Round 12: Gran Premio d'Italia, Monza

Gestart door Maikel0230, 28 augustus 2013 - 22:46:13

« vorige - volgende »

Monza is snel, heel snel zelfs maar wie is het snelst op Zondag?

Vettel
8 (40%)
Webber
0 (0%)
Alonso
9 (45%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
2 (10%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Gerard

Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 15:46:29
Volgens Jean Alesi, DC zei ook zoiets gelijkaardig op de BBC. Of het echt waar is weet ik niet maar Jean Alesi was aanwezig in de Ferrari box, dat heb ik tijdens de uitzending gezien dus waarom zou die daarover liegen.

Eddie jordan zegt nu dit
Citaat"Fernando's not a happy boy. We could be watching something unfold here that we were not expecting. Certain journalists believe he could be looking for a sabbatical."

Maar daar ga ik niet mee akkoord, 2014 biedt zoveel opties, zoiets gaat Fernando niet laten schieten.
di Resta en Kimi bij Ferrari, Calado bij FI?

rafael25

Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 15:38:33
Citaat van: rafael25 op 07 september 2013 - 15:29:33
Die Sutil moet echt gewoon weg, nog nooit iets gepresteerd en alleen maar echte coureurs dwarszitten Filho da..... >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Sorry voor de taal gebruiken, ik moest loslaten!!!!!!!!!!!!!

Sorry maar laat daar maar eerst de stewards over oordelen, voor hetzelfde geld wist hij niet dat dat Hamilton was, toch moet hij gevoeld hebben dat er een andere wagen aankwam. En zelfs dan nog, hij was aan een snel rondje bezig en force india heeft al het ganse weekend problemen met parabolica.

Nu wat anders, het is naar het schijnt oorlog bij Ferrari. Luca di montezemelo was woedend an Dominicali was niet beschikbaar voor commentaar. Alonso heeft serieus in het rond liggen roepen. Jean Alesi zij zelfs tegen sky dat hij Alonso did hoorde zeggen "you're stupid, you're all stupid, you ruined my qualifying"

Dat wordt nog een leuke avond daar bij Ferrari, en dat allemaal tijdens hun thuisrace. De krantenkoppen in Italie zullen er niet om liegen morgen....
http://www.f1fanatic.co.uk/2013/09/07/sutil-penalised-for-holding-up-hamilton/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Ik zei Toch............

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 15:38:33
Citaat van: rafael25 op 07 september 2013 - 15:29:33
Die Sutil moet echt gewoon weg, nog nooit iets gepresteerd en alleen maar echte coureurs dwarszitten Filho da..... >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Sorry voor de taal gebruiken, ik moest loslaten!!!!!!!!!!!!!

Sorry maar laat daar maar eerst de stewards over oordelen, voor hetzelfde geld wist hij niet dat dat Hamilton was, toch moet hij gevoeld hebben dat er een andere wagen aankwam. En zelfs dan nog, hij was aan een snel rondje bezig en force india heeft al het ganse weekend problemen met parabolica.

Nu wat anders, het is naar het schijnt oorlog bij Ferrari. Luca di montezemelo was woedend an Dominicali was niet beschikbaar voor commentaar. Alonso heeft serieus in het rond liggen roepen. Jean Alesi zij zelfs tegen sky dat hij Alonso did hoorde zeggen "you're stupid, you're all stupid, you ruined my qualifying"

Dat wordt nog een leuke avond daar bij Ferrari, en dat allemaal tijdens hun thuisrace. De krantenkoppen in Italie zullen er niet om liegen morgen....

jaja ik blijf erbij, Alonso vertrekt op het eind van het seizoen bij ferrari. Ferrari kan niet alleen geen snelle wagen geven, zelfs strategie ligt overhoop bij de scuderia.

Nu over de race.  Vettel is nu al half gewonnen, en rijdt morgen op zijn gemak naar de zege. Ferrari zal terug blunderen met de strategie en alonso zal na een goeie start terugvallen naar een 3de plek

Franky R.

Citaat van: Gerard op 07 september 2013 - 16:52:17
Wow, verrassende uitslag. Niet P1&2 maar daarachter! Top van Hulk, Flop van Lotus!!en wat wad Lewis hard voor zichzelf ??? Weersvoorspelling voor morgen (raceday) is onheilspellend!! Kan mooi worden :-)


Idd. ik maakt e mij zorgen, want hij moet gewoon zijn hoofd leegmaken en morgen lekker planken...Lewis heeft tenminste nog een setje verse banden over! ;)

Edwin90

Hamilton geeft zelf aan 'als een idioot' te rijden:

http://www.gppits.net/nieuws/slechte_kwalificatie_voor_hamilton/

Niet bepaald te zachtaardig voor zichzelf inderdaad.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 07 september 2013 - 17:16:20
Hamilton geeft zelf aan 'als een idioot' te rijden:

http://www.gppits.net/nieuws/slechte_kwalificatie_voor_hamilton/

Niet bepaald te zachtaardig voor zichzelf inderdaad.


Idd.
Maar Sutil heeft een straf te pakken...komt zo op de FP.... ;)

Maikel0230

#171
Het vuurtje bij Ferrari word nu al door Alonso geblust, het ziet er naar uit dat ze er heel boos zijn op Felipe Massa en dat is eigenlijk niet eerlijk.

