Round 13: Singapore Grand Prix, Marina Bay Street Circuit

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 13:10:15

« vorige - volgende »

Wie zal de straten van Singapore temmen?

Vettel
9 (56.3%)
Webber
0 (0%)
Alonso
2 (12.5%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
1 (6.3%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
4 (25%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

0634

Citaat van: Sabai op 22 september 2013 - 10:48:59
dat ook en Wings doet net alsof het een grote Vettel show is. Bij mijn weten zijn er al 5 verschillende winnaars dit seizoen en heeft Mercedes de meeste pole's. Dat Vettel  het nu naar zich toe begint te trekken is niet saai voor mij maar juist een kwaliteit van het hele team en mooi om te zien.
Dat laatste is wel waar, maar het blijft saai als iemand een stuk sneller is dan de rest. Eerste helft van dit jaar was prima, nu wordt het wat voorspelbaar m.i..

robbert

Citaat van: Sabai op 22 september 2013 - 10:48:59
dat ook en Wings doet net alsof het een grote Vettel show is. Bij mijn weten zijn er al 5 verschillende winnaars dit seizoen en heeft Mercedes de meeste pole's. Dat Vettel  het nu naar zich toe begint te trekken is niet saai voor mij maar juist een kwaliteit van het hele team en mooi om te zien.

En gedeeltelijk door de fia. In het begin van het seizoen, met de snel-slijtende banden, waren ze niet zo dominant. Hun dominantie is gekomen vanaf de nieuwe banden ingezet werden

robbert

Citaat van: Terminator op 22 september 2013 - 10:43:55
Er gebeurt altijd wel wat in Singapore. SC's en dergelijke. Volgens mij is er elk jaar nog wel een SC geweest hier.

ik zou niet te veel hopen of er kunnen er weer veel teleurgesteld zijn. Remember spa en monza....

Sabai

Citaat van: robbert op 22 september 2013 - 10:52:27
Citaat van: Sabai op 22 september 2013 - 10:48:59
dat ook en Wings doet net alsof het een grote Vettel show is. Bij mijn weten zijn er al 5 verschillende winnaars dit seizoen en heeft Mercedes de meeste pole's. Dat Vettel  het nu naar zich toe begint te trekken is niet saai voor mij maar juist een kwaliteit van het hele team en mooi om te zien.

En gedeeltelijk door de fia. In het begin van het seizoen, met de snel-slijtende banden, waren ze niet zo dominant. Hun dominantie is gekomen vanaf de nieuwe banden ingezet werden


Ik denk dat de banden er weinig mee te maken hebben eerder de updates van Newey. Je doet ze er tekort aan om te beweren dat het alleen door de banden komt die voor iedereen gelijk zijn .En na de wijziging zijn er imo ook geen grote verschuivingen geweest.

Wings

Citaat van: Sabai op 22 september 2013 - 10:48:59
dat ook en Wings doet net alsof het een grote Vettel show is.

Dat is het ook. Als niks misgaat verdwijnt Vettel na de start aan de horizon en is de race gereden. Niemand kan Vettel structureel bedreigen dus de term dominantie lijkt mij dan wel van toepassing.

CitaatBij mijn weten zijn er al 5 verschillende winnaars dit seizoen en heeft Mercedes de meeste pole's.

Probeer je nu te doen alsof het kampioenschap spannend is of wat ik er op uitmaken?

CitaatDat Vettel  het nu naar zich toe begint te trekken is niet saai voor mij maar juist een kwaliteit van het hele team en mooi om te zien.

