Round 13: Singapore Grand Prix, Marina Bay Street Circuit

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 13:10:15

« vorige - volgende »

Wie zal de straten van Singapore temmen?

Vettel
9 (56.3%)
Webber
0 (0%)
Alonso
2 (12.5%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
1 (6.3%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
4 (25%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

0634

Citaat van: Maikel0230 op 10 september 2013 - 22:50:37
Citaat van: Franky R. op 10 september 2013 - 22:46:51
CitaatMorgen zit er een andere baas en die besluit helemaal niet Bernie's bedrag te willen betalen. Dag race. Dat krijg je dus als je een land hebt zonder autosportculctuur.


Hmm, hmm...Heeft Frankrijk dan geen autosportcultuur? Zitten nu al jaren zonder GP... ???

En de show rond de Duitse race? (hockenheim en Nurburgring die zo goed als failliet zijn). Spa dat om de zoveel jaar gered moet worden omdat die niet genoeg binnenrijven? Silverstone dat serieus is verkracht om behoud te kunnen garanderen?

Het lijstje kan snel uit de hand lopen.
Die zijn er allemaal nog steeds. En al verdwijnen ze, dan komen ze ook wel weer terug. Zoals er ook wel weer een Franse GP komt. En als het niet Silverstone was geweest, dan had het wel Donington geweest. Whatever.

Gaan jullie nou echt beweren dat over 60 jaar er nog steeds een GP zal zijn in Singapore of Bahrein? Of toch eerder eentje in Engeland en Italie?

Ik denk dat ik het wel weet hoor... ;)

robbert

Citaat van: Jeroen op 10 september 2013 - 23:17:39
Citaat van: Maikel0230 op 10 september 2013 - 22:50:37
Citaat van: Franky R. op 10 september 2013 - 22:46:51
CitaatMorgen zit er een andere baas en die besluit helemaal niet Bernie's bedrag te willen betalen. Dag race. Dat krijg je dus als je een land hebt zonder autosportculctuur.


Hmm, hmm...Heeft Frankrijk dan geen autosportcultuur? Zitten nu al jaren zonder GP... ???

En de show rond de Duitse race? (hockenheim en Nurburgring die zo goed als failliet zijn). Spa dat om de zoveel jaar gered moet worden omdat die niet genoeg binnenrijven? Silverstone dat serieus is verkracht om behoud te kunnen garanderen?

Het lijstje kan snel uit de hand lopen.
Die zijn er allemaal nog steeds. En al verdwijnen ze, dan komen ze ook wel weer terug. Zoals er ook wel weer een Franse GP komt. En als het niet Silverstone was geweest, dan had het wel Donington geweest. Whatever.

Gaan jullie nou echt beweren dat over 60 jaar er nog steeds een GP zal zijn in Singapore of Bahrein? Of toch eerder eentje in Engeland en Italie?

Ik denk dat ik het wel weet hoor... ;)

wie weet gaat de f1 volledig uit europa, als er meer geld te vinden is buiten europa

Maikel0230

Dat is exact mijn punt Bernie geeft dat ook zelf aan, als het aan hem ligt vertrekt de F1 uit Europa, althans voor het grootste deel. Het is maar de vraag of hij die plannen kan voltrekken voordat er een andere de commerciële deals gaat doen. Bernie zou maar wat al te graag Spa schrappen om zijn raceke in Thailand eindelijk te kunnen voltrekken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Edwin90

Bernie wil geen autosportcultuur, een mooi nostalgisch circuit of een mooi volksfeest, Bernie wil geld...

Jehoentelaar

Je hoeft ook geen vergelijkbare reputatie en historie op te bouwen als Monza. Dat kan nergens, zelfs niet in Spa of Silverstone. Dat is ook niet wat ik probeer recht te praten. Ik wil wel zeggen dat een circuit als Singapore als totaalplaatje perfect past bij wat de Formule 1 nu (misschien helaas) is. Een groot evenement door de straten van een van de belangrijkste metropolen van de wereld. Dergelijke affiches doen het heel goed om meer te bereiken dan alleen doorgewinterde autosportfans.

Het zit jaar in jaar uit goed vol in Singapore, en dat publiek bestaat vooral uit locals en mensen uit de direct omliggende landen. Autosportfan, of in ieder geval Formule 1-fan, kun je worden.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 10 september 2013 - 23:13:31
Citaat van: Franky R. op 10 september 2013 - 22:46:51
CitaatMorgen zit er een andere baas en die besluit helemaal niet Bernie's bedrag te willen betalen. Dag race. Dat krijg je dus als je een land hebt zonder autosportculctuur.


Hmm, hmm...Heeft Frankrijk dan geen autosportcultuur? Zitten nu al jaren zonder GP... ???

