Spa: man van de wedstrijd

Gestart door 0634, 25 augustus 2013 - 16:05:57

« vorige - volgende »

Wie vonden we de beste?

Vettel
6 (31.6%)
Alonso
12 (63.2%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Button
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Ricciardo
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 15

Kootje

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2013 - 16:53:25
Dat hadden we al gezegd, Kootje ;)

Oeps, helemaal overheen gelezen. :-[


Sabai

Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2013 - 17:01:41
Citaat van: Kootje op 28 augustus 2013 - 16:33:49
Bij La Source liet Lewis hem bewust voorbij om zo zelf het voordeel van DRS te hebben op Kemmel Straight. Hij was echter zéér verbaasd over de rauwe snelheid vd Ferrari, want zelfs met DRS en 'n slipstream kon hij Alonso niet passeren. Uiteraard mede door het extreem late remmen van laatstgenoemde. Dit kon je hem horen zeggen in z'n gesprekje met Seb en Fernando vóór de podiumceremonie.
Toch mooi om te zien, hoe Lewis ook zijn koppie kan gebruiken tijdens de race. Minder Senna en meer Prost, zonder teveel aan rauwe snelheid te verliezen.

In Canada probeerde Lewis hetzelfde bij Alonso alleen trapte Alonso er toen niet in.Maar idd slim bedacht van hem.

0634

Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2013 - 17:01:41
Toch mooi om te zien, hoe Lewis ook zijn koppie kan gebruiken tijdens de race. Minder Senna en meer Prost, zonder teveel aan rauwe snelheid te verliezen.

Minder Senna? Senna was een vijf keer zo intelligente rijder dan Lewis. Nou vooruit; vier keer dan. Bovendien mislukte dit geintje, en dat had hij kunnen weten. Gaan we nu ook al credits geven aan mislukte acties?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2013 - 17:54:44
Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2013 - 17:01:41
Toch mooi om te zien, hoe Lewis ook zijn koppie kan gebruiken tijdens de race. Minder Senna en meer Prost, zonder teveel aan rauwe snelheid te verliezen.

Minder Senna? Senna was een vijf keer zo intelligente rijder dan Lewis. Nou vooruit; vier keer dan. Bovendien mislukte dit geintje, en dat had hij kunnen weten. Gaan we nu ook al credits geven aan mislukte acties?
Hm, als je Senna vier keer zo intelligent noemt, dan vraag ik mij af hoe je Prost kwalificeert...En ik vind het idd. een verademing dat Lewis Alonso op deze manier wilde bestrijden.


Toch beter dan meterslange remsporen creëren, omdat je iemand tracht uit te remmen? En wat had Lewis dan moeten doen? Alonso als een korfballer voorbij moeten laten gaan? ???

Fabian

Inderdaad een verademing Franky. Geeft maar weer eens aan hoe belangrijk DRS is. Lewis wil Fernando voor laten om dan het DRS voordeel te pakken. Echt een verademing dat DRS zo belangrijk is dat coureurs hun plaatsje ervoor af willen staan...

Kootje

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2013 - 17:54:44
Bovendien mislukte dit geintje, en dat had hij kunnen weten. Gaan we nu ook al credits geven aan mislukte acties?

De credits zijn voor het idee, niet voor het resultaat. Het toont iig dat hij niet langer onnadenkend rondrijd, iets wat hem altijd verweten werd.
Maar goed .... hoezo had hij kunnen weten dat het niet zou lukken? Als op Kemmel Straight inhalen ook zonder DRS al mogelijk is, dan is inhalen met DRS én 'n slipstream toch 'n makkie? Té makkelijk zelfs, als ik oa jou moet geloven. ;)

Citaat van: Jeroen op 27 augustus 2013 - 18:35:00
Liever niet. DRS is prima, alleen moet er eens goed naar de toepassing ervan worden gekeken.

Aan het einde van Kemmel kan je al inhalen, dan moet je dus geen DRS toepassen, dan maak je het alleen maar te makkelijk.

Als je dan ook nog bedenkt dat er nog maar amper verdedigt mag worden, .....

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2013 - 14:15:05
Je mag nauwelijks verdedigen. Dat ligt ook helemaal aan banden.

..... dan zou ik op voorhand zeggen dat zijn idee toch minimaal 80% van slagen had. ::)




quotes afkomstig uit het Cijfer vd race topic

Wings

Dan heb je slecht opgelet. Want de Ferrari loopt daar niet zomaar ineens loeihard.

Kootje

En Lewis heeft ook 'n tv in z'n auto?  ::)

Daarbij had Alonso tot aan dat moment juist het voordeel van DRS, dat nam Lewis op die manier over.
Maar goed .... nu mislukte het, jammer voor Lewis. Dat maakt het idee erachter echter niet minder intelligent.
Sterker nog, als het wél gelukt was had iedereen het briljant gevonden.

It's a fine line!

0634

#39
Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2013 - 18:02:51

hm, als je Senna vier keer zo intelligent noemt, dan vraag ik mij af hoe je Prost kwalificeert...En ik vind het idd. een verademing dat Lewis Alonso op deze manier wilde bestrijden.

