Provisionele Kalender 2014, Viva Mexico!

Gestart door Maikel0230, 05 september 2013 - 17:06:31

« vorige - volgende »

Maikel0230

Vandaag is de provisionele kalender voor het seizoen 2014 uitgelekt en door autosport verspreid. De formule 1 maakt zijn terugkeer naar de Autodromo Hermanos Rodriguez voor een race in Mexico. Opmerkelijk is ook het verplaatsen van de Koreaanse GP naar het begin van het seizoen als 4de race van het jaar de Koreanen krijgen dus nu een overdosis aan F1 op enkele maanden tijd ;). Het plaatsen van de Grand Prix van Rusland in mid-eind october zou wel eens voor frisse toestanden kunnen zorgen. Maar goed dat de teams mutsen en dikke winterjassen verkopen aan de fans ;D


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Ben blij dat ze Mexico aan het eind van het jaar hebben gepland. Zag op de BBC een reportage over Perez, daar gingen ze onder andere een kijkje nemen bij dat circuit. Man, helemaal verlaten. Daar moet nog veel aan gebeuren! Sowieso gaat Bernie niet tevreden zijn over de huidige pitboxen.

Verder natuurlijk heel vet dat de A1-Ring weer terug is!
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Edwin90

Leuke kalender, alleen Korea mag wat mij betreft er wel af. Ook in het begin van het seizoen trekt die baan op niks.  ::) Mexico is wel een gave baan kan ik me nog van Grand Prix 1 herinneren  ;D

Fabian

Leuke kalender. Ik zeg niks meer aan doen!

NielsD

Citaat van: Edwin90 op 05 september 2013 - 17:57:29
Leuke kalender, alleen Korea mag wat mij betreft er wel af. Ook in het begin van het seizoen trekt die baan op niks.  ::) Mexico is wel een gave baan kan ik me nog van Grand Prix 1 herinneren  ;D

De eerste wedstrijd op Korea, was zeker één om niet te vergeten. Veel regen, rode vlag en daarna weer verder om vervolgens bijna in het donker te eindigen. Vorig jaar nog wel mooie crashes gezien. Het enige punt is dat de bedoeling was om een complete stad er om heen te bouwen en dat laat nog op zich wachten. Dan wordt zo'n race al heel anders. Nee, Korea mag blijven.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

robbert

het leukste aan die kalender is, dat er weer een europese race bijgekomen is

0634


Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 05 september 2013 - 17:06:31Het plaatsen van de Grand Prix van Rusland in mid-eind october zou wel eens voor frisse toestanden kunnen zorgen. Maar goed dat de teams mutsen en dikke winterjassen verkopen aan de fans ;D
Die race is niet in Siberië hoor, Sochi heeft een warmer klimaat dan wij (vooral in de winter)...

gloudiesaurus

Kalender ziet er goed uit.

New York was dus toch een wassen neus.
Mexico juich ik toe. Moet nog wat gebeuren maar met wat geld van Carlos Slim moet dat lukken  ;)

Hockenheim er weer bij, Oostenrijk ook.

Zou Sochi wel doorgaan, ivm de olymische spelen daar? Ik ben benieuwd.
Denk dat het animo daar niet heel groot zal zijn...

En India is verdwenen. Ik denk tijdelijk want uiteindelijk is dat toch een F1 - land. Alleen moet ze die prijzen voor het publiek niet zo hoog maken daar...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

15 maart, de datum die hier vermeld staat als seizoensopener, is een zaterdag. :P Moet 16 maart zijn. (ook op de site hier staat het verkeerd trouwens)

Ben wel redelijk blij met de kalender. India zal ik neit missen, blij dat Oostenrijk terug is. Korea zou nog mogen verdwijnen net als Bahrein, maar ach. Bernie moet ook wat, zullen we maar zeggen.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 05 september 2013 - 17:57:29
Leuke kalender, alleen Korea mag wat mij betreft er wel af. Ook in het begin van het seizoen trekt die baan op niks.  ::) Mexico is wel een gave baan kan ik me nog van Grand Prix 1 herinneren  ;D


Mee eens, Korea is helemaal niets! Die gingen direct na de eerste GP al rollend over de straat en ook meteen klagen bij Bernie. Het jaar erop bleek dat men letterlijk 1 jaar lang niet te hebben gedaan in en rondom het circuit?


Nee, Z-Korea zou ik absoluut niet missen...

Jehoentelaar

Belachelijk veel races. Er kunnen er wat mij betreft meteen weer vier af. Dat scheelt saaie F1-weekenden en enorme kosten.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2013 - 23:24:42
Belachelijk veel races. Er kunnen er wat mij betreft meteen weer vier af. Dat scheelt saaie F1-weekenden en enorme kosten.
Welke? Ik kom niet verder dan Bahrein en Z-Korea...

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2013 - 23:24:42
Belachelijk veel races. Er kunnen er wat mij betreft meteen weer vier af. Dat scheelt saaie F1-weekenden en enorme kosten.

het is wel moeilijk te voorspellen welke de saaie races kunnen zijn. Kijk maar naar spa, zo'n spectaculair circuit, maar zo saai was de race. Zelfs monaco kan voor spektakel zorgen, terwijl het eigenlijk ook saai is om treintje te zien rijden.

Jozef

Citaat van: robbert op 05 september 2013 - 23:48:01
Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2013 - 23:24:42
Belachelijk veel races. Er kunnen er wat mij betreft meteen weer vier af. Dat scheelt saaie F1-weekenden en enorme kosten.

het is wel moeilijk te voorspellen welke de saaie races kunnen zijn. Kijk maar naar spa, zo'n spectaculair circuit, maar zo saai was de race. Zelfs monaco kan voor spektakel zorgen, terwijl het eigenlijk ook saai is om treintje te zien rijden.

Soms is het wel duidelijk. Bahrein is in 2004 op de kalender verschenen en viel er sindsdien misschien 1 of 2 keer tussenuit. Dus er zijn al zowat 8-9 GP's verreden en volgens mij was er daar niet één boeiende bij. :P