (?) nachten lang. Dat zal daar in Zandvoort tussen alle kakdorpjes een vrij lastig verhaal worden bovenop het racen. In Assen waar de mensen sowieso wel van feesten houden (zeker deze 80's en 90's-dingen) en waar ze sowieso geen fuck om geluidsdagen geven volgens mij (ik heb er als Groninger tenminste nog nooit iets van meegekregen dat er geklaag zou zijn)

Voor de rest kosten. Ik vermoed dat een Navarra een stuk goedkoper zal zijn dan een Jerez of Barcelona. A1GP had een rijke sjeik achter zich, dat is bij Acceleration wat minder het geval.


Maar ik denk dat dit de drie voornaamste reden zijn: kosten, geluidsdagen + geschikte locaties voor de muziek (qua capaciteit en wederom het geluid)


Ik heb daar ooit iets over geschreven...Maar ook het 'import' te Zandvoort Dorp is schuldig aan de teloorgang van het circuit. Een zeer slechte zaak.

Perton

Ik zal em binnenkort eens lezen, ben nu even wat druk, maar bedankt voor de link in ieder geval

Perton

Ik zie dat Melker met 11 seconden voorsprong heeft gewonnen. Leuk, maar wat ik (Nederlandse bril even afzettend) leuker vind, is dat de nummers 2 en 3, de nummers 4-6 en de nummers 8-9 toch allemaal bij de finish dicht bij elkaar zaten. Een heel ander beeld dan het eerste weekend, waarin er alleen maar gigantische gaten tussen alle coureurs waren. Nu weet ik niet hoe het zit met de inhaalacties enzo en of er daadwerkelijk een strijd was of treintje rijden, aangezien ik vandaag afwezig was en niks qua racerij heb gezien, maar ik vind dat een positieve ontwikkeling die na al mijn kritiek van de laatste tijd ook wel mag worden benadrukt.

gloudiesaurus

Alleen internationaal zie ik nog weinig aandacht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Het hele verhaal gaat ook compleet aan mij voorbij, waar A1GP en Superleague een serieuze promotieronde deden voor het circus begon.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 04 mei 2014 - 23:30:10
Het hele verhaal gaat ook compleet aan mij voorbij, waar A1GP en Superleague een serieuze promotieronde deden voor het circus begon.


Eigenlijk is er vooral vooraf veel media-aandacht geweest. The Hoff zat destijds echt overal de FA te promoten [en zichzelf, hahaha].


Zelf zat ik er in Valkenburg/Katwijk met mijn neus erboven op. Je zou denken dat het eea wordt doorgetrokken, maar hopelijk komt dat nog. :-X

gloudiesaurus

The hoff doet dat nog overal hoor. En ik moet zeggen dat het er qua publiek op het feest in Spanje er redelijk vol uit zag.
Ik zag zelfs foto's met lange wachtrijen.

Dus wellicht dat het concept daar het geld mee verdiend en dat het racen nog moet groeien  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is