Round 12: Gran Premio d'Italia, Monza

Gestart door Maikel0230, 28 augustus 2013 - 22:46:13

« vorige - volgende »

Monza is snel, heel snel zelfs maar wie is het snelst op Zondag?

Vettel
8 (40%)
Webber
0 (0%)
Alonso
9 (45%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
2 (10%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 06 september 2013 - 18:00:18
Vind de races juist een stuk leuker en spannender met de nieuwe banden die nu niet de hoofdrol spelen.Er word weer voluit geracet  :)
Het voluit racen is wel weer fijn om terug te zien. Althans, er wordt meer voluit gereden dan voorheen. En ergens is het ook wel weer positief dat de races iets minder loterijgehalte zijn, daar we nu te zien krijgen wie echt de beste package hebben. :)

0634

Ja, maar ik verwacht mede daardoor wel een héle vlakke race op Monza. Veel dicht bij elkaar racen zonder fatsoenlijke aanval.

Matthijs

Citaat van: robbert op 06 september 2013 - 18:46:29
Citaat van: Sabai op 06 september 2013 - 18:00:18
Vind de races juist een stuk leuker en spannender met de nieuwe banden die nu niet de hoofdrol spelen.Er word weer voluit geracet  :)

ja hebben we gezien in spa
Dat klopt, dat hebben we inderdaad gezien in Spa.

Gerard

Nou, met de 2 DRS zoned op start/finish en ná Lesmo2 verwacht ik dat er weer 'voorbij gereden' wordt, ipv geraced..maar ik hoop dat ik het fout heb ;)

Franky R.

Citaat van: Gerard op 06 september 2013 - 22:46:29
Nou, met de 2 DRS zoned op start/finish en ná Lesmo2 verwacht ik dat er weer 'voorbij gereden' wordt, ipv geraced..maar ik hoop dat ik het fout heb ;)
Ik denk dat je het niet fout hebt, Gerard....Helaas... :-X

robbert

Citaat van: Gerard op 06 september 2013 - 22:46:29
Nou, met de 2 DRS zoned op start/finish en ná Lesmo2 verwacht ik dat er weer 'voorbij gereden' wordt, ipv geraced..maar ik hoop dat ik het fout heb ;)

ja zal wel zo zijn. Mss wordt monza samen met spa, 1 van de saaiste races van het seizoen

0634

Citaat van: Matthijs op 06 september 2013 - 21:59:16
Citaat van: robbert op 06 september 2013 - 18:46:29
Citaat van: Sabai op 06 september 2013 - 18:00:18
Vind de races juist een stuk leuker en spannender met de nieuwe banden die nu niet de hoofdrol spelen.Er word weer voluit geracet  :)

ja hebben we gezien in spa
Dat klopt, dat hebben we inderdaad gezien in Spa.
Werkelijk? Ik vond er geen klap aan op Spa.

robbert

Citaat van: Jeroen op 07 september 2013 - 08:14:27
Citaat van: Matthijs op 06 september 2013 - 21:59:16
Citaat van: robbert op 06 september 2013 - 18:46:29
Citaat van: Sabai op 06 september 2013 - 18:00:18
Vind de races juist een stuk leuker en spannender met de nieuwe banden die nu niet de hoofdrol spelen.Er word weer voluit geracet  :)

ja hebben we gezien in spa
Dat klopt, dat hebben we inderdaad gezien in Spa.
Werkelijk? Ik vond er geen klap aan op Spa.
dat bedoel ik juist. Men vind dat er voluit geracet word maar de races zijn saai omdat men niet meer kan inhalen

Maikel0230

Net VT3 gezien, Vettel zal de pole wel pakken maar Ferrari (Alonso dus) zit hem op de hielen. Garry anderson van BBC vermoedt dat Ferrari met wat meer downforce rondrijdt om zo de regen van morgen te kunnen opvangen. In de speedtraps zitten RB, Ferrari, Mercedes, Lotus virtueel rond dezelfde topsnelheid (335-337). Qualifying kan nog leuk worden in het middenveld want daar is de spanning te snijden.

God wat hou ik van Monza als baan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 12:08:35
Net VT3 gezien, Vettel zal de pole wel pakken maar Ferrari (Alonso dus) zit hem op de hielen. Garry anderson van BBC vermoedt dat Ferrari met wat meer downforce rondrijdt om zo de regen van morgen te kunnen opvangen. In de speedtraps zitten RB, Ferrari, Mercedes, Lotus virtueel rond dezelfde topsnelheid (335-337). Qualifying kan nog leuk worden in het middenveld want daar is de spanning te snijden.

God wat hou ik van Monza als baan.
;)
Dat had ik nou met het oude Hockenheim...

Maikel0230

Ik had het er gisteren nog over met keith collantine op F1 fanatic live. Hij snakt ook naar wat meer low-downforce banen op de kalender, het moeten niet allemaal van die tilkedromes zijn waar donwforce 'key' is.

Toch blijft Spa mijn absolute nummer 1, Monza komt wel dicht in de buurt...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Ik heb iets met de grootheid, de grandeur, de historie van Monza. Dat is mooi. Die oude kombaan, die er nog steeds ligt, met het onkruid en de verroest vangrails. Schitterend. Monza is als een oud Middeleeuws kasteel waar je doorheen loopt in bewondering. Die uitstraling heeft 't.

De races echter steken daar hedentendage schril bij af. Doorgaans zie je ze met een seconde of 1,5 achter elkaar het rechte stuk op razen, de Tamburello doorgaan en aan op nog steeds dezelfde afstand over de start/finish rijden.

M.a.w.: Monza is geweldig. Maar één Monza is meer dan genoeg. Als circuit, als layout, als design is Spa of Suzuka Monza natuurlijk lichtjaren voorbij.

Franky R.

Ik kan wel een biertje drinken met die Keith Collantine!
Ook ik mis banen als de oude Hockenheim....Gelukkig krijgen we de A1-Rind...euh...Red Bull-Ring en Mexico volgend haar terug. En ik had de F1 graag op de oval van Indy willen zien knallen...

SDG

Ik ga deze namiddag karten, dus ik zie vanavond wel hoe de kwalificatie afgelopen is. Veel kijkplezier allemaal!  ;)

Franky R.

Citaat van: SDG op 07 september 2013 - 12:52:42
Ik ga deze namiddag karten, dus ik zie vanavond wel hoe de kwalificatie afgelopen is. Veel kijkplezier allemaal!  ;)
Oh, lekker! Waar ga je rijden? En veel plezier, SDG! Ik moet ooit weer eens op zo'n ding stappen...Hoewel, ik had al aan IJskarten gedaan in Rucphen... ;D ;D ;D