Round 12: Gran Premio d'Italia, Monza

Gestart door Maikel0230, 28 augustus 2013 - 22:46:13

« vorige - volgende »

Monza is snel, heel snel zelfs maar wie is het snelst op Zondag?

Vettel
8 (40%)
Webber
0 (0%)
Alonso
9 (45%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
2 (10%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Jehoentelaar

Uiteraard werkt dat frustrerend. Maar frustraties hebben geen invloed op de omstandigheden. Dus dan kan hij zich frustreren tot hij een ons weegt, er komt niet opeens een Red Bull-zitje vrij (noem maar wat).

gloudiesaurus

Niemand wat over de Hulk? Op P3?
Voor mij kwam hij echt out of the blue, ik hoop echt dat hij morgen kan scoren!

En Gutiérrez op P17... hoe groot kan het verschil zijn.

Ook Giedo weer goed gedaan! Hij moet vooral zo doorgaan met Pic verslaan!  8) 8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 08 september 2013 - 01:00:27
Uiteraard werkt dat frustrerend. Maar frustraties hebben geen invloed op de omstandigheden. Dus dan kan hij zich frustreren tot hij een ons weegt, er komt niet opeens een Red Bull-zitje vrij (noem maar wat).

nee idd, maar hij kan er volledig mee stoppen en zich volledig contreren op de wielersport

Franky R.

Citaat van: Wings op 08 september 2013 - 00:04:19
Mwa, vind ik ook weer overdreven. Of ik ben te rationeel of jij te emotioneel maar merk op dat je dingen vaak veel groter ziet dan ik ze vind. Zo was je ontzettend onder de indruk van de Silly Season en ieder gerucht prikkelt je terwijl ik weinig grote dingen zie gebeuren. Nu weer. Overigens, dat is geen kritiek jegens jou (of mij) maar daarom laat ik het er nu wel bij. Ik denk dat Alonso gelijk had en er niks aan de hand is. Ja, hij was boos en uit z''n frustratie. Meer dan dat gaat het niet worden. En de geruchten die de media daar aan vastkleeft vind ik nog niet eens het lezen waard. Van het kaliber dat Verstappen ook nog wat te goed heeft van Honda en na volgend seizoen instapt bij McLaren. ;)

Hm, je merkt wel veel dingen op de laatste tijd, maar ik was het zogezegd alweer vergeten...En immers zie ik overal wel een artikel of verhaal in. Dat zal het wel zijn?


CitaatNiemand wat over de Hulk? Op P3?Voor mij kwam hij echt out of the blue, ik hoop echt dat hij morgen kan scoren!



@Peter,


Leuk dat Hulk op P3 zit, maar men heeft het er niet over omdat ze een 'Bottas-ervaring' verwachten? Ik denk dat Hulk na de eerste ronde niet eens in de top 5 rijdt... :(


Al laat ik me graag verrassen... ;)

0634

Citaat van: robbert op 08 september 2013 - 01:55:42
Citaat van: Jehoentelaar op 08 september 2013 - 01:00:27
Uiteraard werkt dat frustrerend. Maar frustraties hebben geen invloed op de omstandigheden. Dus dan kan hij zich frustreren tot hij een ons weegt, er komt niet opeens een Red Bull-zitje vrij (noem maar wat).

nee idd, maar hij kan er volledig mee stoppen en zich volledig contreren op de wielersport
Hoezo? Concentreren op wielersport kan ook als hij oud is, autoracen niet. Gewoon bij Ferrari blijven, vergeet niet dat Allison daar nu zit en alles in 2014 anders zal zijn.

0634

Citaat van: Franky R. op 08 september 2013 - 02:48:47
@Peter,


Leuk dat Hulk op P3 zit, maar men heeft het er niet over omdat ze een 'Bottas-ervaring' verwachten? Ik denk dat Hulk na de eerste ronde niet eens in de top 5 rijdt... :(


Al laat ik me graag verrassen... ;) [/size] [/font]
Dat denk ik ook. Maar wie weet. Monza is wat dat betreft een wat aparte baan natuurlijk. Wellicht dat die auto daar gewoon goed gaat.

robbert

Citaat van: Jeroen op 08 september 2013 - 09:25:00
Citaat van: robbert op 08 september 2013 - 01:55:42
Citaat van: Jehoentelaar op 08 september 2013 - 01:00:27
Uiteraard werkt dat frustrerend. Maar frustraties hebben geen invloed op de omstandigheden. Dus dan kan hij zich frustreren tot hij een ons weegt, er komt niet opeens een Red Bull-zitje vrij (noem maar wat).

