Round 12: Gran Premio d'Italia, Monza

Gestart door Maikel0230, 28 augustus 2013 - 22:46:13

« vorige - volgende »

Monza is snel, heel snel zelfs maar wie is het snelst op Zondag?

Vettel
8 (40%)
Webber
0 (0%)
Alonso
9 (45%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
2 (10%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

0634

Citaat van: Maikel0230 op 08 september 2013 - 10:18:07
Citaat van: Jeroen op 07 september 2013 - 23:33:36
Schofferen van zijn team? Je kan een sportman in het heetst van de strijd niet verwijten over de radio kritiek te uiten als zijn team opzichtig faalt. Niets geks aan, volkomen menselijk. Het zou gekker zijn als hij dat soort bewoordingen tijdens in interview zou gebruiken. Ik vind het allemaal niet zo schokkend hoor. Al heb ik wel het idee dat Alonso minder lekker in zijn vel zit bij Ferrari dan de voorgaande jaren.

Ben ik het ook wel mee eens Jeroen maar probeer het eens vanuit het standpunt van het team te bekijken. Massa is nu al jaren kind aan huis daar, ze houden er van de sympathieke Braziliaan. Voor zijn crash in Hongarije zou ik zelfs durven stellen dat hij er door zijn populariteit binnen het team er de nr 1 was in 2009. Toen was er die vreselijke crash, het team stond al een blok achter hem. Toen kwam er in 2010 Alonso rijden en meteen greep hij het team bij de keel en werd er de onbetwiste leider. Vanaf dat moment heeft Massa bijna altijd in de pas moeten lopen en Alonso dienen, dat heeft hem duidelijk gekraakt. Dus wat ik hiermee wil aantonen is dat Ferrari zelfs bereid is een van haar favoriete coureurs constant voor hem op te offeren, het heeft Massa ondertussen gereduceerd tot een hoopje as. Ze geven alles voor Alonso, ze doen overduidelijk het uiterste best. En als het ineens tegenzit begint Alonso ineens zo te doen. De beelden van eind vorig jaar toen ze allen tegen een man streden als een grote eenheid lijken nu zo ver weg...

Kort samengevat, een sportman die even moest ventileren, zeker onsympathiek, zeker respectloos maar vooral menselijk

Eens?

Hmm, niet echt hoor. Ik zou me er iets bij voor kunnen stellen als dit Alonso's eerste jaar zou zijn bij Ferrari. Maar dit is jaar nummer vier en in de voorgaande jaren heeft Alonso feitelijk louter opvallend positief en beschermend over Ferrari gepraat. Terwijl hij, alleen hij, de wagen en het team beter deed lijken dan dat het eigenlijk was. Hij heeft ook alles gegeven om Ferrari opnieuw aan de top te brengen.

Immers, kenners en liefhebbers zijn het er al jaren overheen dat hij feitelijk de beste rijder van allemaal is (misschien nu samen met Vettel). Toch wint hij al jaren geen titels, puur en alleen doordat hij zichzelf ten doel heeft gesteld met Ferrari te willen winnen. Hij heeft absoluut alles gegeven voor het team, heeft Vettel qua succes langszij zien gaan, en heeft ondanks alles altijd vierkant achter het team gestaan. In ieder geval naar buiten toe.

Dan laat hij zich één keer gaan na een fikse fout van het team over de radio (niet in de media dus, maar tegen zijn team zelf) en dan zou hij zich respectloos gedragen of zijn team schofferen? Vind ik niet terecht. Alonso heeft alles gedaan om Ferrari naar een hoger plan te brengen, maar helaas voor hem is het team gewoon niet zo goed als het team dat Vettel bij Red Bull om zich heen heeft.

Eigenlijk kan er m.i. alleen maar worden vastgesteld dat Ferrari Alonso ernstig afremt in zijn successen. Het team is niet zo goed als Alonso is. Dan mag je ook wel eens wat zeggen. Bovendien, misschien schudt het mensen een wakker. Er zijn wel meer sporters en sportteams die renderen bij een conflict-model.

robbert

inderdaad. Alonso doet er alles aan om ferrari terug succesvol te maken, alleen ferrari verbrot het telkens door een tragere wagen te geven ( kunnen ze mss niet veel aan doen), maar maken zelfs taktische blunders. En dat kan dus wel de druppel zijn bij alonso

McLaren_über_alles

Citaat van: Jeroen op 08 september 2013 - 11:19:15
Dan laat hij zich één keer gaan na een fikse fout van het team over de radio (niet in de media dus, maar tegen zijn team zelf) en dan zou hij zich respectloos gedragen of zijn team schofferen? Vind ik niet terecht. Alonso heeft alles gedaan om Ferrari naar een hoger plan te brengen, maar helaas voor hem is het team gewoon niet zo goed als het team dat Vettel bij Red Bull om zich heen heeft.

Fikse fout van het team?  :D

Ferrari is zowat het enige team op de grid die alles rond 1 rijder opbouwt, die bewust voor een vod als tweede rijder kiest die volledig in dienst rijdt van rijder 1. In Italië was hij de enige die op sleeptouw genomen werd door z'n teamgenoot. Als die teamgenoot dan eventjes iets te ver voor zit, gaat het echt NIET om een grote fout van het team me dunkt... Uiteindelijk heeft Alonso z'n laatste ronde moeten rijden zoals de 21 andere rijders. Lijkt mij toch niet zo'n groot probleem, en absoluut geen reden om z'n team te schofferen. 

