Spa: man van de wedstrijd

Gestart door 0634, 25 augustus 2013 - 16:05:57

« vorige - volgende »

Wie vonden we de beste?

Vettel
6 (31.6%)
Alonso
12 (63.2%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Button
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Ricciardo
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 15

0634

Zeg 't maar. Vond persoonlijk Alonso en Button erg sterk rijden.

Maar ga toch voor Vettel. Tuurlijk, beetje een routinematige overwinning, maar meer hoefde ook niet. Pakte meteen de koe (rode stier) bij de hoorns en haalde Lewis direct in. Knap. Daarna geen stap verkeerd gedaan. 

Franky R.

Alonso, van P9 naar P2...Die gast weet -soms- niet van opgeven!

Wings

+1.

Deed het zelfde als Vettel maar met een auto die minder is en kwam van verder.

Gerard

Ricciardo.. vanuit het achterveld in de punten geknokt.. eervolle vermelding voor Alonso

0634

Is ook zo. Gold, vind ik, overigens ook voor Button.

Alonso had overigens niet eens een echte wereldstart, maar kon zoveel plekken winnen omdat hij aan die binnenkant gewoon goed koos. Haalde daar zo maar 3,4 rijders in. 

Maar goed, we moeten toch iemand kiezen, dan kies ik dan maar voor Vettel. Volgende keer misschien weer voor een ander.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Vettel

Om dezelfde reden als Jeroen ook al gaf.

0634

Dat is sowieso altijd een prima onderbouwing ;).

gloudiesaurus

Vettel, gewoon de snelste.

Verder stak er niet echt iemand bovenuit vond ik  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Zonder enige discussie, Alonso. De smaakmaker van de race.

Jehoentelaar

Alonso van negen naar twee, geen twijfel.


Fietser

Citaat van: Wings op 25 augustus 2013 - 16:07:39
+1.

Deed het zelfde als Vettel maar met een auto die minder is en kwam van verder.

Ik snap dat 'mindere auto' nooit zo goed (ofschoon iedereen dat lijkt te gebruiken indien het uitkomt). Als dat zo was zou Vettel alle races op zijn dooie gemak moeten winnen - en ook Webber. Naar mijn mening is de Red Bull over alle circuits genomen niet sneller dan de Mercedes, Lotus en Ferrari. Inderdaad moet Alonso vaak 'van ver' komen. Maar zou dat echt aan die langzamere Ferrari liggen? Waarom zou het gewoon niet kunnen zijn dat de Spanjaard over 1 rondje niet zo snel is? Zo kan ik me herinneren dat Alonso vaak achter Trulli stond, zijn teamgenoot destijds bij Renault. Trulli was het tegenovergestelde van Alonso: zeer sterk over 1 ronde, maar veel zwakker in de race. Waarmee ik maar voorzichtig wil opperen dat het 'van verder komen' van Alonso een beetje bij de man hoort. Onderdeel van the package, zeg maar. Verder niets dan lof voor deze absolute topper. Hij verdient alle credits, maar alles bij elkaar genomen was op Spa, wat mij betreft, toch gewoon Vettel de man van de wedstrijd.

SDG

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2013 - 16:05:57
Zeg 't maar. Vond persoonlijk Alonso en Button erg sterk rijden.

Maar ga toch voor Vettel. Tuurlijk, beetje een routinematige overwinning, maar meer hoefde ook niet. Pakte meteen de koe (rode stier) bij de hoorns en haalde Lewis direct in. Knap. Daarna geen stap verkeerd gedaan.

Mee eens. Het was een zege zoals ook Senna en Schumacher ze in hun hoogdagen vaak op Spa behaalden: direct de kop nemen en vervolgens de concurrentie ter plaatse laten.

0634

#14
Citaat van: Fietser op 26 augustus 2013 - 09:30:40

Ik snap dat 'mindere auto' nooit zo goed (ofschoon iedereen dat lijkt te gebruiken indien het uitkomt). Als dat zo was zou Vettel alle races op zijn dooie gemak moeten winnen - en ook Webber. Naar mijn mening is de Red Bull over alle circuits genomen niet sneller dan de Mercedes, Lotus en Ferrari.
Prima, naar mijn mening wel. Doet niets af aan de klasse van Vettel, zoals ik al eerder benadrukte is die ongekend, maar dat de Red Bull over een seizoen genomen simpelweg de betere auto is, is voor mij een feit. Dat Webber niet kan volgen, zegt mij niet veel. Barrichello werd ook niet altijd tweede, maar de Ferrari was destijds toch echt de snelste wagen van het veld. Berger werd ook geen tweede in 1990 en Rubens niet in 2009. Toch waren dat de beste wagens van het veld.