nee idd, maar hij kan er volledig mee stoppen en zich volledig contreren op de wielersport
Hoezo? Concentreren op wielersport kan ook als hij oud is, autoracen niet. Gewoon bij Ferrari blijven, vergeet niet dat Allison daar nu zit en alles in 2014 anders zal zijn.

ja, maar op den duur moet het gedaan zijn. Eerst die discussie na hongarije met de baas van ferrari, en nu dit na de kwalificaties. Alonso zal niet geduldig blijven

0634

Alonso heeft weinig keus. Ferrari of stoppen. Meer keus is er niet.

En dat is dan een keuze die alleen hijzelf kan maken. Want voor stoppen moet je klaar zijn.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 07 september 2013 - 23:33:36
Schofferen van zijn team? Je kan een sportman in het heetst van de strijd niet verwijten over de radio kritiek te uiten als zijn team opzichtig faalt. Niets geks aan, volkomen menselijk. Het zou gekker zijn als hij dat soort bewoordingen tijdens in interview zou gebruiken. Ik vind het allemaal niet zo schokkend hoor. Al heb ik wel het idee dat Alonso minder lekker in zijn vel zit bij Ferrari dan de voorgaande jaren.

Geheel mee eens (ook met de reactie van Wings trouwens). De kwestie (een zeer pure reactie van een oververhitte sportman) wordt weer eens lekker opgeklopt. 'Telegraaf-reacties' over en weer. Zelfs de BBC (E. Jordan) vond het vet nieuws en speculeerde er meteen maar lustig op los. Aan de andere kant is het ook niet verrassend, want dit is wat het overgrote deel van de sensatiebeluste toeschouwers in de arena wil zien en horen. Smullen dus.
En inderdaad zit Alonso minder lekker in zijn vel. Ook logisch, want hij ziet zijn kansen (opnieuw) kleiner worden. Maar dat kan vanmiddag zomaar veranderen, want kansloos acht ik de Spanjaard zeker niet. Ach ja, sport... Het gaat nergens over, maar we zijn er zooo druk mee.
Een terzijde: ben erg blij dat Tokio 'het' geworden is. Ook zoiets...

Wings

Citaat van: Franky R. op 08 september 2013 - 02:48:47
Hm, je merkt wel veel dingen op de laatste tijd, maar ik was het zogezegd alweer vergeten...En immers zie ik overal wel een artikel of verhaal in. Dat zal het wel zijn?

Nou nee. Dat is het niet. Maar goed, verder ook niet de moeite om er op door te gaan.

Citaat van: Jeroen op 08 september 2013 - 09:25:00
Hoezo? Concentreren op wielersport kan ook als hij oud is, autoracen niet. Gewoon bij Ferrari blijven, vergeet niet dat Allison daar nu zit en alles in 2014 anders zal zijn.

Wat niet betekent dat het nu zijn kant uit rolt. Plus, Allison zal ook tijd nodig hebben om orde op zaken te stellen en de concurrentie zit niet stil. Ik lees vaker dat men gemakshalve aanneemt dat Red Bull komend seizoen niet meer dominant is. Ik wil het eerst wel eens zien.

0634

Citaat van: Fietser op 08 september 2013 - 09:41:29
Citaat van: Jeroen op 07 september 2013 - 23:33:36
Schofferen van zijn team? Je kan een sportman in het heetst van de strijd niet verwijten over de radio kritiek te uiten als zijn team opzichtig faalt. Niets geks aan, volkomen menselijk. Het zou gekker zijn als hij dat soort bewoordingen tijdens in interview zou gebruiken. Ik vind het allemaal niet zo schokkend hoor. Al heb ik wel het idee dat Alonso minder lekker in zijn vel zit bij Ferrari dan de voorgaande jaren.

