Provisionele Kalender 2014, Viva Mexico!

Gestart door Maikel0230, 05 september 2013 - 17:06:31

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Positief daaraan is dat ik dan minder snel hoef te kiezen tussen Formule 1 en voetbal. Verder geeft het mij niet zo wanneer ze die race houden, bijzonder is het nooit geweest.

Maikel0230

#46
New Jersey is vandaag provisioneel aan de kalender toegevoegd. Het aantal races in 2014 staat dus op 22, 2 meer dan de teams zelf willen en met MAAR 5 motoren voor een gans jaar! Waarvan we weten dat de kans dat die ploffen aanzienlijk hoger zal zijn als nu. De FIA wil dit counteren en zou een 6de motor willen toezeggen. Wat dan weer de kleine teams in het harnas jaagt omdat dat weer 2 miljoen extra kosten met zich meebrengt.

Bron: http://www.f1fanatic.co.uk/2013/09/27/official-2014-f1-calendar-confirmed-by-fia/

Dat is wat ik pas de 'bounderies of what is possible' opzoeken noem.




#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

De grap is dat er nog altijd FIA-reglementen zijn die stellen dat het seizoen maximaal twintig races mag hebben. Wat mij dat zegt is dat ze nu extra hoog inzetten, zodat er gegarandeerd twintig races zijn volgend jaar. Kan een prikkel zijn voor Mexico, Korea en New Jersey om de boel op tijd ready te hebben.

SDG

Ik vind dit eerlijk gezegd stilaan 'overkill' te vinden... Dit is niet alleen belastend voor de teams, maar ook voor de kijkers zelf. 'Less is more', luidt een bekend spreekwoord, en ik vind dat met 22 races de verzadigingsgrens toch stilaan een beetje overschreden wordt. Straks is er bij wijze van spreken haast ieder weekend Formule 1, hoeveel mensen gaan dit op de voet blijven volgen? Uiteindelijk loop je zo ook het gevaar dat een deel van het publiek uiteindelijk gaat afhaken, want er zijn ook nog andere sporten in het leven; de wereld houdt niet op bij Formule 1 voor de meeste sportliefhebbers. Een kalender van een achttiental races is wat mij betreft eigenlijk voldoende en ideaal.

Gerard

Citaat van: Jehoentelaar op 27 september 2013 - 20:21:17
De grap is dat er nog altijd FIA-reglementen zijn die stellen dat het seizoen maximaal twintig races mag hebben. Wat mij dat zegt is dat ze nu extra hoog inzetten, zodat er gegarandeerd twintig races zijn volgend jaar. Kan een prikkel zijn voor Mexico, Korea en New Jersey om de boel op tijd ready te hebben.
Dat is heel goed mogelijk!!

Het zijn inderdaad wel erg veel races.. Aande andere kant ishet voor de fans niet zo lang wachten tussen eind Nov en begin Feb, waarin niet gereden wordt (begin Feb zijn meestal de wintertests) ;)

Jehoentelaar

Maar zoveel races en zoveel back-to-back trek ik niet meer. Mag hopen dat het volgend jaar écht retespannend is voor de titel, anders gaat dat inderdaad kijkers kosten.

gloudiesaurus

Ik geloof ook niet dat ze 22 races gaan doen.

Ik moet nog zien dat Rusland, Mexico, Korea, en New Jersey allemaal doorgaan...
Uiteindelijk zullen ze wel op de 20 races uitkomen denk ik  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 27 september 2013 - 22:47:02
Ik geloof ook niet dat ze 22 races gaan doen.

Ik moet nog zien dat Rusland, Mexico, Korea, en New Jersey allemaal doorgaan...
Uiteindelijk zullen ze wel op de 20 races uitkomen denk ik  ;)


Wel opvallend dat Rusland nu al 100% zeker is, terwijl er over Mexico en N. Jersey nog steeds wordt gesteggeld...

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 28 september 2013 - 00:09:14
Citaat van: gloudiesaurus op 27 september 2013 - 22:47:02
Ik geloof ook niet dat ze 22 races gaan doen.

Ik moet nog zien dat Rusland, Mexico, Korea, en New Jersey allemaal doorgaan...
Uiteindelijk zullen ze wel op de 20 races uitkomen denk ik  ;)


Wel opvallend dat Rusland nu al 100% zeker is, terwijl er over Mexico en N. Jersey nog steeds wordt gesteggeld...

#AllAboutTheMoney


En Roebels krijg je van de Russische overheid en de bedrijven daar nu eenmaal veel gemakkelijker als Dollars of Pesos...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 28 september 2013 - 00:18:43
Citaat van: Franky R. op 28 september 2013 - 00:09:14
Citaat van: gloudiesaurus op 27 september 2013 - 22:47:02
Ik geloof ook niet dat ze 22 races gaan doen.

Ik moet nog zien dat Rusland, Mexico, Korea, en New Jersey allemaal doorgaan...
Uiteindelijk zullen ze wel op de 20 races uitkomen denk ik  ;)


Wel opvallend dat Rusland nu al 100% zeker is, terwijl er over Mexico en N. Jersey nog steeds wordt gesteggeld...

#AllAboutTheMoney


En Roebels krijg je van de Russische overheid en de bedrijven daar nu eenmaal veel gemakkelijker als Dollars of Pesos...
http://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2013/09/28/intussen-in-sotsji-fotos/

Fabian


SDG

Citaat van: Fabian op 29 november 2013 - 12:33:20
Gooi het nieuws maar in dit topic:
http://www.gppits.net/nieuws/bahrein_wordt_nachtrace/

Buiten woestijnzand valt er in Bahrein sowieso toch niet veel te zien. Dat is in Singapore toch wel anders. De GP2-races worden daar steevast bij daglicht verreden en dat geeft toch meteen een heel andere dimensie aan het circuit, vind ik.

T.Nuvolari

22 races is belachelijk veel. Vroeger keek ik uit naar elk weekend dat er een F1 race was. Dat hoeft nu niet meer aangezien er bijna elk weekend een F1 race is.
Max. 18 races is voor mij goed genoeg. 

Mike

Is dit nu de definitieve kalender of wordt die pas eind december bekend gemaakt?

Jehoentelaar

Welke kalender? Dat screenshotje van Wikipedia enkele posts hierboven sowieso niet, want dat zijn er te veel.