Round 13: Singapore Grand Prix, Marina Bay Street Circuit

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 13:10:15

« vorige - volgende »

Wie zal de straten van Singapore temmen?

Vettel
9 (56.3%)
Webber
0 (0%)
Alonso
2 (12.5%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
1 (6.3%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
4 (25%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

0634

Citaat van: Sabai op 10 september 2013 - 18:42:02
Citaat van: Jeroen op 10 september 2013 - 18:36:26
Citaat van: Sabai op 10 september 2013 - 18:33:38
Citaat van: Jeroen op 10 september 2013 - 18:27:39
Vettel zal ongetwijfeld winnen... :P

Zal het trouwens op moeten nemen. Moet zelf aan de bak die dag.

Het is ook nooit goed he  ;). Waarom kijk je het nog.

Ik snap je commentaar niet zo. Het is heel vaak goed. Zeker over de laatste jaren met Pirelli en DRS ben ik altijd heel erg positief in tegenstelling tot heel veel hier. Dus ik heb geen idee waarom je dit zegt. Omdat ik Singapore een draak vind? Dat mag toch zeker.

Ik had je verkeerd gequote. Bedoelde het niet verkeerd. Maar omdat je vorige race de race zo saai vond moest ik wel lachen dat je deze niks vond. Laten we het maar vergeten.
Geen probleem hoor :). De vorige twee races waren zelfs saai! Maar dat heb je wel eens.

Maar over het algemeen vind ik F1 de laatst pak em beet drie jaar beter worden. Dus ik ben best positief normaal gesproken.

En ik mag Singapore dan drie keer niks vinden, zelfs Valencia had ooit eens een spetterende GP en Spa heeft ook wel eens hele saaie (zoals drie weken geleden). Dus dat zegt ook niet altijd alles gelukkig.

Jehoentelaar

Ik vind het een leuk circuit. De races zijn nooit heel bijzonder, maar dat geldt voor Monza ook. Monza wordt geroemd om diens historie, de setting en dat soort dingen. Wat setting betreft is Singapore een van mijn favoriete races. Historie heeft het niet, maar dat is niet meer dan logisch.

0634

Citaat van: Edwin90 op 10 september 2013 - 18:51:38
Grappig dat er zoveel verschillende meningen zijn over deze baan. :)

Een Korea bijvoorbeeld heeft iedereen de schurft aan, en iedereen houdt van Spa.
Korea? Mwah, Abu Dhabi en Singapore vind ik erger om eerlijk te zijn.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 19:09:44
Ik vind het een leuk circuit. De races zijn nooit heel bijzonder, maar dat geldt voor Monza ook. Monza wordt geroemd om diens historie, de setting en dat soort dingen. Wat setting betreft is Singapore een van mijn favoriete races. Historie heeft het niet, maar dat is niet meer dan logisch.
Over Monza ben ik het wel met je eens. Maar het vergelijk is niet helemaal eerlijk. Monza heeft nou eenmaal wél die grandeur en die historie en Singapore niet. Monza heeft geen mooie races nodig om speciaal te zijn. Singapore wel.

T is net zoiets als Tatjana. Die heeft die enorme jopen nou eenmaal nodig omdat ze verder niet zo bijzonder is, terwijl iemand als Doutzen Kroes gewoon weg komt met die twee beschaafde knikkertjes van haar.

Maikel0230

Tja ik kan Singapore dan wel weer pruimen, ik denk dat sommige een hekel hebben aan het karakter van deze baan terwijl sommige de nachtrace dan weer speciaal vinden, maar als Bahrein volgend jaar ook een nachtrace wordt dat misschien minder want Abu Dhabi is ook semi-dag-nacht.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 10 september 2013 - 19:13:01
Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 19:09:44
Ik vind het een leuk circuit. De races zijn nooit heel bijzonder, maar dat geldt voor Monza ook. Monza wordt geroemd om diens historie, de setting en dat soort dingen. Wat setting betreft is Singapore een van mijn favoriete races. Historie heeft het niet, maar dat is niet meer dan logisch.
Over Monza ben ik het wel met je eens. Maar het vergelijk is niet helemaal eerlijk. Monza heeft nou eenmaal wél die grandeur en die historie en Singapore niet. Monza heeft geen mooie races nodig om speciaal te zijn. Singapore wel.

T is net zoiets als Tatjana. Die heeft die enorme jopen nou eenmaal nodig omdat ze verder niet zo bijzonder is, terwijl iemand als Doutzen Kroes gewoon weg komt met die twee beschaafde knikkertjes van haar.
Maar Monza is ook ooit zonder die grandeur en historie begonnen, als een serie aan elkaar geschakelde rechte stukken in een stadspark. Mijns inziens moeten sterke nieuwe evenementen als Singapore de kans krijgen om zich verder te ontwikkelen tot een vaste waarde en een race waar men naar kan uitkijken.

0634

M.i. onvergelijkbaar.

Het originele Monza was gemaakt voor topraces met die wagens van toen, die wél konden slipstreamen en dicht op elkaar konden komen, terwijl Singapore voor geen enkele wagen een lekkere racebaan is. En dan nog eens het feit dat Italie een autosportnatie is met al die gekke Ferrarifans daar, n.b. hét raceteam van de F1. 

Die historie krijgt Singapore nooit. Geen autosportland. Geen unieke layout. Geen Ferrarifans. Dat staat over 60 jaar echt niet nog steeds op de kalender.

Jehoentelaar

Als autosportfans niet open staan voor nieuwe events zal daar inderdaad nooit sprake van zijn.

0634

Autosportfans hebben daar niks mee te maken. Dat blijkt al jaren. De autosportfan wordt genegeerd en er wordt naar landen gegaan die geen enkele autosportcultuur hebben.

Wij bepalen met zijn allen helemaal niet welke races er op de kalender staan, want als dat zo was had de kalender er heel anders uitgezien, los van Singapore.

Was het maar de autosportfan die bepaalde, dan hadden we de oude Hockenheimring en Imola. Dan raasden we nog over de Osterreichring, was er een race in Frankrijk en misschien wel door de Zandvoortse duinen.

Maar de autosportfan woont niet in Singapore. Dus daar was de F1 dan, vermoed ik, niet geweest.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 10 september 2013 - 21:30:15
Autosportfans hebben daar niks mee te maken. Dat blijkt al jaren. De autosportfan wordt genegeerd en er wordt naar landen gegaan die geen enkele autosportcultuur hebben.

Wij bepalen met zijn allen helemaal niet welke races er op de kalender staan, want als dat zo was had de kalender er heel anders uitgezien, los van Singapore.

Was het maar de autosportfan die bepaalde, dan hadden we de oude Hockenheimring en Imola. Dan raasden we nog over de Osterreichring, was er een race in Frankrijk en misschien wel door de Zandvoortse duinen.

Maar de autosportfan woont niet in Singapore. Dus daar was de F1 dan, vermoed ik, niet geweest.


Maar je kunt ook weer niet stellen dat de F1 onbekend is in Singapore...Dus zijn er toch wel F1-fans c.q. autosportfans. De vraag is echter welk maatstaf je hanteert? Hoeveel fans moet een land hebben? 1 op de 100 inwoners? 1 op de 250?

DE reden dat Bernie buiten Europa is gaan kijken, is het feit dan de EU-landen de bedragen niet meer willen [kunnen] betalen. Maar, wacht even...Als een eventuele opvolger van Bernie rücksichtslos die bedragen verlaagd, krijgen de teams ook MINDER binnen...


Kijk, dat is een spagaat waar ik niet in zou willen staan... :(

Maikel0230

Ik kan je zeker volgen Jeroen maar het is niet altijd de autosportcultuur van een land die een race belangrijk maakt. Doordat Singapore zo klein is hangt ze af van Fans vanuit andere landen.

Volg even mee

Spa mag dan wel een coureursbaan zijn een echte F1 cultuur heerst er in België niet. De Walen zijn er gek van maar de gemiddelde Vlaming kijkt er niet naar om. Dus moeten we het hebben van de vele Nederlanders, Duitsers, Luxemburgers, Engelsen en zelfs de Fransen nu zij zonder GP zitten.

Singapore is een voormalige Britse Kolonie, ze lokt dus veel Engelsen, Australiërs en Nieuw-Zeelanders en zelfs Japanners en Indiërs. Je zou denken dat omdat ze een eigen GP hebben dat ze die bezoeken maar je kunt vaak goedkoop een vakantie naar Singapore boeken met de Grand Prix inbegrepen en dit is echt voordelig.

Zoiets zie je niet echt bij banen zoals Korea en India en Bahrein.

Het is misschien een rare redenatie maar het is zeker een die kan tellen. De fans en de autosportcultuur maken een race. Het is een zaak om beide af te wegen en wikken en ik ben al vrij conservatief als het over de globalisering van de F1 gaat.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Franky R. op 10 september 2013 - 22:13:03
Citaat van: Jeroen op 10 september 2013 - 21:30:15
Autosportfans hebben daar niks mee te maken. Dat blijkt al jaren. De autosportfan wordt genegeerd en er wordt naar landen gegaan die geen enkele autosportcultuur hebben.