Als mens lijkt Alonso mij gewoon een enorm etter. Het klagen over de radio over andere rijders, het voorval in Singapore met Renault (maak mij niet wijs dat hij daar niet van wist), het opzettelijk ophouden van z'n teamgenoot Hamilton in Hongarije,... Allemaal tekenen dat hij echt wel over lijken gaat om z'n doel te bereiken. Het valt mij trouwens ook op dat na de race de rijders met elkaar praten, met uitzondering van een Alonso, die steeds genegeerd wordt, en langs de kant wat blijft hangen... Dus ook in het veld lijkt hij mij verre van de populairste rijder.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Gerard

#213
Wat was nou de "grote fout" als ik vragen mag? Ze hebben zich als 4de en 5e geklassificeerd.  :-\
Dat is beter dan voorgaande races... Als hij Q2 niet gehaald had kon ik het me voorstellen, maar nu ???   :o

Maikel0230

De fout was dat ze gepland hadden om opnieuw dat (waardeloos) slipsteam trukje te gaan doen maar in de outlap zat Ricciardo er tussen en reed Massa weg zonder door te hebben dat Alonso pas na Ascari voorbij Ricciardo kon. Ferrari heeft ze dus op het verkeerde moment naar buiten gestuurd.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gerard

Ah, okay.. als ik Massa was zou ik het ook doen ;D

Edwin90

Haha! Hij staat er nu wel mooi voor!  ;D

0634

Citaat van: McLaren_über_alles op 08 september 2013 - 11:34:29
Citaat van: Jeroen op 08 september 2013 - 11:19:15
Dan laat hij zich één keer gaan na een fikse fout van het team over de radio (niet in de media dus, maar tegen zijn team zelf) en dan zou hij zich respectloos gedragen of zijn team schofferen? Vind ik niet terecht. Alonso heeft alles gedaan om Ferrari naar een hoger plan te brengen, maar helaas voor hem is het team gewoon niet zo goed als het team dat Vettel bij Red Bull om zich heen heeft.

Fikse fout van het team?  :D

Ferrari is zowat het enige team op de grid die alles rond 1 rijder opbouwt, die bewust voor een vod als tweede rijder kiest die volledig in dienst rijdt van rijder 1. In Italië was hij de enige die op sleeptouw genomen werd door z'n teamgenoot. Als die teamgenoot dan eventjes iets te ver voor zit, gaat het echt NIET om een grote fout van het team me dunkt... Uiteindelijk heeft Alonso z'n laatste ronde moeten rijden zoals de 21 andere rijders. Lijkt mij toch niet zo'n groot probleem, en absoluut geen reden om z'n team te schofferen. 

Als mens lijkt Alonso mij gewoon een enorm etter. Het klagen over de radio over andere rijders, het voorval in Singapore met Renault (maak mij niet wijs dat hij daar niet van wist), het opzettelijk ophouden van z'n teamgenoot Hamilton in Hongarije,... Allemaal tekenen dat hij echt wel over lijken gaat om z'n doel te bereiken. Het valt mij trouwens ook op dat na de race de rijders met elkaar praten, met uitzondering van een Alonso, die steeds genegeerd wordt, en langs de kant wat blijft hangen... Dus ook in het veld lijkt hij mij verre van de populairste rijder.
Een vod van een tweede rijder? Kom op he. Die gast heeft 11 races gewonnen. Een vod vind ik wel erg ver gaan. Bovendien doet Massa niets onder voor Webber. Dus Red Bull hanteert ook een vod?

En verder: de fout was dat hij op het verkeerde moment naar buiten werd gestuurd.

Verder ben je blijkbaar anti-Alonso, want ook het commentaar dat andere rijders niet met hem praten is niet waar. Webber is nota bene één van zijn beste vrienden. Hamilton heeft niets dan respect en lof voor hem na hun moeilijke jaar samen. Ik weet niet op basis waarvan jij concludeert dat andere rijders hem niet moeten, maar de dingen die ik weet, lees, hoor en zie wijzen daar allerminst op.

Maar los van of hij populair is of niet: Ferrari is als team minder goed dan Alonso als rijder is. Mag je dan eens boos zijn over de radio? Tjonge, jonge.

NielsD

Even tussendoor; het regent al in Monza!
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Respect dat je de moeite neemt daar op te reageren. Ferrari die een etter is, Massa een vod en Ferrari die blundert neigt toch sterk naar bashen.

Jehoentelaar

Citaat van: NielsD op 08 september 2013 - 13:01:54
Even tussendoor; het regent al in Monza!
Yabba-dabba-doo!

Nu wel hopen dat het in verschillende maten gaat en niet continu dezelfde hoeveelheid. :P /Veeleisend

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 08 september 2013 - 13:07:25
Citaat van: NielsD op 08 september 2013 - 13:01:54
Even tussendoor; het regent al in Monza!
Yabba-dabba-doo!

Nu wel hopen dat het in verschillende maten gaat en niet continu dezelfde hoeveelheid. :P /Veeleisend

De BBC gaat zo aan, dus die kan ons vast meer vertellen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Volgens de diverse weergoeroes op Twitter bouwt het zich steeds verder op.

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 08 september 2013 - 11:59:37
De fout was dat ze gepland hadden om opnieuw dat (waardeloos) slipsteam trukje te gaan doen maar in de outlap zat Ricciardo er tussen en reed Massa weg zonder door te hebben dat Alonso pas na Ascari voorbij Ricciardo kon. Ferrari heeft ze dus op het verkeerde moment naar buiten gestuurd.

dus een zoveelste tactische blunder van ferrari. Dat heb ik nog niet gezien bij redbull

Franky R.

Citaat van: NielsD op 08 september 2013 - 13:01:54
Even tussendoor; het regent al in Monza!
Arme Fabian....Hopelijk heeft hij zich goed kunnen voorbereiden...ik zie hem al staan, helemaal verzopen in zijn HRT-polo... ;D ;D ;D