Round 12: Gran Premio d'Italia, Monza

Gestart door Maikel0230, 28 augustus 2013 - 22:46:13

« vorige - volgende »

Monza is snel, heel snel zelfs maar wie is het snelst op Zondag?

Vettel
8 (40%)
Webber
0 (0%)
Alonso
9 (45%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
2 (10%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 12:08:35
Net VT3 gezien, Vettel zal de pole wel pakken maar Ferrari (Alonso dus) zit hem op de hielen. Garry anderson van BBC vermoedt dat Ferrari met wat meer downforce rondrijdt om zo de regen van morgen te kunnen opvangen. In de speedtraps zitten RB, Ferrari, Mercedes, Lotus virtueel rond dezelfde topsnelheid (335-337). Qualifying kan nog leuk worden in het middenveld want daar is de spanning te snijden.

God wat hou ik van Monza als baan.

inderdaad alonso zit hem op de hielen, maar wel na een slipstream van massa. Dus ik verwacht alonso rond de 7-8 ste startpositie. Morgen zal hij wellicht een podium kunnen scoren, maar vettel zal weer dominant winnen.

Maikel0230

#151
Citaat van: robbert op 07 september 2013 - 13:02:31
Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 12:08:35
Net VT3 gezien, Vettel zal de pole wel pakken maar Ferrari (Alonso dus) zit hem op de hielen. Garry anderson van BBC vermoedt dat Ferrari met wat meer downforce rondrijdt om zo de regen van morgen te kunnen opvangen. In de speedtraps zitten RB, Ferrari, Mercedes, Lotus virtueel rond dezelfde topsnelheid (335-337). Qualifying kan nog leuk worden in het middenveld want daar is de spanning te snijden.

God wat hou ik van Monza als baan.

inderdaad alonso zit hem op de hielen, maar wel na een slipstream van massa. Dus ik verwacht alonso rond de 7-8 ste startpositie. Morgen zal hij wellicht een podium kunnen scoren, maar vettel zal weer dominant winnen.

Dat slipsteamen was nog toen ze op de harde band reden, toen ze naar de zachte band gingen reed Massa achter Alonso...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 13:23:41
Citaat van: robbert op 07 september 2013 - 13:02:31
Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 12:08:35
Net VT3 gezien, Vettel zal de pole wel pakken maar Ferrari (Alonso dus) zit hem op de hielen. Garry anderson van BBC vermoedt dat Ferrari met wat meer downforce rondrijdt om zo de regen van morgen te kunnen opvangen. In de speedtraps zitten RB, Ferrari, Mercedes, Lotus virtueel rond dezelfde topsnelheid (335-337). Qualifying kan nog leuk worden in het middenveld want daar is de spanning te snijden.

God wat hou ik van Monza als baan.

inderdaad alonso zit hem op de hielen, maar wel na een slipstream van massa. Dus ik verwacht alonso rond de 7-8 ste startpositie. Morgen zal hij wellicht een podium kunnen scoren, maar vettel zal weer dominant winnen.

Dat slipsteamen was nog toen ze op de harde band reden, toen ze naar de zachte band gingen reed Massa achter Alonso...

en werd alonso zijn snelste tijd dan op de zachte banden gereden?

Maikel0230

Aangezien hij drie tienden achter Vettel op mediums zat neem ik aan van wel.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 13:33:18
Aangezien hij drie tienden achter Vettel op mediums zat neem ik aan van wel.
dat is dan een ander verhaal, en kan alonso mss wel verder vooraan op de startgrid starten. Het is te zien of mercedes geen verstoppertje gespeeld heeft, want ik zie hamilton ook nog de pole nemen.

Maikel0230

Dat denk ik ook, ik vermoed dat het P3-P5 wordt voor Alonso. Massa zit niet echt in de 'groove'

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

zal wellicht p5-p6 worden voor alonso. In q1 kon je al zien dat het zal gaan tussen redbull en mercedes. Ferrari is nog wat trager om aanspraak te maken.

Edwin90


Maikel0230

Ferrari bleef maar door proberen met dat slipstreamen en nu heeft hen dat een mogelijke P2-P4 gekost. Luca di Montezemelo was naar het schijnt niet voor commentaar beschikbaar.

