Round 13: Singapore Grand Prix, Marina Bay Street Circuit

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 13:10:15

« vorige - volgende »

Wie zal de straten van Singapore temmen?

Vettel
9 (56.3%)
Webber
0 (0%)
Alonso
2 (12.5%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
1 (6.3%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
4 (25%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

robbert

Citaat van: Enzo op 17 september 2013 - 19:42:10
Citaat van: robbert op 17 september 2013 - 19:06:39
Vettel zal weer dominant winnen, Ferrari zal wel een podium scoren na een helse strijd met mercedes en lotus

Denk het niet hoor, ik verwacht een Mercedes/ Red Bull podium. Als er geen gekke dingen gebeuren is een vijfde plek te verwachten voor Ferrari.

ja dat zou natuurlijk ook kunnen

Maikel0230

Ben echt benieuwd naar volgend weekend ondanks het feit dat Vettel gewoon gaat winnen en domineren, vreemd hoor. Tijdens dit weekend rijden coureurs vaak met een speciale helm of gewoon hun Monaco special. Altijd leuk om eens iets anders te zien.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Vettel gebruikt honderd helmdesigns per seizoen. Vroeger was het leuk dat de heren voor Monaco eens wat anders deden, maar het is nu voor elke race wel weer dat er wat coureurs gaan zitten knoeien met hun herkenbaarheid. Die lol is er voor mij wel van af.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 17 september 2013 - 20:38:53
Vettel gebruikt honderd helmdesigns per seizoen. Vroeger was het leuk dat de heren voor Monaco eens wat anders deden, maar het is nu voor elke race wel weer dat er wat coureurs gaan zitten knoeien met hun herkenbaarheid. Die lol is er voor mij wel van af.


Bij Vettel is het een soort van bijgeloof net als Lewis altijd een gele helm heeft.

Jehoentelaar

Wel apart bijgelovig als het grootste deel van zijn designs een quasi-marketingstuntje is van zijn werkgever. ;)

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 17 september 2013 - 21:29:55
Wel apart bijgelovig als het grootste deel van zijn designs een quasi-marketingstuntje is van zijn werkgever. ;)


Ik heb even op Google gekeken en de reden is dat Vet tel na elke gewonnen race van design verandert .een soort van bijgeloof. En aangezien hij regelmatig wint  ;) .Voor Monaco en Singapore worden gelegeheids helmen gebruikt.

Jehoentelaar

Ooh zo. Was mij nog onbekend. Blijf er wel bij dat een helm een stukje identiteit en herkenbaarheid is van een coureur, en dat het jammer is dat daar steeds minder waarde aan wordt gehecht.

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 17 september 2013 - 22:15:20
Ooh zo. Was mij nog onbekend. Blijf er wel bij dat een helm een stukje identiteit en herkenbaarheid is van een coureur, en dat het jammer is dat daar steeds minder waarde aan wordt gehecht.
Dat vind ik ook, maar ach als Vettel elke twee weken een andere helm wil dan moet hij dat lekker zelf weten.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 17 september 2013 - 20:38:53
Vettel gebruikt honderd helmdesigns per seizoen. Vroeger was het leuk dat de heren voor Monaco eens wat anders deden, maar het is nu voor elke race wel weer dat er wat coureurs gaan zitten knoeien met hun herkenbaarheid. Die lol is er voor mij wel van af.


Vettel is meestal goed te herkennen...Rijdt namelijk meestal helemaal vooraan... :P
;)

0634


robbert

ja, dus vettel is het makkelijkst te herkennen. Zelfs met een helm van webber zou je die nog herkennen, als die vooraan rijd

Matthijs

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt namelijk ongeluk.  ;)

Fietser

Even iets algemeens (maar red., wel aansluitend op enkele postings hierboven) over helmdesigns. Ik vind ze meestal onherkenbaar door de drukte. Ik heb bijv. dit jaar moeite met V.d.Garde versus Pic, met Vergne versus Ricciardo en nog wat piloten. Het fenomeen is wellicht ooit over komen waaien uit de motorsport. Jammer, want vroeger was het met de herkenbaarheid van autosporters veel beter gesteld. Denk aan de helmen van Graham en Damon Hill, of van Jackie Stewart. Ook Senna's helm was in de basis mooi strak en herkenbaar. Of die van Patrese of van Reutemann, Watson.  Helemaal fraai waren die unihelmen uit vervlogen tijden (Hoewel later Schumacher en Lauda ook wel eens in unikleuren rondreden). Wie nu daarmee aan de start komt is de meest opvallende verschijning van allemaal. Mijn credo inzake het hedendaagse helmdesign luidt dan ook: Minder is Meer! Als Vettel in Singapore echt wil opvallen, dan doet ie een spierwitte op - zonder reclame. Weg dus met die drukke meuk! Ehh... nee, ik heet geen De Bouvrie.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 18 september 2013 - 10:14:30
Even iets algemeens (maar red., wel aansluitend op enkele postings hierboven) over helmdesigns. Ik vind ze meestal onherkenbaar door de drukte. Ik heb bijv. dit jaar moeite met V.d.Garde versus Pic, met Vergne versus Ricciardo en nog wat piloten. Het fenomeen is wellicht ooit over komen waaien uit de motorsport. Jammer, want vroeger was het met de herkenbaarheid van autosporters veel beter gesteld. Denk aan de helmen van Graham en Damon Hill, of van Jackie Stewart. Ook Senna's helm was in de basis mooi strak en herkenbaar. Of die van Patrese of van Reutemann, Watson.  Helemaal fraai waren die unihelmen uit vervlogen tijden (Hoewel later Schumacher en Lauda ook wel eens in unikleuren rondreden). Wie nu daarmee aan de start komt is de meest opvallende verschijning van allemaal. Mijn credo inzake het hedendaagse helmdesign luidt dan ook: Minder is Meer! Als Vettel in Singapore echt wil opvallen, dan doet ie een spierwitte op - zonder reclame. Weg dus met die drukke meuk! Ehh... nee, ik heet geen De Bouvrie.


Inderdaad verbaas ik mij soms over dat drukke gedoe van tegenwoordig...Maar ik geef oa. ook de sponsors de schuld. Die willen later wel een 'kekke' helm kunnen veilen of weggeven in een eventuele prijsvraag... ::)

Jehoentelaar