Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

3phasE

The future is electric!

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 30 mei 2014 - 19:59:45
Dat heb je gemist, want FOX Sports heeft voor tientallen landen de rechten aangekocht, waaronder Nederland.


Ik kan geen FOX ontvangen...FOX lijkt mij geen vanzelfsprekendheid voor veel Nederlandse tv-kijkers om te volgen? Toch een misser van formaat. Tenzij dat nog veranderd...dan heb ik niets gezegd... :P

Perton

De normale Fox ontvang je wel, maar Fox Sports niet, da's nog duurder dan Sport 1. Zoals ik al eerder heb gezegd in dit topic: ik ga niet speciaal voor Formule E een zenderpakket aanschaffen waar ik verder toch niet naar kijk. Ja, misschien American Football, maar dat kan ik gewoon gratis on demand kijken (volledig legaal, voor mensen daar over vallen). En de leukste wedstrijden zijn toch wanneer ik slaap, dus dat is sowieso weggegooid geld. Bovendien denk ik dat veel autosportfans al een abbonement op Sport 1 hebben, dus dan wordt Fox Sports erbij sowieso een heel erg duur geintje. Dan moet je je toch richten op de mensen die veel geld over hebben voor het kijken van sport in het algemeen, en ik vraag me af of die wel interesse hebben in de Formule E. Voor Nederland vind ik het dus erg jammer dat het op Fox Sports te zien zal zijn.

Zoals ik ook al eerder heb gezegd is Fox Sports echter een gigantische speler in Zuid-Amerika en net zo normaal om hier bijvoorbeeld Eurosport 2 te hebben. In het verleden (en misschien nu nog steeds, dat weet ik niet) ook de zender die Formule 1 en GP2 uitzond, en volgens mij ook NASCAR. Dus wat Zuid-Amerika betreft is het volstrekt logisch dat Formule E op die zender te zien zal zijn.

3phasE

Zou het niet kunnen dat Fox de rechten nog doorverkoopt aan bijvoorbeeld Sport1.
Het is voor Fox (Noord-Europa) toch ook niet handig om iets uit te gaan zenden waar ze de kijkers niet voor hebben of gaan krijgen?
The future is electric!

Jehoentelaar

FOX wil een totaalpakket aan sporten aanbieden. Er zijn een heleboel voetbalfans in deze wereld (waar FOX veel rechten van binnenhengelt), en ik kan mij voorstellen dat er veel ook een andere sport enigszins boeiend vinden. Blijkbaar zien ze daarnaast wel potentieel in Formula E, anders zouden ze die rechten helemaal niet binnenhalen.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 10 juni 2014 - 21:49:11
FOX wil een totaalpakket aan sporten aanbieden. Er zijn een heleboel voetbalfans in deze wereld (waar FOX veel rechten van binnenhengelt), en ik kan mij voorstellen dat er veel ook een andere sport enigszins boeiend vinden. Blijkbaar zien ze daarnaast wel potentieel in Formula E, anders zouden ze die rechten helemaal niet binnenhalen.


Dat is een fout welk door zowat elke aanbieder wordt gemaakt...Wat kan dat voetbal mij nou schelen?


Voorheen keek ik graag Eredivisie, maar het huidige aanbod is pure overkill en ben ik ervan 'genezen'...En nee, ook het WK zal ik niet eens zo 'strak' -volgen. Zeker niet met de wantoestanden in dat land [straatkinderen 'preventief' doodschieten/Favela-bewoners wegjagen enz].


Ik zit te wachten op die slimmerik die bijv. MotorsTV apart aanbied, zonder een shitload aan andere sporten waar ik niets mee heb... ::)

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 12 juni 2014 - 13:16:57
Dat is een fout welk door zowat elke aanbieder wordt gemaakt...Wat kan dat voetbal mij nou schelen?

Jou misschien niks, maar het is wel de grootste sport van het land met relatief gezien een bijna zot aantal TV-kijkers. De Eredivisie is logischerwijs enorm populair in ons land, maar ook de Premier League trekt veel kijkers (o.a. via Match of the Day op de BBC). De andere drie grote competities zijn minder sterk, maar vormen samen een aantrekkelijk pakket voor de voetballiefhebbers die gewoon mooie duels willen zien. Als je die vier landen samentrekt heb je elke week wel ergens een topwedstrijd. Daarom hengelt FOX nu drie van die vier topdivisies binnen, en zullen ze ongetwijfeld flink aan de slag gaan om ook de Primera División erbij te krijgen. Met die vier + de Eredivisie ben je haast onverslaanbaar op de digitale TV-markt.