De enige die fout heeft aan wat er zich vandaag heeft afgespeeld is Ferrari zelf, zij hebben Massa en Alonso voor hun laatste run op het verkeerde moment naar buiten gestuurd. Net als zij naar buiten gaan geraakt Ricciardo ertussen. Massa is zich van niets bewust en denkt dat Alonso wel volgt terwijl dat die pas na Ascari voorbij Ricciardo geraakt waarna het kwaad als is geschied want Massa gaat al door Parabolica en kan niet meer inhouden omdat hij anders zo zijn eigen rondje verknald. De rest is geschiedenis behalve dat Alonso in zijn uitlooprondje door de radio schreeuwt in het Italiaans "So you have to let him go, really. You are stupid! Mamma mia guys!" Met andere woorden eist hij dus het ontslag van Massa. Gelukkig is hij nu wat gekalmeerd maar nu doet iedereen er alsof zijn neus bloedt maar in werkelijkheid heeft Massa vandaag zijn eigen graf gegraven zonder het te beseffen.

Het wordt tijd dat Ferrari eens in de spiegel gaat kijken. Massa mag gaan van mijn maar dan omdat hij zo slecht gepresteerd heeft de laatste jaren maar vandaag dat was echt zijn fout niet.

Ze staan per slot van rekening nog altijd P4 en P5. Morgen kan het regenen en dan kan alles nog.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Edwin90

Het valt me de laatste races toch al behoorlijk op dat Ferrari vooral in de kwalificaties veel laat liggen, en dan heb ik het niet alleen over snelheid. Maar over bandenkeuze's, tijden van naar buiten sturen e.d. Het is het allemaal nét niet.

Lijkt er steeds meer op dat Ferrari weer het Italiaanse wespennest wordt waar het vroeg wel vaker periodes last van had. Een aantal jaar is er dan succes, en vervolgens komen er allemaal Italianen op de topposities in het team en vervolgens glijden ze weer af. Is in het verleden vaak genoeg gebeurd.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 07 september 2013 - 17:16:20
Hamilton geeft zelf aan 'als een idioot' te rijden:

http://www.gppits.net/nieuws/slechte_kwalificatie_voor_hamilton/

Niet bepaald te zachtaardig voor zichzelf inderdaad.


http://www.gppits.net/nieuws/straf_voor_sutil/


Niet dat het wat uitmaakt voor Hamilton...Die moet gewoon chillen...diep ademhalen en morgen lekker planken. Dat kan hij doen met de wetenschap van een extra setje banden... :) :) :)

Jozef

Citaat van: Gerard op 06 september 2013 - 22:46:29
Nou, met de 2 DRS zoned op start/finish en ná Lesmo2 verwacht ik dat er weer 'voorbij gereden' wordt, ipv geraced..maar ik hoop dat ik het fout heb ;)
Veel zal afhangen van hoe de teams de 7de versnelling gekozen hebben, veel auto's zullen zeker in de tweede helft van de race in de begrenzer zitten als ze hun DRS-opengooien.

0634

Misschien is Alonso het wel een beetje zat bij Ferrari. Hij was jarenlang altijd mr. Positivo, maar dat lijkt toch wat te veranderen. Maar ja, veel opties heeft hij verder niet. De andere grote teams zitten potdicht. Ferrari heeft ook niet veel opties. Dus of sabbatical en lekker het fietsteam runnen of inderdaad nog een jaar Ferrari. Niet vergeten dat 2014 voor iedereen een compleet nieuwe start is.

McLaren_über_alles

Gans de tactiek van Ferrari vind ik toch ook totaal niet passen bij een topteam, en is gewoon ronduit denigrerend naar Massa toe...

Van de reactie van Alonso verschiet ik dan weer totaal niet, want als mens is hij gewoon een etter (heeft hij in het verleden al genoeg bewezen).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

0634

Citaat van: McLaren_über_alles op 07 september 2013 - 21:49:57
Gans de tactiek van Ferrari vind ik toch ook totaal niet passen bij een topteam, en is gewoon ronduit denigrerend naar Massa toe...

Van de reactie van Alonso verschiet ik dan weer totaal niet, want als mens is hij gewoon een etter (heeft hij in het verleden al genoeg bewezen).

Een etter? Hij had toch zeker gewoon gelijk vandaag? Waarom mag een sportman op zo'n moment niet even pissed off worden over de radio? Volkomen normale reactie van een topsporter. Beetje vergelijkbaar met Sven Kramer en die foute baanwissel destijds. Die schoot ook uit zijn slof (schaats) omdat iemand anders zijn wedstrijd verneukte.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 15:38:33
Citaat van: rafael25 op 07 september 2013 - 15:29:33
Die Sutil moet echt gewoon weg, nog nooit iets gepresteerd en alleen maar echte coureurs dwarszitten Filho da..... >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Sorry voor de taal gebruiken, ik moest loslaten!!!!!!!!!!!!!

Sorry maar laat daar maar eerst de stewards over oordelen, voor hetzelfde geld wist hij niet dat dat Hamilton was, toch moet hij gevoeld hebben dat er een andere wagen aankwam. En zelfs dan nog, hij was aan een snel rondje bezig en force india heeft al het ganse weekend problemen met parabolica.

Nu wat anders, het is naar het schijnt oorlog bij Ferrari. Luca di montezemelo was woedend an Dominicali was niet beschikbaar voor commentaar. Alonso heeft serieus in het rond liggen roepen. Jean Alesi zij zelfs tegen sky dat hij Alonso did hoorde zeggen "you're stupid, you're all stupid, you ruined my qualifying"

Dat wordt nog een leuke avond daar bij Ferrari, en dat allemaal tijdens hun thuisrace. De krantenkoppen in Italie zullen er niet om liegen morgen....

Als dit de boardradio betreft die wij allen konden horen is het zwáááááááááááááár overdreven. En verkeerd vertaald.

rafael25