Provisionele Kalender 2014, Viva Mexico!

Gestart door Maikel0230, 05 september 2013 - 17:06:31

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 05 september 2013 - 23:29:55
Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2013 - 23:24:42
Belachelijk veel races. Er kunnen er wat mij betreft meteen weer vier af. Dat scheelt saaie F1-weekenden en enorme kosten.
Welke? Ik kom niet verder dan Bahrein en Z-Korea...
Die twee, plus India en Rusland.

Jozef


0634

Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2013 - 23:24:42
Belachelijk veel races. Er kunnen er wat mij betreft meteen weer vier af. Dat scheelt saaie F1-weekenden en enorme kosten.
Ik blijf een voorstander van gewoon 16 races, waarvan 10 in Europa.

Maar ja... geld he.

robbert

Citaat van: Jozef op 05 september 2013 - 23:51:42
Citaat van: robbert op 05 september 2013 - 23:48:01
Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2013 - 23:24:42
Belachelijk veel races. Er kunnen er wat mij betreft meteen weer vier af. Dat scheelt saaie F1-weekenden en enorme kosten.

het is wel moeilijk te voorspellen welke de saaie races kunnen zijn. Kijk maar naar spa, zo'n spectaculair circuit, maar zo saai was de race. Zelfs monaco kan voor spektakel zorgen, terwijl het eigenlijk ook saai is om treintje te zien rijden.

Soms is het wel duidelijk. Bahrein is in 2004 op de kalender verschenen en viel er sindsdien misschien 1 of 2 keer tussenuit. Dus er zijn al zowat 8-9 GP's verreden en volgens mij was er daar niet één boeiende bij. :P

Die van 2013 was toch boeiend, er werd veel ingehaald, was toch boeiender dan spa

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 05 september 2013 - 20:14:18
Citaat van: Maikel0230 op 05 september 2013 - 17:06:31Het plaatsen van de Grand Prix van Rusland in mid-eind october zou wel eens voor frisse toestanden kunnen zorgen. Maar goed dat de teams mutsen en dikke winterjassen verkopen aan de fans ;D
Die race is niet in Siberië hoor, Sochi heeft een warmer klimaat dan wij (vooral in de winter)...

Het zal dan rond 15 a 20 graden zitten, niet echt f1 temperaturen maar wie wee biedt het wel eem leuke extra simensie

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gerard

Ziet er goed uit hoor! A1 ring (RedBull RING) heeft altijd leuke GP's verzorgd.. behalve 2002 dan >:(,

robbert

Citaat van: Gerard op 06 september 2013 - 09:12:31
Ziet er goed uit hoor! A1 ring (RedBull RING) heeft altijd leuke GP's verzorgd.. behalve 2002 dan >:(,

ja maar met het gebruik van DRS op de verkeerde plaatsen, kan de race weer saai worden.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 06 september 2013 - 00:32:22
Citaat van: Franky R. op 05 september 2013 - 23:29:55
Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2013 - 23:24:42
Belachelijk veel races. Er kunnen er wat mij betreft meteen weer vier af. Dat scheelt saaie F1-weekenden en enorme kosten.
Welke? Ik kom niet verder dan Bahrein en Z-Korea...
Die twee, plus India en Rusland.


India is al eraf, zoals eerder opgemerkt...Jammer, want India vond ik juist wel te pruimen [op F1 2011]. Rusland hoeft van mij ook niet. Dat gedonder met Poetin zie ik nu al niet zitten.


CitaatIk blijf een voorstander van gewoon 16 races, waarvan 10 in Europa.[/size]Maar ja... geld he.



Dat mag jouw voorkeur zijn, doch hebben we het over een wereldkampioenschap, he! ;)  En 10 races in een Europa, betekent ok 10 F1-races binnen een straal van ca. 1100 kilometer? Klinkt nu als overkill, IMHO...


Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 06 september 2013 - 12:13:33
Citaat van: Jehoentelaar op 06 september 2013 - 00:32:22
Citaat van: Franky R. op 05 september 2013 - 23:29:55
Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2013 - 23:24:42
Belachelijk veel races. Er kunnen er wat mij betreft meteen weer vier af. Dat scheelt saaie F1-weekenden en enorme kosten.
Welke? Ik kom niet verder dan Bahrein en Z-Korea...
Die twee, plus India en Rusland.


India is al eraf, zoals eerder opgemerkt...Jammer, want India vond ik juist wel te pruimen [op F1 2011]. Rusland hoeft van mij ook niet. Dat gedonder met Poetin zie ik nu al niet zitten.
India was van tevoren al een praktisch mislukt evenement. Je trekt de rijke garde van een land dat niks heeft met autosport. Net als Bahrein dus.


Citaat
CitaatIk blijf een voorstander van gewoon 16 races, waarvan 10 in Europa.[/size]Maar ja... geld he.



Dat mag jouw voorkeur zijn, doch hebben we het over een wereldkampioenschap, he! ;)  En 10 races in een Europa, betekent ok 10 F1-races binnen een straal van ca. 1100 kilometer? Klinkt nu als overkill, IMHO...

Zover ik weet ben je een wereldkampioenschap als je minstens drie continenten aandoet in één seizoen. Tien races in Europa + Brazilië + Japan + Australië en je valt daar dus al ruim binnen. Vul het aan met Canada (hoort er sowieso bij), de VS en Mexico en het geheel is compleet.

Het nadeel van een enorme kalender is ook dat in een seizoen met een erg dominant team, de spanning eruit gaat als er nog een heleboel races te gaan zijn. Vroeger had je na Italië nog twee à drie races te gaan, nu zijn dat er meer dan twee keer zoveel. Mathematisch maakt het geen (groot) verschil, maar in de praktijk is de gevoelsspanning er relatief gezien veel eerder uit dan met een kortere kalender.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 06 september 2013 - 14:26:05

Zover ik weet ben je een wereldkampioenschap als je minstens drie continenten aandoet in één seizoen. Tien races in Europa + Brazilië + Japan + Australië en je valt daar dus al ruim binnen. Vul het aan met Canada (hoort er sowieso bij), de VS en Mexico en het geheel is compleet.



Komt veel meer op mij over als een EK, met enkele uitstapjes. En die tien races in Europa worden allemaal binnen een straal van 1100 a 1300 kilometer verreden?

En je vergat Z-Afrika.... :P
;)

Jozef

Ik zie niet in wat het aandoen van verschillende werelddelen te maken heeft met het wel of niet WK zijn. De meeste WK's in de meeste sporten zijn zelfs eenmalige evenementen die bijgevolg slechts op 1 locatie gespeeld worden.

Het is de hoogste klasse van de FIA en het is open voor deelnemers van over de hele wereld, bijgevolg is het een wereldkampioenschap. Dat woord betekent dat de winnaar de kampioen is van de hele wereld. Op welke plek er gestreden wordt, verandert daar niets aan.

Jehoentelaar

Dit is een mininumeis die de FIA (?) heeft gesteld voor het begrip "wereldkampioenschap". Andere sporten hebben daar verder niks mee te maken; die hebben hun eigen overkoepelende organisaties.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 06 september 2013 - 20:18:34
Ik zie niet in wat het aandoen van verschillende werelddelen te maken heeft met het wel of niet WK zijn. De meeste WK's in de meeste sporten zijn zelfs eenmalige evenementen die bijgevolg slechts op 1 locatie gespeeld worden.

Het is de hoogste klasse van de FIA en het is open voor deelnemers van over de hele wereld, bijgevolg is het een wereldkampioenschap. Dat woord betekent dat de winnaar de kampioen is van de hele wereld. Op welke plek er gestreden wordt, verandert daar niets aan.


Klopt helemaal, maar die evenementen krijgen weer een WK-status vanwege de diversiteit van de deelnemers, zoals het WK Voetbal... ;) ;) ;)
En verder is het gewoon maar mijn mening, hoor! Niet iets wichtigs, dus...

gloudiesaurus

Een race in Afrika (zud afrika??) zou ik nog wel toejuichen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is