Round 13: Singapore Grand Prix, Marina Bay Street Circuit

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 13:10:15

« vorige - volgende »

Wie zal de straten van Singapore temmen?

Vettel
9 (56.3%)
Webber
0 (0%)
Alonso
2 (12.5%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
1 (6.3%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
4 (25%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Jehoentelaar

Wie heeft het over benadelen? Ik doel erop dat de focus over de gehele linie meer op de #1 dan op de #2 kan liggen. Een andere verklaring voor het verschil in betrouwbaarheid kan ik niet verzinnen, en dat is iets heel anders dan de #2 met opzet dingen achterhouden.

Wings

Ik reageer op Frank die zegt dat Vettel updates heeft waarover Webber niet beschikt. Dat is wel degelijk benadelen. En dat gaat er bij mij niet in. Ik bedoel het niet persoonlijk Jehoentelaar (en Frank) maar wanneer gaan mensen nu eens inzien dat Vettel het (grootste) verschil maakt? Het lijkt wel alsof mensen zo proberen zijn successen te ondermijnen. Dan is het Newey die hoofdverantwoordelijk is dan is het weer Webber die minder materiaal heeft waardoor het contrast groter wordt. Diezelfde mensen (en dan doel ik niet op jou in het bijzonder, Jehoentelaar) zijn vaak de mensen die ik zelden zie schrijven dat Vettel ongekend goed is.

Arthur

Citaat van: Wings op 22 september 2013 - 22:18:46
Ik reageer op Frank die zegt dat Vettel updates heeft waarover Webber niet beschikt. Dat is wel degelijk benadelen. En dat gaat er bij mij niet in. Ik bedoel het niet persoonlijk Jehoentelaar (en Frank) maar wanneer gaan mensen nu eens inzien dat Vettel het (grootste) verschil maakt? Het lijkt wel alsof mensen zo proberen zijn successen te ondermijnen. Dan is het Newey die hoofdverantwoordelijk is dan is het weer Webber die minder materiaal heeft waardoor het contrast groter wordt. Diezelfde mensen (en dan doel ik niet op jou in het bijzonder, Jehoentelaar) zijn vaak de mensen die ik zelden zie schrijven dat Vettel ongekend goed is.

Vettel is zo onderhand Schumacheriaans domininant. En dat komt niet alleen door het materiaal dat hij ter beschikking heeft... Zoiets Wings ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Het is gewoon het hele pakket wat klopt..
Red Bull, Newey, Vettel, Horner...
Zo'n beetje van alles het beste in de Formule 1  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 22 september 2013 - 22:12:29
Wie heeft het over benadelen? Ik doel erop dat de focus over de gehele linie meer op de #1 dan op de #2 kan liggen. Een andere verklaring voor het verschil in betrouwbaarheid kan ik niet verzinnen, en dat is iets heel anders dan de #2 met opzet dingen achterhouden.
Daar heb je wel een mogelijkheid. Kan ik mij goed voorstellen.

0634

Citaat van: Franky R. op 22 september 2013 - 21:56:04
Citaat van: Fietser op 22 september 2013 - 21:29:38
Citaat van: KVDracer op 22 september 2013 - 20:35:39
Belachelijk natuurlijk. Maarja, we weten al langer dan vandaag dat er niets meer mag in de F1. Dit is even belachelijk als dat je geen vlag meer mag zwaaien in je uitloopronde.
Weber is eigenlijk de slimste rijder. Hij gaat zijn geluk in de WEC zoeken, waar je tenminste nog wel wat plezier mag hebben.

Webber is niet zozeer Slim, hij is gewoon te langzaam voor de F1. Ongelooflijk, wat een verschil met zijn teamgenoot!


Webber zou het prima doen in elke ander F1-team...

... dat geen topteam is. Want voor een topteam is hij niet goed genoeg. Als tweede man, kan het wel, maar daar moet dan wel een topper naast staan.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 23 september 2013 - 06:25:25
Citaat van: Jehoentelaar op 22 september 2013 - 22:12:29
Wie heeft het over benadelen? Ik doel erop dat de focus over de gehele linie meer op de #1 dan op de #2 kan liggen. Een andere verklaring voor het verschil in betrouwbaarheid kan ik niet verzinnen, en dat is iets heel anders dan de #2 met opzet dingen achterhouden.
Daar heb je wel een mogelijkheid. Kan ik mij goed voorstellen.
De focus van the pitwall van RBR ligt waarschijnlijk inderdaad (bewust of onbewust) steeds meer bij Vettel - en terecht! Maar is dat slecht voor Webber? Onthouden ze hem bewust updates, geven ze hem twijfelachtig materiaal, een mindere engineer of monteurs? Nada. Bovendien, wat is de winst voor RBR bij minder aandacht voor hun 2e rijder? Die is er niet want RBR is in alle opzichten gebaat bij het feit dat Webber zo ver mogelijk vooraan finisht. Ik geloof daarom dat iedereen bij RBR zijn/haar uiterste best doet voor Webber.

Jehoentelaar

Ik niet. Het materiaal brengt ze sowieso de constructeurstitel. We weten dat Webber de duidelijke tweede man is. Ze laten hem niet compleet vallen, maar de verdeling van de inzet is m.i. niet helemaal gelijk. Maar nogmaals, dat is niet iets waarin Red Bull uniek is in de F1-geschiedenis.