Verschrikkelijk om te zien. Net als de Ferrari-dominantie begin deze eeuw. Dat getuigd ook het gejoel van de fans. Ik zal de sport altijd verkiezen boven dominantie van welk team dan ook. Ook toen het 'mijn Ferrari' betrof. Dat vond ik 2 jaren leuk.

robbert

Citaat van: Sabai op 22 september 2013 - 11:01:05
Citaat van: robbert op 22 september 2013 - 10:52:27
Citaat van: Sabai op 22 september 2013 - 10:48:59
dat ook en Wings doet net alsof het een grote Vettel show is. Bij mijn weten zijn er al 5 verschillende winnaars dit seizoen en heeft Mercedes de meeste pole's. Dat Vettel  het nu naar zich toe begint te trekken is niet saai voor mij maar juist een kwaliteit van het hele team en mooi om te zien.

En gedeeltelijk door de fia. In het begin van het seizoen, met de snel-slijtende banden, waren ze niet zo dominant. Hun dominantie is gekomen vanaf de nieuwe banden ingezet werden


Ik denk dat de banden er weinig mee te maken hebben eerder de updates van Newey. Je doet ze er tekort aan om te beweren dat het alleen door de banden komt die voor iedereen gelijk zijn .En na de wijziging zijn er imo ook geen grote verschuivingen geweest.

ja het is wel heel toevallig dat redbull sterk verbeterd is, als de nieuwe banden ingevoerd werden. En dat datzelfde team in het begin van het seizoen bleeft zagen aan de fia om die banden aan te passen, nadat ze meerdere problemen gehad hebben met die banden.

Ik blijf erbij, dat zal wel gedeeltelijk mee te maken hebben. Ferrari had ook nieuwe updates, maar die werkten toen niet, omdat die nieuwe banden ingevoerd werden. In het begin van het seizoen waren ze ook sterker, net zoals lotus

Wings

Citaat van: Jeroen op 22 september 2013 - 10:51:29
Citaat van: Sabai op 22 september 2013 - 10:48:59
dat ook en Wings doet net alsof het een grote Vettel show is. Bij mijn weten zijn er al 5 verschillende winnaars dit seizoen en heeft Mercedes de meeste pole's. Dat Vettel  het nu naar zich toe begint te trekken is niet saai voor mij maar juist een kwaliteit van het hele team en mooi om te zien.
Dat laatste is wel waar, maar het blijft saai als iemand een stuk sneller is dan de rest. Eerste helft van dit jaar was prima, nu wordt het wat voorspelbaar m.i..

Exactly. En dat verwijt ik Red Bull niet hé! Deze varen een prima koers. Ook petje af voor de druk die ze uitoefenen op Pirelli en alles daar omheen. Doen ze goed. Voor Vettel eveneens mijn petje af. Hij wint op z'n Schumacheriaans en verdient het niet om uitgejoeld te worden om zijn talent, kennen en kunnen. Maar dat maakt het niet minder saai en voorspelbaar voor de gemiddelde kijker. Ik merk dat vooral een de bankkijker als ik, op het werk bijvoorbeeld, vraag of ze de race hebben gekeken. Nee, Vettel wint toch, dus heb ik wat anders gedaan/gekeken. Het gaat vervelen. Althans, het verveelt mij. Maar laten we hopen dat deze Grand Prix wat te bieden heeft.

Terminator

Citaat van: robbert op 22 september 2013 - 10:52:58
Citaat van: Terminator op 22 september 2013 - 10:43:55
Er gebeurt altijd wel wat in Singapore. SC's en dergelijke. Volgens mij is er elk jaar nog wel een SC geweest hier.

ik zou niet te veel hopen of er kunnen er weer veel teleurgesteld zijn. Remember spa en monza....

Monza en Spa waren binnen 5 kwartier afgelopen. Als Singapore zo saai wordt dan wordt het een wat langere zit.  :)

Sabai

Citaat van: Wings op 22 september 2013 - 11:01:13
Citaat van: Sabai op 22 september 2013 - 10:48:59
dat ook en Wings doet net alsof het een grote Vettel show is.

Dat is het ook. Als niks misgaat verdwijnt Vettel na de start aan de horizon en is de race gereden. Niemand kan Vettel structureel bedreigen dus de term dominantie lijkt mij dan wel van toepassing.