Die weten ook wanneer ze het moeten verknallen, gelukkig kan het morgen regenen en dan verandert alles weer, zeker als je weet dat Ferrari voor een meer regen georienteerde set up is gegaan en dat Hulkenberg al eerder in natte omstandigheden bewezen dat hem dat ligt.

Hulkenberg zal nu toch wel in de picture komen bij de Scuderia?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

rafael25

Die Sutil moet echt gewoon weg, nog nooit iets gepresteerd en alleen maar echte coureurs dwarszitten Filho da..... >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Sorry voor de taal gebruiken, ik moest loslaten!!!!!!!!!!!!!

Maikel0230

Citaat van: rafael25 op 07 september 2013 - 15:29:33
Die Sutil moet echt gewoon weg, nog nooit iets gepresteerd en alleen maar echte coureurs dwarszitten Filho da..... >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Sorry voor de taal gebruiken, ik moest loslaten!!!!!!!!!!!!!

Sorry maar laat daar maar eerst de stewards over oordelen, voor hetzelfde geld wist hij niet dat dat Hamilton was, toch moet hij gevoeld hebben dat er een andere wagen aankwam. En zelfs dan nog, hij was aan een snel rondje bezig en force india heeft al het ganse weekend problemen met parabolica.

Nu wat anders, het is naar het schijnt oorlog bij Ferrari. Luca di montezemelo was woedend an Dominicali was niet beschikbaar voor commentaar. Alonso heeft serieus in het rond liggen roepen. Jean Alesi zij zelfs tegen sky dat hij Alonso did hoorde zeggen "you're stupid, you're all stupid, you ruined my qualifying"

Dat wordt nog een leuke avond daar bij Ferrari, en dat allemaal tijdens hun thuisrace. De krantenkoppen in Italie zullen er niet om liegen morgen....

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

rafael25

Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 15:38:33
Citaat van: rafael25 op 07 september 2013 - 15:29:33
Die Sutil moet echt gewoon weg, nog nooit iets gepresteerd en alleen maar echte coureurs dwarszitten Filho da..... >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Sorry voor de taal gebruiken, ik moest loslaten!!!!!!!!!!!!!

Sorry maar laat daar maar eerst de stewards over oordelen, voor hetzelfde geld wist hij niet dat dat Hamilton was, toch moet hij gevoeld hebben dat er een andere wagen aankwam. En zelfs dan nog, hij was aan een snel rondje bezig en force india heeft al het ganse weekend problemen met parabolica.

Nu wat anders, het is naar het schijnt oorlog bij Ferrari. Luca di montezemelo was woedend an Dominicali was niet beschikbaar voor commentaar. Alonso heeft serieus in het rond liggen roepen. Jean Alesi zij zelfs tegen sky dat hij Alonso did hoorde zeggen "you're stupid, you're all stupid, you ruined my qualifying"

Dat wordt nog een leuke avond daar bij Ferrari, en dat allemaal tijdens hun thuisrace. De krantenkoppen in Italie zullen er niet om liegen morgen....
Echt waar!!!?? Riep hij dit echt?

Maikel0230

#162
Volgens Jean Alesi, DC zei ook zoiets gelijkaardig op de BBC. Of het echt waar is weet ik niet maar Jean Alesi was aanwezig in de Ferrari box, dat heb ik tijdens de uitzending gezien dus waarom zou die daarover liegen.

Eddie jordan zegt nu dit
Citaat"Fernando's not a happy boy. We could be watching something unfold here that we were not expecting. Certain journalists believe he could be looking for a sabbatical."

Maar daar ga ik niet mee akkoord, 2014 biedt zoveel opties, zoiets gaat Fernando niet laten schieten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Edwin90

Gaat serieus niet lekker daar. Het blijven geruchten, maar als Alonso volgend jaar een sabbatical neemt, wie gaat er dan rijden daar. Kimi en Massa?  ;D

Ik lees overal dat Vettel de race al gewonnen heeft, ik durf er niet zo zeker van te zijn als het gaat regenen.  :P

Gerard

Wow, verrassende uitslag. Niet P1&2 maar daarachter! Top van Hulk, Flop van Lotus!!en wat wad Lewis hard voor zichzelf ??? Weersvoorspelling voor morgen (raceday) is onheilspellend!! Kan mooi worden :-)