Gerard

pfff Webber had wel weer pech hoor... toch wel ' opvallend' dat het iedere keer ZIJN auto is die problemen kent.....
Is het niet KERS, dan is het wel de bak, of.......

Maikel0230

Het toont aan dat daar iets niet klopt, het gerucht gaat nu een 'bepaalde' kringen dat Webber het befaamde TC systeem van RB niet meer ter beschikking heeft sinds dat hij heeft aangekondigd dat hij vertrekt.

Recent heeft er nog iemand een geluidsopnames van beide wagens vergeleken en bij Vettel hoorde hij een raar ratelend geluid bij het optrekken. Het was subtiel maar het viel wel op. Dat zou ook meteen dat gat van bijna 3 seconden verklaren na de eerste ronde waarin hij ook nog met N.R. moest afrekenen na bocht 1.

Allemaal zonder een schrijntje bewijs natuurlijk

;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 23 september 2013 - 11:51:34
Het toont aan dat daar iets niet klopt, het gerucht gaat nu een 'bepaalde' kringen dat Webber het befaamde TC systeem van RB niet meer ter beschikking heeft sinds dat hij heeft aangekondigd dat hij vertrekt.

Recent heeft er nog iemand een geluidsopnames van beide wagens vergeleken en bij Vettel hoorde hij een raar ratelend geluid bij het optrekken. Het was subtiel maar het viel wel op. Dat zou ook meteen dat gat van bijna 3 seconden verklaren na de eerste ronde waarin hij ook nog met N.R. moest afrekenen na bocht 1.

Allemaal zonder een schrijntje bewijs natuurlijk

;)

dus dat is toegelaten die tc systeem?

Sabai

Onzin . Heb gisteren de ronde tijden gevolgd.En toen webber geen verkeer meer voor zich had reed hij ook dezelfde pace als Vettel.

Maikel0230

#207
Citaat van: robbert op 23 september 2013 - 11:56:14
dus dat is toegelaten die tc systeem?

Dat is verboden sinds 2008

Citaat van: Sabai op 23 september 2013 - 11:56:34
Onzin . Heb gisteren de ronde tijden gevolgd.En toen webber geen verkeer meer voor zich had reed hij ook dezelfde pace als Vettel.

Waarom vloog webber dan niet door het veld zoal vettel ervandoor stormde. Dat webber geen vettel is hoef je me niet meer aan mijn neus te hangen, maar langzaam is webber niet en dus zou hij toch zich toch makkelijk naar P2 moeten knokken wat dus niet lukte.

Maar zoals ik al zei is hier tot op heden geen bewijs voor geleverd maar ik vind dit zaakje maar ferm stinken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fietser

Citaat van: Maikel0230 op 23 september 2013 - 11:57:22
Citaat van: robbert op 23 september 2013 - 11:56:14
dus dat is toegelaten die tc systeem?

Dat is verboden sinds 2008

Citaat van: Sabai op 23 september 2013 - 11:56:34
Onzin . Heb gisteren de ronde tijden gevolgd.En toen webber geen verkeer meer voor zich had reed hij ook dezelfde pace als Vettel.

Waarom vloog webber dan niet door het veld zoal vettel ervandoor stormde. Dat webber geen vettel is hoef je me niet meer aan mijn neus te hangen, maar langzaam is webber niet en dus zou hij toch zich toch makkelijk naar P2 moeten knokken wat dus niet lukte.

Maar zoals ik al zei is hier tot op heden geen bewijs voor geleverd maar ik vind dit zaakje maar ferm stinken.

De reden waarom Webber niet, zoals Vettel, door het veld heen stormde, is heel simpel: Webber stormt namelijk NOOIT door het veld heen. Het verschil tussen die twee gewoon is te groot (geworden). Maar wie weet stormt hij de volgende GP eens een keertje wel door het veld, want hij wordt, zo las ik ergens, 10 plekken teruggezet wegens 3x geel vanwege zijn stommiteit in de uitloopronde.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 23 september 2013 - 12:47:09
Citaat van: Maikel0230 op 23 september 2013 - 11:57:22
Citaat van: robbert op 23 september 2013 - 11:56:14
dus dat is toegelaten die tc systeem?

Dat is verboden sinds 2008

Citaat van: Sabai op 23 september 2013 - 11:56:34
Onzin . Heb gisteren de ronde tijden gevolgd.En toen webber geen verkeer meer voor zich had reed hij ook dezelfde pace als Vettel.

Waarom vloog webber dan niet door het veld zoal vettel ervandoor stormde. Dat webber geen vettel is hoef je me niet meer aan mijn neus te hangen, maar langzaam is webber niet en dus zou hij toch zich toch makkelijk naar P2 moeten knokken wat dus niet lukte.

Maar zoals ik al zei is hier tot op heden geen bewijs voor geleverd maar ik vind dit zaakje maar ferm stinken.



De reden waarom Webber niet, zoals Vettel, door het veld heen stormde, is heel simpel: Webber stormt namelijk NOOIT door het veld heen. Het verschil tussen die twee gewoon is te groot (geworden). Maar wie weet stormt hij de volgende GP eens een keertje wel door het veld, want hij wordt, zo las ik ergens, 10 plekken teruggezet wegens 3x geel vanwege zijn stommiteit in de uitloopronde.


Pardon?


Webber stormt nooit door het veld? Maleisie 2011?