Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

-Nino-

Aankomend seizoen de Formule E races op zowel Ziggo Sport Totaal als Eurosport.

Sphinx

Over 6 dagen al; ik werk nog aan een voorbeschouwing  ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Nice! Ben benieuwd. Jaguar erbij. Mercedes erbij, wellicht nog BMW. Goede ontwikkelingen voor Formula E.

Las wel in het Formule 1 blad dat vorig seizoen nog 68 miljoen verlies is gedraaid. Toch veel geld...

Wat ook een goede ontwikkeling is, is dat wisselen van auto van volgend seizoen niet meer nodig is. McLaren gaat betere accu's leveren  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

en dan wordt het een serieuze klasse denk ik. Want die wissels, dat werkt nog altijd een beetje op mijn lachspieren hoor...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Edwin90

Ik vind die wissels eigenlijk wel cool. Keer wat anders dan een race zonder pitstops of een bandenwissel.

Sphinx

Het is jammer dat het moet, maar ik vind bv Renault en Abt er heel slim mee omgaan. Je moest afgelopen seizoen precies 1 minuut over zo'n wissel doen (pit in, uit- en instappen, riemen vast, check, pit uit) en vooral Abt was er een meester in om precies bij pit exit te zijn als de klok een minuut later aangaf, terwijl bv Andretti veel tijd verloor door op 1 minuut te wachten en Frijns en De Silvestro dán pas weg te sturen. Renault pikte dat snel op, Dragon ook. Benieuwd of je dit soort spelletjes dit jaar weer ziet.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 05 oktober 2016 - 08:22:05
en dan wordt het een serieuze klasse denk ik. Want die wissels, dat werkt nog altijd een beetje op mijn lachspieren hoor...
We weten dat jij geen voorstander van Formule E bent, maar vond je bijtanken in de F1 dan ook lachwekkend? Want dat is in feite wat ze doen, alleen duurt opladen van een batterij te lang en is een auto wisselen dan wat sneller.

Robbert65

Het overstappen in een andere auto, dat werkt op mijn lachspieren. Niet de klasse hoor.

Een race met twee auto's. Ik moet er gewoon iedere keer weer om gniffelen, dat het hele spul een minuut of langer pauzeert. Dat aspect kun je misschien wel vergelijken met een rijderswissel in de enduranceklassen, maar dan probeert men wel zo snel mogelijk te wisselen.

Maar ik ben wel om wat FormulaE betreft. Het is mooie techniek en absoluut de toekomst. De teams in FormulaE zijn de avantgarde van de motorsport. De races zijn soms echt spannend. Aan geluid, of gebrek aan geluid kun je wennen. Het feit, dat ze op stratencircuits rijden maakt de races spannender en FormulaE bouwt zo ook zijn eigen traditie en bijzondere kenmerken als klasse.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Misschien verwarde ik je met iemand anders. Mijn excuses dan.

Robbert65

niet nodig, je verwarde niets. Ik ben anders gaan denken.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

-Nino-

De Formule E dit weekend op televisie:

Zondag 09 oktober 2016
01.55 uur:   Formule E   Vrije Training 1   Eurosport Player.
04.25 uur:   Formule E   Vrije Training 2   Eurosport Player.
05.40 uur:   Formule E   Kwalificatie         Eurosport Player, Ziggo Sport Extra 1.
09.25 uur:   Formule E   Race                    Eurosport Player, Eurosport 1 HD, Ziggo Sport HD, Ziggo Sport Totaal Select HD.

Die nacht/ochtend ook nog Nascar, Formule 1 en V8 Supercars op Ziggo Sport (Totaal).

gloudiesaurus

Dus we hebben eigenlijk geen tijd om te gaan slapen  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Maar er is dus geen overlap met F1? Want dat wordt een grandioos lekker ochtendje.

Sphinx

Nope, F1 start is om 7u, FE start om 10u
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!