CitaatIk zit te wachten op die slimmerik die bijv. MotorsTV apart aanbied, zonder een shitload aan andere sporten waar ik niets mee heb... ::)

MotorsTV werd er bijna uitgehaald door Ziggo door het kleine aantal kijkers in ons land. Die zender kan de rechten en de satelliettijd niet betalen om echt grote raceklassen structureel uit te zenden. Het is prima om af en toe een losse race V8 Supercars of NASCAR Nationwide Series te kijken, maar je wint er de oorlog niet mee. Voor een autosportveelvraat als ondergetekende is het een geweldige zender, maar van die lieden als ik zijn er (gelukkig) niet zo veel.

Perton

Formula E has made changes to its proposed 'Fan Boost' system, which will allow a public vote to determine which drivers are given extra power to deploy during a race.

At the championship's launch event in London on Monday it was revealed that the power boost available has been increased to 90hp.

The online fan vote, which will close shortly before the start of a race, will allow the three most popular drivers to receive one boost each, which will increase the power of the car from 133kw (180bhp) to 200kw (270bhp).


Lol, en in de F1 klagen we over stilstaande herstarts.

NielsD

Hahaha! Te bizar! Ik ben ook bang dat de Formula E niet lang gaat stand houden. Soort A1GP-geval zal het wel worden..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ja mijn enige argument ertegen is dat dit van de FIA is en ze enorm willen dat het slaagt. Maarja, dat was Formule 2 ook...

NielsD

Citaat van: Perton op 01 juli 2014 - 00:49:43
Ja mijn enige argument ertegen is dat dit van de FIA is en ze enorm willen dat het slaagt. Maarja, dat was Formule 2 ook...

Hoe graag je ook wilt dat het slaagt, als de fans wegblijven dan is het gauw over. Daarbij ben ik nooit voorstander geweest van dit kampioenschap, maar dat komt omdat ik elektrisch rijden niet bij autosport vind horen. Ook al is het de toekomst.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Formule E heeft in mijn ogen veel meer kans om succesvol te worden dan Formula Acceleration. Dat zal snel een stille dood sterven vrees ik.
Ik begrijp niet zo goed wat er mis is met elektrisch racen (behalve dan het geluid). Je hebt direct vol vermogen, er is nog een wereld te winnen op dit vlak dus de motoren zullen snel beter worden en doordat deze motoren geen 'herrie' maken en niet 'stinken' zul je nooit klachten krijgen van omwonenden. Ideaal toch?

NielsD

Citaat van: Matthijs op 01 juli 2014 - 08:23:12
Ik begrijp niet zo goed wat er mis is met elektrisch racen (behalve dan het geluid). Je hebt direct vol vermogen, er is nog een wereld te winnen op dit vlak dus de motoren zullen snel beter worden en doordat deze motoren geen 'herrie' maken en niet 'stinken' zul je nooit klachten krijgen van omwonenden. Ideaal toch?

Als ik naar een circuit ga, dan ga ik voornamelijk voor het geluid van de motoren/auto's. Om auto's op volle snelheid weg te zien accelereren, zonder dat er maar een geluidje van af komt vind ik dodelijk saai. Elektrisch rijden is leuk, ik heb het zelf ook een aantal keren gedaan, maar om er naar te kijken op het circuit lijkt mij geen bal aan. Het enige leuke zijn de oude F1-coureurs die instappen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Citaat van: Perton op 01 juli 2014 - 00:41:37
Formula E has made changes to its proposed 'Fan Boost' system, which will allow a public vote to determine which drivers are given extra power to deploy during a race.

At the championship's launch event in London on Monday it was revealed that the power boost available has been increased to 90hp.

The online fan vote, which will close shortly before the start of a race, will allow the three most popular drivers to receive one boost each, which will increase the power of the car from 133kw (180bhp) to 200kw (270bhp).


Lol, en in de F1 klagen we over stilstaande herstarts.



Ik had veel hoop voor dit kampioenschap maar de FIA trekt haar gewoonlijke artificiële nonsens weer door naar deze serie, jammer, echt jammer!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Hahaha! Deze tweet komt van één van de beste F1-coureurs ooit: Jaime Alguersuari.

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna