Round 12: Gran Premio d'Italia, Monza

Gestart door Maikel0230, 28 augustus 2013 - 22:46:13

« vorige - volgende »

Monza is snel, heel snel zelfs maar wie is het snelst op Zondag?

Vettel
8 (40%)
Webber
0 (0%)
Alonso
9 (45%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
2 (10%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Maikel0230

In spa was het dan ook nat. Het team had beide rijders niet op het juiste moment op de baan gezet. Normaal in droog weer staan ze meestal tussen P4 en P7, nu dat de wagen weer wat sneller lijkt, is qualifying nog een groot vraagteken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Jozef op 04 september 2013 - 18:15:56
Citaat van: Maikel0230 op 04 september 2013 - 16:26:46
Hoe je het ook draait of keert er zijn nog altijd 8 races te gaan, mathematisch gezien kan zelfs ik nog WK worden.

Dat is het punt inderdaad, vorig jaar zag zelfs na Monza niemand aankomen dat Vettel de titel nog ging pakken. Het was op dat moment een duel Hamilton vs. Alonso. Dus niets is al zeker.

Maar dan moet er wel een team met een miraculeuze comeback komen, net zoals Vettel vorig jaar in september/oktober 4 races op rij won.

Op zich heb je gelijk, maar het verschil is nu wel dat Alonso toen ondanks de voorsprong níet de snelste was, en Vettel is dat nu wel. Én een puntenvoorsprong én de snelste wagen... Tja, je moet wel heel positief zijn om nog een spannede wk-strijd in het verschiet te zien liggen.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 04 september 2013 - 19:09:25
Citaat van: Jozef op 04 september 2013 - 18:15:56
Citaat van: Maikel0230 op 04 september 2013 - 16:26:46
Hoe je het ook draait of keert er zijn nog altijd 8 races te gaan, mathematisch gezien kan zelfs ik nog WK worden.

Dat is het punt inderdaad, vorig jaar zag zelfs na Monza niemand aankomen dat Vettel de titel nog ging pakken. Het was op dat moment een duel Hamilton vs. Alonso. Dus niets is al zeker.

Maar dan moet er wel een team met een miraculeuze comeback komen, net zoals Vettel vorig jaar in september/oktober 4 races op rij won.

Op zich heb je gelijk, maar het verschil is nu wel dat Alonso toen ondanks de voorsprong níet de snelste was, en Vettel is dat nu wel. Én een puntenvoorsprong én de snelste wagen... Tja, je moet wel heel positief zijn om nog een spannede wk-strijd in het verschiet te zien liggen.

Maar Vettel was op dat moment ook niet de snelste of wel? Dat was volgens mij eerder Hamilton.

0634

Prima, maar dat bedoel ik niet. Na Monza stond Alonso een punt of dertig voor op Vettel, Hamilton en Kimi, maar was zeker niet de snelste. Dus was het WK nog altijd spannend.

Nu staat Vettel nog veel verder voor én heeft de snelste wagen...

robbert

Citaat van: Jeroen op 04 september 2013 - 21:11:38
Prima, maar dat bedoel ik niet. Na Monza stond Alonso een punt of dertig voor op Vettel, Hamilton en Kimi, maar was zeker niet de snelste. Dus was het WK nog altijd spannend.

Nu staat Vettel nog veel verder voor én heeft de snelste wagen...


inderdaad, dat wou ik dus al duidelijk maken. Vettel heeft de snelste wagen, en het is gewoon zo. Je kan moeilijk zeggen dat alonso hier zeker gaat winnen, als vettel nog altijd sneller is, en nu nog een puntenvoordeel heeft. Maar... Het kan kan altijd é. Wie weet

Jehoentelaar

Wordt wel moeilijk. Twee gekke races voor Vettel en het staat praktisch weer gelijk, maar dan moeten de concurrenten niet weer punten van elkaar wegsnoepen. Zelfs al zou Red Bull/Vettel nu minder gaan presteren, doordat het zo enorm close is achter hen/hem hoeft dat nog geen enorme verkleining van Vettels kansen te betekenen.

Maikel0230

Zou wel leuk zijn moest McLaren dit weekend met een speciale livery zouden rondrijden dit weekend om hun 50ste verjaardag te vieren.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

ja inderdaad, da zou eens iets speciaals zijn

Maikel0230

Het weer dit weekend ziet er veelbelovend uit, veel zon, maar er is gevaar dat er wel wat lokale buitjes kunnen vallen.

Citaat van: Keith CollantineMonza's traditional late summer date usually means warm conditions and golden sunshine.

There should be plenty of that this weekend with temperatures expected to push towards 30C on all three days.

However the sunshine will be interrupted with occasional rain showers arriving from the west which could affect the on-track action.

Friday's practice sessions are most likely to stay dry, with the propensity for showers set to increase over the following two days.

You can keep an eye on the potential rainfall using these weather radars and forecasts:

http://oiswww.eumetsat.org/IPPS/html/MSG/PRODUCTS/MPE/WESTERNEUROPE/
http://www.meteociel.fr/modeles/gefs_cartes.php?code=0&ech=36&mode=2&carte=0

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

hopelijk zijn er niet te veel te hoopvol, of als het droog is, zullen er veel terug teleurgesteld zijn in de race

Edwin90

Die Marlboro livery op de McLaren gaat er nooit komen. Krijgen ze gezeik mee.

Fietser

Citaat van: Maikel0230 op 05 september 2013 - 11:36:13
Zou wel leuk zijn moest McLaren dit weekend met een speciale livery zouden rondrijden dit weekend om hun 50ste verjaardag te vieren.



Zou inderdaad erg leuk zijn. Met die Marlboro kleuren heb ik he-le-maal niks, maar ik zag ooit wijlen Bruce en Denny Hulme nog rijden in hun Kiwi-F1's eind jaren '60. Oranje-okergelig (of okergelig-oranje?) met een lichtgroen cockpitschermpje, heel mooi. Overigens reed Bruce daarvoor, in Monaco 1966, met een vuurrode McLaren met een wit neusje. (De race waarin Bandini levend verbrandde.) Weer daarvoor, in 1965, reed Bruce (en ook Chris Amon, als ik me niet vergis) in een witte monoposto met een donkergroene streep, een livery die ook was te zien in de film Grand Prix. Mooie tijden.

rafael25


Jozef

Wie is de man uiterst links? Fittipaldi of zo?

Fabian

Citaat van: Jozef op 05 september 2013 - 19:19:42
Wie is de man uiterst links? Fittipaldi of zo?
Lijkt wel een beetje de vader van Sergio Perez!  ;)

Anyway ik wens iedereen een prettig raceweekend!