En hoeveel andere autosportlanden zitten zonder race dan? De meesten hebben er wel een hoor. Maar er zal er vast nog wel een zijn, zeker. Zeker in tijden van crisis is het een peperduur circus.

Maar wil jij dan beweren dat jij al die gemaakte landen lekker stabiel vind? Verwacht jij dat we in 2025 nog steeds een GP van Singapore hebben? Of Abu Dhabi? Jij denkt niet dat als het nieuwtje eraf is het weer klaar is met de race. Of dat de race gehandhaaft wordt als er een nieuwe leider is die er niks om geeft?

Kom op Franky. Er zullen heus landen zijn die het tegendeel bewijzen maar het is niet voor jan doedel dat bepaalde landen al sinds jaar en dag op de kalender staan, of wel dan?


Accoord, maar je zei al dat het een peperduur circus was...Dat is tegenwoordig het belangrijkste criterium...en Singapore hoeft en zal inderdaad geen zestig jaar deel uitmaken van de F1-kalender...Dat geldt wel voor meer circuits, ook diegenen die nu in een land met autosportcultuur zijn gevestigd... :-X

0634

Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 23:23:18

wie weet gaat de f1 volledig uit europa, als er meer geld te vinden is buiten europa
Lijkt mij niet dat dat ooit zal gebeuren.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 23:33:13
Je hoeft ook geen vergelijkbare reputatie en historie op te bouwen als Monza. Dat kan nergens, zelfs niet in Spa of Silverstone. Dat is ook niet wat ik probeer recht te praten. Ik wil wel zeggen dat een circuit als Singapore als totaalplaatje perfect past bij wat de Formule 1 nu (misschien helaas) is. Een groot evenement door de straten van een van de belangrijkste metropolen van de wereld. Dergelijke affiches doen het heel goed om meer te bereiken dan alleen doorgewinterde autosportfans.

Het zit jaar in jaar uit goed vol in Singapore, en dat publiek bestaat vooral uit locals en mensen uit de direct omliggende landen. Autosportfan, of in ieder geval Formule 1-fan, kun je worden.

Ik snap dat die races nu populair zijn bij Bernie, dat snap ik allemaal wel. Daar gaat het ook niet om.

Het gaat erom dat Singapore over 60 jaar een reputatie zal hebben als Monza, en alleen dát is wat ik niet geloof. Dit soort banen/landen staan niet 60 jaar op de kalender. Daar geloof ik niks van. Tegen die tijd hebben we al weer zoveel keer van land gewisseld.

Maar goed, tegen die tijd spreek ik jullie nog wel. Hoewel... ;)

gloudiesaurus

En toch vind ik ik Singapore een aanwinst voor de kalender  ;)
Ik vind het namelijk wel een leuke GP en een van de aanwinsten van de laatste jaren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

rafael25

Citaat van: Sabai op 10 september 2013 - 18:25:09
Citaat van: Edwin90 op 10 september 2013 - 15:16:07
Een van mijn favoriete races van het jaar!

Heb voor de winst op Hamilton gestemd, Mercedes is het hele jaar al sterk op de krappe draaierige circuits.

Ik denk er hetzelfde over. En Hamilton heeft altijd iets extra hier.

Zie de kwalificatie van vorige jaar Q3




rafael25

Citaat van: rafael25 op 11 september 2013 - 17:20:12
Citaat van: Sabai op 10 september 2013 - 18:25:09
Citaat van: Edwin90 op 10 september 2013 - 15:16:07
Een van mijn favoriete races van het jaar!

Heb voor de winst op Hamilton gestemd, Mercedes is het hele jaar al sterk op de krappe draaierige circuits.

Ik denk er hetzelfde over. En Hamilton heeft altijd iets extra hier.

Zie de kwalificatie van vorige jaar Q3



.1 Alonso, 2. Hamilton, 3. Rosberg .... uitvaller .. Vettel ? Als Vettel nl. niet uitvalt, is het helemaal gedaan

Gerard

Ik denk dat ik me maar eens ga focussen op de gevechten vanaf P2 en verder.... seb zal wel weer van start tot finish vooraan rijden. :(

Jehoentelaar

Ik pak livetiming er bij en ga kijken hoe onze Giedo het er vanaf brengt.

robbert

Vettel zal weer dominant winnen, Ferrari zal wel een podium scoren na een helse strijd met mercedes en lotus

Enzo

Citaat van: robbert op 17 september 2013 - 19:06:39
Vettel zal weer dominant winnen, Ferrari zal wel een podium scoren na een helse strijd met mercedes en lotus

Denk het niet hoor, ik verwacht een Mercedes/ Red Bull podium. Als er geen gekke dingen gebeuren is een vijfde plek te verwachten voor Ferrari.