Wij bepalen met zijn allen helemaal niet welke races er op de kalender staan, want als dat zo was had de kalender er heel anders uitgezien, los van Singapore.

Was het maar de autosportfan die bepaalde, dan hadden we de oude Hockenheimring en Imola. Dan raasden we nog over de Osterreichring, was er een race in Frankrijk en misschien wel door de Zandvoortse duinen.

Maar de autosportfan woont niet in Singapore. Dus daar was de F1 dan, vermoed ik, niet geweest.


Maar je kunt ook weer niet stellen dat de F1 onbekend is in Singapore...Dus zijn er toch wel F1-fans c.q. autosportfans. De vraag is echter welk maatstaf je hanteert? Hoeveel fans moet een land hebben? 1 op de 100 inwoners? 1 op de 250?

DE reden dat Bernie buiten Europa is gaan kijken, is het feit dan de EU-landen de bedragen niet meer willen [kunnen] betalen. Maar, wacht even...Als een eventuele opvolger van Bernie rücksichtslos die bedragen verlaagd, krijgen de teams ook MINDER binnen...


Kijk, dat is een spagaat waar ik niet in zou willen staan... :(
De F1 is nergens onbekend. Maar je hebt bezoekers van een Grand Prix en je hebt autosportfans. Dat zijn wel twee dingen natuurlijk.

Verder snap ik de motieven om buiten Europa te kijken, maar dat was niet de issue.

De issue was dat het een vrijwel onmogelijke taak is om voor een baan als Singapore de historie op te bouwen van Monza. Zonder de honderduizenden Ferrari fans. Zonder unieke layout. Zonder dat het nu al over een intense historie beschikt. Zonder autosportcultuur.

Ik kan me niet voorstellen dat dit soort banen gewoon even 60,70 jaar op de kalender blijven staan. Morgen zit er een andere baas en die besluit helemaal niet Bernie's bedrag te willen betalen. Dag race. Dat krijg je dus als je een land hebt zonder autosportculctuur. Die halen zo'n race binnen voor promotionele doeleinden. Om er goed op te staan. PR en zo. Meer is t niet.

Franky R.

CitaatMorgen zit er een andere baas en die besluit helemaal niet Bernie's bedrag te willen betalen. Dag race. Dat krijg je dus als je een land hebt zonder autosportculctuur.


Hmm, hmm...Heeft Frankrijk dan geen autosportcultuur? Zitten nu al jaren zonder GP... ???

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 10 september 2013 - 22:46:51
CitaatMorgen zit er een andere baas en die besluit helemaal niet Bernie's bedrag te willen betalen. Dag race. Dat krijg je dus als je een land hebt zonder autosportculctuur.


Hmm, hmm...Heeft Frankrijk dan geen autosportcultuur? Zitten nu al jaren zonder GP... ???

En de show rond de Duitse race? (hockenheim en Nurburgring die zo goed als failliet zijn). Spa dat om de zoveel jaar gered moet worden omdat die niet genoeg binnenrijven? Silverstone dat serieus is verkracht om behoud te kunnen garanderen?

Het lijstje kan snel uit de hand lopen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Franky R. op 10 september 2013 - 22:46:51
CitaatMorgen zit er een andere baas en die besluit helemaal niet Bernie's bedrag te willen betalen. Dag race. Dat krijg je dus als je een land hebt zonder autosportculctuur.


Hmm, hmm...Heeft Frankrijk dan geen autosportcultuur? Zitten nu al jaren zonder GP... ???

En hoeveel andere autosportlanden zitten zonder race dan? De meesten hebben er wel een hoor. Maar er zal er vast nog wel een zijn, zeker. Zeker in tijden van crisis is het een peperduur circus.

Maar wil jij dan beweren dat jij al die gemaakte landen lekker stabiel vind? Verwacht jij dat we in 2025 nog steeds een GP van Singapore hebben? Of Abu Dhabi? Jij denkt niet dat als het nieuwtje eraf is het weer klaar is met de race. Of dat de race gehandhaaft wordt als er een nieuwe leider is die er niks om geeft?

Kom op Franky. Er zullen heus landen zijn die het tegendeel bewijzen maar het is niet voor jan doedel dat bepaalde landen al sinds jaar en dag op de kalender staan, of wel dan?