Geheel mee eens (ook met de reactie van Wings trouwens). De kwestie (een zeer pure reactie van een oververhitte sportman) wordt weer eens lekker opgeklopt. 'Telegraaf-reacties' over en weer. Zelfs de BBC (E. Jordan) vond het vet nieuws en speculeerde er meteen maar lustig op los. Aan de andere kant is het ook niet verrassend, want dit is wat het overgrote deel van de sensatiebeluste toeschouwers in de arena wil zien en horen. Smullen dus.
En inderdaad zit Alonso minder lekker in zijn vel. Ook logisch, want hij ziet zijn kansen (opnieuw) kleiner worden. Maar dat kan vanmiddag zomaar veranderen, want kansloos acht ik de Spanjaard zeker niet. Ach ja, sport... Het gaat nergens over, maar we zijn er zooo druk mee.
Een terzijde: ben erg blij dat Tokio 'het' geworden is. Ook zoiets...

Misschien is Alonso vanmiddag tot op het bod getergd. Dat hoop ik dan maar voor de race.

Voor de rest denk ik dat hij deels ook gefrustreerd is omdat hij zoveel van dit jaar had verwacht. De algemeen heersende gedachte bij Ferrari afgelopen winter was toch dat ze nu écht een snelle auto hadden. Maar nee hoor, weer gewoon te langzaam.

0634

Citaat van: Wings op 08 september 2013 - 09:46:35

Wat niet betekent dat het nu zijn kant uit rolt. Plus, Allison zal ook tijd nodig hebben om orde op zaken te stellen en de concurrentie zit niet stil. Ik lees vaker dat men gemakshalve aanneemt dat Red Bull komend seizoen niet meer dominant is. Ik wil het eerst wel eens zien.

Dat bedoel ik ook niet te zeggen. Ik heb geen idee wie er volgend jaar voorop zal rijden.

Alleen, volgend jaar is het meer dan ooit; nieuwe ronde, nieuwe kansen. Iedereen start vanaf nul. Ook Red Bull kan niet doorborduren op dit jaar. Dus in dat opzicht krijgen de anderen een nieuwe kans.

Maar of Ferrari die kans gaat pakken, dat zou ik niet zo durven zeggen. Maar aan de andere kant; waarom niet? Ze zitten er altijd dichtbij, maar net niet dichtbij genoeg.

Lotus heeft financiele problemen en heeft zin ontwerper verloren. McLaren zit tussen de overstap naar Honda in. Wat dat betreft lijkt het mij dat Ferrari, met Red Bull en Merc, toch een favoriet is voor volgend jaar. 

robbert

Als alonso wil winnen dan zal die ferrari echt sneller moeten zijn. Ja, ik zie gebeuren dat als alonso nie mee kan met de top of als hij de race verliest door een (zoveelste) taktische blunder van het team, dat hij zijn vertrek bij ferrari zal aankondigen

Maikel0230

#208
Citaat van: Jeroen op 07 september 2013 - 23:33:36
Schofferen van zijn team? Je kan een sportman in het heetst van de strijd niet verwijten over de radio kritiek te uiten als zijn team opzichtig faalt. Niets geks aan, volkomen menselijk. Het zou gekker zijn als hij dat soort bewoordingen tijdens in interview zou gebruiken. Ik vind het allemaal niet zo schokkend hoor. Al heb ik wel het idee dat Alonso minder lekker in zijn vel zit bij Ferrari dan de voorgaande jaren.

Ben ik het ook wel mee eens Jeroen maar probeer het eens vanuit het standpunt van het team te bekijken. Massa is nu al jaren kind aan huis daar, ze houden er van de sympathieke Braziliaan. Voor zijn crash in Hongarije zou ik zelfs durven stellen dat hij er door zijn populariteit binnen het team er de nr 1 was in 2009. Toen was er die vreselijke crash, het team stond al een blok achter hem. Toen kwam er in 2010 Alonso rijden en meteen greep hij het team bij de keel en werd er de onbetwiste leider. Vanaf dat moment heeft Massa bijna altijd in de pas moeten lopen en Alonso dienen, dat heeft hem duidelijk gekraakt. Dus wat ik hiermee wil aantonen is dat Ferrari zelfs bereid is een van haar favoriete coureurs constant voor hem op te offeren, het heeft Massa ondertussen gereduceerd tot een hoopje as. Ze geven alles voor Alonso, ze doen overduidelijk het uiterste best. En als het ineens tegenzit begint Alonso ineens zo te doen. De beelden van eind vorig jaar toen ze allen tegen een man streden als een grote eenheid lijken nu zo ver weg...

Kort samengevat, een sportman die even moest ventileren, zeker onsympathiek, zeker respectloos maar vooral menselijk

Eens?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai