Round 13: Singapore Grand Prix, Marina Bay Street Circuit

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 13:10:15

« vorige - volgende »

Wie zal de straten van Singapore temmen?

Vettel
9 (56.3%)
Webber
0 (0%)
Alonso
2 (12.5%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
1 (6.3%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
4 (25%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Gerard

Ik hoop dat kimi de race (uit) kan rijden! Las dat hij een beknelde zenuw in zn rug heeft... (AUW)

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 22 september 2013 - 00:31:11
Mee eens SDG, het uurtje blijft nu leuk. Het zijn eigenlijk 3 kwali's ineen. Alleen jammer dat Vettel zo dominant is. Hij zet nu een tijd neer en rijdt vervolgens naar binnen met de wetenschap dat hij de snelste is. Maar er komt een tijd dat ook dat veranderd...
Dat is ook niet perse nieuw. Ik weet nog dat Prost het ook eens deed in Frankrijk. Een dusdanige rodne neerzetten waarvan hij wist dat niemand eraan zou komen. Stapte die uit. Ging ie in de paddock zitten en inderdaad, niemand kwam eraan. Vond Senna niet leuk.

Gisteren had ik toch wat meer het idee dat het niet zo ging als dat Vettel gedacht had. Rosberg kwam veel dichterbij als dat hij had gedacht, kreeg ik het idee.

Fietser

Citaat van: SDG op 21 september 2013 - 23:11:32
Citaat van: Maikel0230 op 21 september 2013 - 22:45:54
Button heeft toch alleen sectortijden laten noteren Jeroen?

Het enige wat Vettel morgen kan overkomen is dat zijn versnellingsbak het morgen het begeeft, McLaren waagde het ook vorig jaar met een twijfelachtige bak bij Hamilton en die viel toen in de race uit.

Toch vermoedt ik dat weer huilen met de vettelpet op morgen...

PS: was me dat de saaiste Quali in tijden zeg, ik viel bijna in slaap en geloof me als ik zeg dat me zoiets nog nooit is overkomen

Jij hebt duidelijk de tijden van voor 2003 niet meegemaakt. Een kwartiertje in de sessie en Senna of Schumacher zetten een tijd neer die zo frustrerend scherp was dat je op voorhand wist dat niemand die nog ging verbeteren. Kon je meteen de resterende drie kwartier iets anders gaan doen. In slaap vallen, bijvoorbeeld.

Helemaal mee eens. Niet alleen de races, ook de kwalificaties zijn veelal spannender dan vroeger. Maar wat ik nog wel eens mis, is dat sommige topcoureurs (Clark, Lauda, Senna, Schumacher) soms al vroeg een geweldige tijd neerzetten en vervolgens heel cool dachten, hier komt niemand meer aan. Je kunt dat natuurlijk ook arrogant noemen, maar het had wel iets wanneer zo'n rijder meende dat hij de perfecte ronde had geklokt. Vettel - mogelijk geadviseerd door zijn team - dacht er gisteren net zo over, en dat liep maar net goed voor hem af. Dus hoe je hierbij in slaap kunt vallen, als F1-liefhebber, is mij een raadsel...

Wings

Wat was er spannend aan? Vettel/Red Bull waren zo zeker van hun tijd dat ze binnen op hun lauweren rustten. Dat onderstreept de dominantie van Red Bull/Vettel. Nu maar hopen dat vandaag ergens de klad erin komt bij Vettel want hem alweer zien verdwijnen aan de horizon bij de start wordt wel heel erg saai.

Fietser

Citaat van: Wings op 22 september 2013 - 09:17:11
Wat was er spannend aan? Vettel/Red Bull waren zo zeker van hun tijd dat ze binnen op hun lauweren rustten. Dat onderstreept de dominantie van Red Bull/Vettel. Nu maar hopen dat vandaag ergens de klad erin komt bij Vettel want hem alweer zien verdwijnen aan de horizon bij de start wordt wel heel erg saai.

Ik hoop dat er vanmiddag bij niemand 'ergens de klad in komt' en dat alle 22 zonder problemen de finish halen, wat ook voor de kijkers fijn is. En van mij mogen ze allemaal op het podium.


Edwin90



robbert

Citaat van: Wings op 22 september 2013 - 09:17:11
Wat was er spannend aan? Vettel/Red Bull waren zo zeker van hun tijd dat ze binnen op hun lauweren rustten. Dat onderstreept de dominantie van Red Bull/Vettel. Nu maar hopen dat vandaag ergens de klad erin komt bij Vettel want hem alweer zien verdwijnen aan de horizon bij de start wordt wel heel erg saai.

moesten ze met de banden rijden zoals in het begin van het seizoen (tot aan silverstone) dan ging vettel zeker niet zo dominant geweest zijn. En hadden we een spannende race voor de boeg. Maar het team van Vettel heeft geklaagd bij de fia over de banden, en ze hebben hun gelijk gekregen, en zijn nu wel heel dominant geworden

Wings

Citaat van: Fietser op 22 september 2013 - 09:37:57
Citaat van: Wings op 22 september 2013 - 09:17:11
Wat was er spannend aan? Vettel/Red Bull waren zo zeker van hun tijd dat ze binnen op hun lauweren rustten. Dat onderstreept de dominantie van Red Bull/Vettel. Nu maar hopen dat vandaag ergens de klad erin komt bij Vettel want hem alweer zien verdwijnen aan de horizon bij de start wordt wel heel erg saai.

Ik hoop dat er vanmiddag bij niemand 'ergens de klad in komt' en dat alle 22 zonder problemen de finish halen, wat ook voor de kijkers fijn is. En van mij mogen ze allemaal op het podium.

Ik kijk het liefst naar een race. Mijn definitie van een race is dat wordt gestreden om positie, gestreden om een podium, gestreden om de zege. Ik vind het prima dat jij je vermaakt in een seizoen waar de winnaar slechts een formaliteit betreft en afhankelijk is of bij die persoon wat misgaat maar geef de mensen die het anders zien ook de ruimte om hun visie te verkondigen.

Terminator

Er gebeurt altijd wel wat in Singapore. SC's en dergelijke. Volgens mij is er elk jaar nog wel een SC geweest hier.

Edwin90

Klopt,maar ik geloof dat dat de laatste twee jaar alleen maar was omdat Schumacher de Mercedes bovenop de wagen van een collega parkeerde. Iemand anders zal die eer op zich moeten nemen dit jaar dan  ;)

Sabai

dat ook en Wings doet net alsof het een grote Vettel show is. Bij mijn weten zijn er al 5 verschillende winnaars dit seizoen en heeft Mercedes de meeste pole's. Dat Vettel  het nu naar zich toe begint te trekken is niet saai voor mij maar juist een kwaliteit van het hele team en mooi om te zien.

Wings

Citaat van: robbert op 22 september 2013 - 10:34:52
moesten ze met de banden rijden zoals in het begin van het seizoen (tot aan silverstone) dan ging vettel zeker niet zo dominant geweest zijn. En hadden we een spannende race voor de boeg. Maar het team van Vettel heeft geklaagd bij de fia over de banden, en ze hebben hun gelijk gekregen, en zijn nu wel heel dominant geworden

Ik wil de Pirelli-discussie niet oprakelen maar dat is dus wat ik al een tijd lang verkondig. Het is het één of het ander. Daarom was ik ook voorstander van het bandenregime. Nu ontpopt de Formule 1 zich weer tot treintje rijden waar eerst gevochten werd. De gevechten waar men hier zo prat opgaat zijn voor 90% schijngevechten. Het snelheidsverschil is vaker zo groot, en de verdedigende partij zo beperkt in het verdedigen, dat deze voorbaat kansloos is. Nu wil ik niet zeggen dat ik niet meer kan genieten van de Formule 1 maar ga ook niet doen alsof alles zo geweldig veel beter is dan afgelopen jaren omdat er meer ingehaald wordt. En ik verafschuw dominantie. Verschrikkelijk als ik nu al weet dat Vettel, als niks misgaat bij de start, aan de horizon verdwijnt en onbedreigd de wedstrijd naar zich toetrekt. De strijd om zeges en titels is waarom ik Formule 1 kijk. En dat daarachter ook wordt gestreden zie ik als een bonus. Maar niet meer dan dat.

0634

Citaat van: Terminator op 22 september 2013 - 10:43:55
Er gebeurt altijd wel wat in Singapore. SC's en dergelijke. Volgens mij is er elk jaar nog wel een SC geweest hier.
Alleen inhalen zonder DRS. Dat zie je er niet vaak. Komt voornamelijk omdat het een flut-layout is.