Round 13: Singapore Grand Prix, Marina Bay Street Circuit

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 13:10:15

« vorige - volgende »

Wie zal de straten van Singapore temmen?

Vettel
9 (56.3%)
Webber
0 (0%)
Alonso
2 (12.5%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
1 (6.3%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
4 (25%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

SDG

Citaat van: Franky R. op 22 september 2013 - 19:01:35
Citaat van: Jehoentelaar op 22 september 2013 - 18:58:15
Citaat van: Fabian op 22 september 2013 - 18:30:32
http://www.gppits.net/nieuws/straf_voor_mark_webber/
Helemaal klaar met dat gedoe. Formule 1, tot in 2014. >:(
Pure waanzin...

Inderdaad, heel flauw. Het equivalent van een gele kaart in het voetbal voor het uittrekken van een T-shirt bij een doelpunt.

Franky R.

Citaat van: SDG op 22 september 2013 - 19:09:32
Citaat van: Franky R. op 22 september 2013 - 19:01:35
Citaat van: Jehoentelaar op 22 september 2013 - 18:58:15
Citaat van: Fabian op 22 september 2013 - 18:30:32
http://www.gppits.net/nieuws/straf_voor_mark_webber/
Helemaal klaar met dat gedoe. Formule 1, tot in 2014. >:(
Pure waanzin...

Inderdaad, heel flauw. Het equivalent van een gele kaart in het voetbal voor het uittrekken van een T-shirt bij een doelpunt.


Daarom heb ik in het artikel ook die filmpjes van vroeger erbij gezet...
http://www.gppits.net/nieuws/singapore_alonso_op_het_matje/

Edwin90

Straf schijnt zo belachelijk nog niet te zijn. Er moet beeldmateriaal zijn dat Alonso Webber bijna aanrijdt wanneer hij vraagt om een lift. Meeste journalisten in Singapore zijn het eens met de straf na het zien van de beelden.

Vergeet daarnaast niet dat die 10 plekken niet alleen voor die lift zijn. Maar voor 3 reprimandes over het hele seizoen.

KVDracer

Belachelijk natuurlijk. Maarja, we weten al langer dan vandaag dat er niets meer mag in de F1. Dit is even belachelijk als dat je geen vlag meer mag zwaaien in je uitloopronde.
Weber is eigenlijk de slimste rijder. Hij gaat zijn geluk in de WEC zoeken, waar je tenminste nog wel wat plezier mag hebben.

Sabai




Dit is de on board van Alonso en het was eerder Hamilton die de aanrijding bijna had en moest uitwijken.

Jehoentelaar

Het zijn topcoureurs die 61 rondjes vlak langs een verzameling muren kunnen racen. Maar blijkbaar is het volgens de stewards dan teveel gevraagd om in de uitloopronde ook op te letten. Schandalige straf, nergens voor nodig.

SDG

Citaat van: Sabai op 22 september 2013 - 20:42:52



Dit is de on board van Alonso en het was eerder Hamilton die de aanrijding bijna had en moest uitwijken.

Inderdaad, was toch wel een potentieel gevaarlijke situatie.

Wings

Citaat van: Franky R. op 22 september 2013 - 18:57:05
Citaat van: Jeroen op 22 september 2013 - 18:18:29
Citaat van: Franky R. op 22 september 2013 - 17:23:46
Citaat van: Jehoentelaar op 22 september 2013 - 16:43:30
Red Bull legt de focus dus vrijwel geheel op de #1, wat de enorme betrouwbaarheidsverschillen tussen de auto's van Vettel en Webber verklaart. Houd ik niet van, maar het is een mogelijkheid om je kampioenschappen binnen te hengelen.
En dan zijn er nog mensen die Webber erop aan kijken? Ik zou zeggen, 'hoe weet je het zo zeker dat beide RBR's gelijkwaardig zijn'?!
Ik kan me niet voorstellen dat het niet zo is.


Hm, Benetton - Ferrari - Red Bull...Waarom niet?

Jij denkt dat een sport waar men miljoenen uitgeeft om duizendsten te vinden men één rijder gaat benadelen?

Fietser

Ik durf het hier nauwelijks te zeggen, maar ik heb me best geamuseerd. Singapore vind ik geen geweldige racetrack en met zo'n avondrace heb ik al helemaal niets, maar de gevechten vanaf positie 2 a 3 waren - met hulp van de safety car - m.i. zeer de moeite waard. Interessant met name het verschil in bandenstrategie waardoor tegen het einde sommigen door het ijs zakten. Opvallende wapenfeiten:
1. Vettel soeverein;
2. Alonso: als altijd een geweldige start, heerlijke racepace en optimaal resultaat;
3. Mercedes: het omgekeerde, hier had meer ingezeten voor Rosberg en Hamilton;
3. Raikkonen: cool and fast as ever;
4. McLaren: bandenstrategie niet echt geweldig;
5. Webber: pechvogel, maar tot aan zijn problemen toonde hij aan dat hoog tijd is om naar een 'lagere klasse' over te stappen. Gewoon lichtjaren verwijderd van zijn teamgenoot, op elke gebied.
6. Hulkenberg: liet weer eens zien dat hij aanspraak maakt op een 'beter stoeltje'
7. Grossjean: jammer, een podium was mogelijk geweest.

Fietser

Citaat van: KVDracer op 22 september 2013 - 20:35:39
Belachelijk natuurlijk. Maarja, we weten al langer dan vandaag dat er niets meer mag in de F1. Dit is even belachelijk als dat je geen vlag meer mag zwaaien in je uitloopronde.
Weber is eigenlijk de slimste rijder. Hij gaat zijn geluk in de WEC zoeken, waar je tenminste nog wel wat plezier mag hebben.

Webber is niet zozeer Slim, hij is gewoon te langzaam voor de F1. Ongelooflijk, wat een verschil met zijn teamgenoot!

0634

Citaat van: Fietser op 22 september 2013 - 21:25:54
Ik durf het hier nauwelijks te zeggen, maar ik heb me best geamuseerd. Singapore vind ik geen geweldige racetrack en met zo'n avondrace heb ik al helemaal niets, maar de gevechten vanaf positie 2 a 3 waren - met hulp van de safety car - m.i. zeer de moeite waard. Interessant met name het verschil in bandenstrategie waardoor tegen het einde sommigen door het ijs zakten. Opvallende wapenfeiten:
1. Vettel soeverein;
2. Alonso: als altijd een geweldige start, heerlijke racepace en optimaal resultaat;
3. Mercedes: het omgekeerde, hier had meer ingezeten voor Rosberg en Hamilton;
3. Raikkonen: cool and fast as ever;
4. McLaren: bandenstrategie niet echt geweldig;
5. Webber: pechvogel, maar tot aan zijn problemen toonde hij aan dat hoog tijd is om naar een 'lagere klasse' over te stappen. Gewoon lichtjaren verwijderd van zijn teamgenoot, op elke gebied.
6. Hulkenberg: liet weer eens zien dat hij aanspraak maakt op een 'beter stoeltje'
7. Grossjean: jammer, een podium was mogelijk geweest.

De saaiheid van de race had ook niets te maken met de kwaliteit van de rijders. Die is prima.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 22 september 2013 - 18:18:29
Citaat van: Franky R. op 22 september 2013 - 17:23:46
Citaat van: Jehoentelaar op 22 september 2013 - 16:43:30
Red Bull legt de focus dus vrijwel geheel op de #1, wat de enorme betrouwbaarheidsverschillen tussen de auto's van Vettel en Webber verklaart. Houd ik niet van, maar het is een mogelijkheid om je kampioenschappen binnen te hengelen.
En dan zijn er nog mensen die Webber erop aan kijken? Ik zou zeggen, 'hoe weet je het zo zeker dat beide RBR's gelijkwaardig zijn'?!
Ik kan me niet voorstellen dat het niet zo is.

Ik kan me niet voorstellen dat het wel zo is. Want wat wint RBR ermee door hun coureurs met ongelijk materiaal de ring in te sturen? Je frustreert daarmee niet alleen een (2de) coureur, maar ook zijn engineer en monteurs die hun uiterste best doen. Men kweekt dan een slechte teamsfeer, en e.e.a. komt later altijd eens boven water. Bovendien is een matig presterende 2e rijder niet in het belang van het kampioenschap der constructeurs. En last but not least zou men daarmee bewust verhinderen dat Webber punten van Vettels grote concurrenten Alonso en Raikkonen afsnoept? Beetje vreemd; het zou tegen alle logica in gaan. Iedereen die toch nog meent dat RBR een spelletje speelt met (de zeer goed verdienende!) Webber of met diens wagen is m.i. op zoek naar stokken om mee te slaan of lijdt gewoon aan sensatiezucht.
Maar het is natuurlijk best mogelijk dat ik er helemaal naast zit. In dat geval zou ik echter graag de voordelen willen horen/lezen/weten van het bewust saboteren van Webbers kansen.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 22 september 2013 - 21:48:16
Citaat van: Jeroen op 22 september 2013 - 18:18:29
Citaat van: Franky R. op 22 september 2013 - 17:23:46
Citaat van: Jehoentelaar op 22 september 2013 - 16:43:30
Red Bull legt de focus dus vrijwel geheel op de #1, wat de enorme betrouwbaarheidsverschillen tussen de auto's van Vettel en Webber verklaart. Houd ik niet van, maar het is een mogelijkheid om je kampioenschappen binnen te hengelen.
En dan zijn er nog mensen die Webber erop aan kijken? Ik zou zeggen, 'hoe weet je het zo zeker dat beide RBR's gelijkwaardig zijn'?!
Ik kan me niet voorstellen dat het niet zo is.

Ik kan me niet voorstellen dat het wel zo is. Want wat wint RBR ermee door hun coureurs met ongelijk materiaal de ring in te sturen? Je frustreert daarmee niet alleen een (2de) coureur, maar ook zijn engineer en monteurs die hun uiterste best doen. Men kweekt dan een slechte teamsfeer, en e.e.a. komt later altijd eens boven water. Bovendien is een matig presterende 2e rijder niet in het belang van het kampioenschap der constructeurs. En last but not least zou men daarmee bewust verhinderen dat Webber punten van Vettels grote concurrenten Alonso en Raikkonen afsnoept? Beetje vreemd; het zou tegen alle logica in gaan. Iedereen die toch nog meent dat RBR een spelletje speelt met (de zeer goed verdienende!) Webber of met diens wagen is m.i. op zoek naar stokken om mee te slaan of lijdt gewoon aan sensatiezucht.
Maar het is natuurlijk best mogelijk dat ik er helemaal naast zit. In dat geval zou ik echter graag de voordelen willen horen/lezen/weten van het bewust saboteren van Webbers kansen.


Ik heb het niet over benadelen gehad, doch dat men meer aandacht besteed aan [de auto van] Vettel, waardoor er bij Webber zaken over het hoofd worden gezien. Met als gevolg dat Webber uitvalt waar Vettel wint...


Tevens denk ik ook niet dat Webber updates heeft, die Vettel wel op zijn auto heeft zitten?

Franky R.

Citaat van: Fietser op 22 september 2013 - 21:29:38
Citaat van: KVDracer op 22 september 2013 - 20:35:39
Belachelijk natuurlijk. Maarja, we weten al langer dan vandaag dat er niets meer mag in de F1. Dit is even belachelijk als dat je geen vlag meer mag zwaaien in je uitloopronde.
Weber is eigenlijk de slimste rijder. Hij gaat zijn geluk in de WEC zoeken, waar je tenminste nog wel wat plezier mag hebben.

Webber is niet zozeer Slim, hij is gewoon te langzaam voor de F1. Ongelooflijk, wat een verschil met zijn teamgenoot!


Webber zou het prima doen in elke ander F1-team...

Wings

Citaat van: Franky R. op 22 september 2013 - 21:54:32
Tevens denk ik ook niet dat Webber updates heeft, die Vettel wel op zijn auto heeft zitten?

Franky, met al mijn respect, denk je nu écht dat in een sport waar miljoenen omgaan, een rijder bij een topteam benadeeld wordt? Men besteedt miljoenen om de auto duizendsten sneller te maken en zouden deze voor één rijder achterhouden?