Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

3phasE

Weet ik ook niet eerlijk gezegd.
Long beach is wel oké trouwens, en behoorlijk wat race-historie.
Indycar en ex-formule 1 circuit...  :)
The future is electric!

3phasE

En Ho Pin Tung bij China racing waarschijnlijk, Maikel  ;)
Hopelijk krijgen ook Albers en/of Doornbos ergens een stoeltje...
The future is electric!

3phasE

The future is electric!

Perton

Dan zal zijn weekend in Indianapolis wel een grote trst zijn geweest om ze te overtuigen

Pancake Shield

Ik wil dit graag een leuke klasse vinden, maar ik ben bang voor een fiasco zoals A1GP of Superleague Formula (zo heette het toch). En dat was nou niet heel geweldig uiteindelijk.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Persoonlijk vond ik qua show Superleague geweldig. Leuke races met veel actie. Het was natuurlijk ook nooit een 'echte' raceklasse, zoals Formule E wel moet worden, het was puur entertainment, niets meer en niets minder. Het nadeel was alleen dat ze veel te snel veel te veel wilden groeien, en dat ging mis. Ik zou dan ook niet bang zijn voor een zelfde afloop voor de Formule E, juist omdat grote raceteams hier interesse in tonen.  A1GP had een beetje hetzelfde, het was een redelijk succes, dus ging men over op (te) dure auto's, waardoor ook daar de groei te snel ging en het allemaal mis ging.

FE heeft steun van de FIA, interesse van grote teams en is maatschappelijk bijzonder relevant. (Ik zeg maatschappelijk, of het qua techniek en plek in de racewereld ook relevant is, moet nog blijken). Ik snap waarom je het vergelijkt met Superleague en A1GP, maar in mijn ogen zijn die totaal niet met elkaar te vergelijken, juist omdat A1GP en Superleague een heel andere positie in de racewereld innamen.

3phasE

Het is een totaal nieuwe klasse met totaal nieuwe auto's.
Technisch zijn deze auto's uniek en het is ook voor de auto-industrie heel aantrekkelijk om hier deel van uit te gaan maken.
Zeker het tweede seizoen, wanneer de teams zelf hun auto's mogen gaan ontwikkelen.
En dan hebben we het nog niet eens over de voordelen t.o.v andere raceklassen gehad.
Doordat de auto's weinig lawaai maken en nul uitstoot hebben mogen ze racen op plekken waar anderen nooit zouden mogen racen.
Kortom; volgen mij gaat het wel goed komen met de formule e...
The future is electric!

Franky R.

Het is niet voor niets dat men voornamelijk in de steden gaat racen...Veel plaatselijke aandacht en zo'n Formule E is blijkbaar toch niet helemaal muisstil.


Echter weet ik niet waar ik de races zou kunnen bekijken [zender/omroep] of ik heb dat [alweer] gemist? ???  Ik blijf van mening dat het echte succes staat of valt met de TV-coverage...

Jehoentelaar

Dat heb je gemist, want FOX Sports heeft voor tientallen landen de rechten aangekocht, waaronder Nederland.

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 30 mei 2014 - 02:00:54
FE heeft steun van de FIA, interesse van grote teams en is maatschappelijk bijzonder relevant. (Ik zeg maatschappelijk, of het qua techniek en plek in de racewereld ook relevant is, moet nog blijken). Ik snap waarom je het vergelijkt met Superleague en A1GP, maar in mijn ogen zijn die totaal niet met elkaar te vergelijken, juist omdat A1GP en Superleague een heel andere positie in de racewereld innamen.

Dan ga ik daar voorlopig even vanuit :). Het ziet er in ieder geval superboeiend uit.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

3phasE

Het geluid van een FE auto: http://t.co/cjJn9ezbZM
Lekker hoog in de revs, klinkt niet verkeerd wat mij betreft  ;)
The future is electric!

3phasE

Vandaag de Formula E shakedown op Donington Park!
Live blog op http://www.electricautosport.com/live/
The future is electric!

3phasE

En we kunnen Nick Heidfeld bijschrijven op het lijstje met FE-coureurs!
Zijn nieuwe werkgever heet VenturiRacing  :)
The future is electric!

Jehoentelaar


3phasE

#179
Interview met Franck Montagny (Andretti autosport) na 'shakedown' formule E-auto: http://www.fiaformulae.com/en/news/2014/june/franck-montagny-qa.aspx
The future is electric!