CitaatBij mijn weten zijn er al 5 verschillende winnaars dit seizoen en heeft Mercedes de meeste pole's.

Probeer je nu te doen alsof het kampioenschap spannend is of wat ik er op uitmaken?

CitaatDat Vettel  het nu naar zich toe begint te trekken is niet saai voor mij maar juist een kwaliteit van het hele team en mooi om te zien.

Verschrikkelijk om te zien. Net als de Ferrari-dominantie begin deze eeuw. Dat getuigd ook het gejoel van de fans. Ik zal de sport altijd verkiezen boven dominantie van welk team dan ook. Ook toen het 'mijn Ferrari' betrof. Dat vond ik 2 jaren leuk.


Wat ik ermee wil zeggen is dat de dominantie waar jij het over hebt pas de laatste 3 gp's is en niet het hele jaar .En dat Vettel in het begin van dit seizoen toen ze niet dominant waren ,het gemiddeld beter gedaan heeft dan de rest is pure kwaliteit.

Wings

Sinds Canada rijden ze structureel vooraan. Alleen Hongarije niet. Daar won Lewis. Daar was dan ook de hoop op gevestigd alleen heeft Mercedes niet kunnen doorpakken. Achter de Red Bulls is het stuivertje wisselen. Dan komt de Mercedes goed mee, dan de Lotus, dan weer de Ferrari maar geen één van allen kan structureel aankloppen.

SDG

Citaat van: Sabai link=topic=12610.msg370618#msg370618
Wat ik ermee wil zeggen is dat de dominantie waar jij het over hebt pas de laatste 3 gp's is en niet het hele jaar .En dat Vettel in het begin van dit seizoen toen ze niet dominant waren ,het gemiddeld beter gedaan heeft dan de rest is pure kwaliteit.

Dat is ook het verschil met de topjaren van Schumacher. Toen was het WK al na een paar wedstrijden al zo goed als gereden. Enkel 2011 was voor Vettel tot nu toe een seizoen van dezelfde orde, toen hij van in het begin de WK-stand domineerde. Maar toen viel er na hem ook nog voldoende te beleven, waardoor ik nooit de indruk had dat het een saai en slaapverwekkend seizoen was.

robbert

Citaat van: Terminator op 22 september 2013 - 11:07:37
Citaat van: robbert op 22 september 2013 - 10:52:58
Citaat van: Terminator op 22 september 2013 - 10:43:55
Er gebeurt altijd wel wat in Singapore. SC's en dergelijke. Volgens mij is er elk jaar nog wel een SC geweest hier.

ik zou niet te veel hopen of er kunnen er weer veel teleurgesteld zijn. Remember spa en monza....

Monza en Spa waren binnen 5 kwartier afgelopen. Als Singapore zo saai wordt dan wordt het een wat langere zit.  :)

oei, dan zal er nog meer geklaagd worden dan....

Sabai

Citaat van: Wings op 22 september 2013 - 11:11:27
Sinds Canada rijden ze structureel vooraan. Alleen Hongarije niet. Daar won Lewis. Daar was dan ook de hoop op gevestigd alleen heeft Mercedes niet kunnen doorpakken. Achter de Red Bulls is het stuivertje wisselen. Dan komt de Mercedes goed mee, dan de Lotus, dan weer de Ferrari maar geen één van allen kan structureel aankloppen.


Laten we dan maar hopen dat volgend jaar totaal anders word wat ik wel verwacht. Dit jaar zal niet veel meer veranderen aangezien ieder team zich nu op 2014 focust.

Wings

Ik hoop op een competitief kampioenschap. Wie wint is een tweede.

Wings

En weg is Vettel.....

[edit]

Rijdt gewoon meer dan een seconde sneller dan P2. Dus banden sparen nu.

[edit]

Erg fraaie praalwagens in deze optocht. Wie strooit met de snoep?