Kijk eens naar een docu over Senna. Over zijn enorme focus, niet alleen op de baan, maar ook erbuiten. Over zijn drive. Over zijn vermogen om iedereen binnen het team voor hem te laten werken. Kijk eens naar zijn racelijnen die hij neemt tijdens Donington 93. Kijk eens hoe hij Mansell weert in Monaco 92. Senna was een buitengewoon intelligente rijder, zowel in de wagen als erbuiten.

Citaat
Toch beter dan meterslange remsporen creëren, omdat je iemand tracht uit te remmen? En wat had Lewis dan moeten doen? Alonso als een korfballer voorbij moeten laten gaan? ???
Dat deed hij nu ook, of niet dan? Als ik een met een hakje op doel wil schieten, en het mislukt, ga jij dan ook juichen?

Luister, ik vind het hartstikke mooi dat Lewis het probeert, dat hij erover nadenkt. Uiteindelijk was Alonso er sowieso langs gegaan. Maar iemand lof toewuiven voor een mislukte actie vind ik wel erg ver gaan.

Wings

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2013 - 19:02:57
En Lewis heeft ook 'n tv in z'n auto?  ::)

Probeer je nu iemands argument voor dom weg te zetten bij gebrek aan aan een goed tegenargument?

CitaatDaarbij had Alonso tot aan dat moment juist het voordeel van DRS, dat nam Lewis op die manier over.
Maar goed .... nu mislukte het, jammer voor Lewis. Dat maakt het idee erachter echter niet minder intelligent.
Sterker nog, als het wél gelukt was had iedereen het briljant gevonden.

It's a fine line!

Maar het lukte niet. Het idee erachter mag dan prima zijn maar als de vertaling naar prestatie uitblijft is het niks waard.

0634

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2013 - 18:32:24
..... dan zou ik op voorhand zeggen dat zijn idee toch minimaal 80% van slagen had. ::)

Natuurlijk niet. Het had ten hoogste 10% kans van slagen. Meer niet. En aan de pitmuur wisten ze dat allang en voor de tv wisten wij dat ook allang. Nogmaals, Alonso was er anders ook langs gegaan en het is hartstikke cool dat Lewis zoiets probeert, maar er wordt nu wel heel veel van gemaakt hoor. Het is gewoon een mislukte hakbal, meer is het niet. Als het een ander was geweest hadden we het er allang niet meer over gehad.

Kootje

#42
Citaat van: Wings op 28 augustus 2013 - 19:30:26
Probeer je nu iemands argument voor dom weg te zetten bij gebrek aan aan een goed tegenargument?

Niet bij gebrek aan. ;D


CitaatMaar het lukte niet. Het idee erachter mag dan prima zijn maar als de vertaling naar prestatie uitblijft is het niks waard.

Het is het idee dat ik verdedig, niet het eindresultaat. ::)

Franky R.

CitaatKijk eens naar een docu over Senna. Over zijn enorme focus, niet alleen op de baan, maar ook erbuiten. Over zijn drive. Over zijn vermogen om iedereen binnen het team voor hem te laten werken. Kijk eens naar zijn racelijnen die hij neemt tijdens Donington 93. Kijk eens hoe hij Mansell weert in Monaco 92. Senna was een buitengewoon intelligente rijder, zowel in de wagen als erbuiten.


Ja? Lauda, Prost en Schumacher vertoonden dezelfde trekjes. Je zult mij i.i.g. niet horen zeggen dat zij op dat gebied Senna's mindere waren. Hooguit dat Senna fijngevoeliger omging qua persoonlijk contact, waar een Lauda best rauw kon zijn.


BTW, voor een intelligente rijder was Senna wel erg godsdienstig [Lewis ook al getuige zijn Twitter en Instagram-berichten]  c.q. bijgelovig. Iets waar een pragmatische Prost zich enorm aan kon ergeren.


"Want waarom zou God ervoor zorgen dat het juist Senna moest zijn, die won?", zo vroeg Prost zich eens af in een interview.


Overigens was Senna idd. van de rauwe snelheid t.o.z. van Prost. Dat was in de jaren bij McLaren goed te zien. Senna reed vaak genoeg met de afstelling van Prost [staat beschreven in diens biografie], waarbij Senna met een stijvere voorkant reed.


Geen van beiden maakte er een probleem van, want wederzijds respect...toen nog!


CitaatLuister, ik vind het hartstikke mooi dat Lewis het probeert, dat hij erover nadenkt. Uiteindelijk was Alonso er sowieso langs gegaan. Maar iemand lof toewuiven voor een mislukte actie vind ik wel erg ver gaan.


Dan heb je mijn reactie niet goed gelezen, want ik stelde gelukkigerwijs vast dat Lewis nu meer lijkt na te denken in de auto. Ik heb niets over de move zelf gezegd... ::)

0634

Maar Franky, dat hele verhaal over Senna... ik haalde het aan om aan te geven dat Senna niet zomaar wat deed omdat jij meende dat Lewis op basis van zo'n actie steeds meer op Prost ging lijken ipv op Senna, maar ik vind Lewis allebehalve een Prost. Veel meer nog steeds een Senna (wel minder goed, maar dat mag natuurlijk). Hamilton is in helemaal niets een Prost en dat zal hij ook nooit worden, want hij zal altijd iemand blijven die het moet hebben van rauwe snelheid.