Spa: man van de wedstrijd

Gestart door 0634, 25 augustus 2013 - 16:05:57

« vorige - volgende »

Wie vonden we de beste?

Vettel
6 (31.6%)
Alonso
12 (63.2%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Button
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Ricciardo
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 15

Fabian

Net de samenvatting van de race gezien en ik stem voor Maldonado!  ;)

Nee Alonso heeft mn stem gekregen. Goede race gereden. Geldt ook voor Vettel.

Wings

Citaat van: Fietser op 26 augustus 2013 - 09:30:40
Ik snap dat 'mindere auto' nooit zo goed (ofschoon iedereen dat lijkt te gebruiken indien het uitkomt). Als dat zo was zou Vettel alle races op zijn dooie gemak moeten winnen - en ook Webber.

Senna won in 1992 ook 3 races, maakt dat de Williams minder dominant?

CitaatNaar mijn mening is de Red Bull over alle circuits genomen niet sneller dan de Mercedes, Lotus en Ferrari. Inderdaad moet Alonso vaak 'van ver' komen. Maar zou dat echt aan die langzamere Ferrari liggen? Waarom zou het gewoon niet kunnen zijn dat de Spanjaard over 1 rondje niet zo snel is? Zo kan ik me herinneren dat Alonso vaak achter Trulli stond, zijn teamgenoot destijds bij Renault. Trulli was het tegenovergestelde van Alonso: zeer sterk over 1 ronde, maar veel zwakker in de race. Waarmee ik maar voorzichtig wil opperen dat het 'van verder komen' van Alonso een beetje bij de man hoort. Onderdeel van the package, zeg maar. Verder niets dan lof voor deze absolute topper. Hij verdient alle credits, maar alles bij elkaar genomen was op Spa, wat mij betreft, toch gewoon Vettel de man van de wedstrijd.

Dat mag. Het contrast tussen jouw en mijn kijk hierop vind ik te groot om hier een discussie over te starten.

Maikel0230

Alonso voor mij, hij kreeg het gat naar Vettel niet dichtgereden (maarja als je die vrije lucht geeft zie je die ook niet terug) maar van P9 naar P2 was echt wel fantastische om te bekijken. Die inhaalingbeweging op Hamilton was misschien niet sensationeel op zich maar daar remde hij ook echt wel op het allerlaatste moment en hij slaagde erin om hem nog op te vangen ook nog!

Vettel verdient zeker ook wat laurieren vandaag, dominant, snel als hij op kop rijdt, vierde titel die om de hoek lonkt. Kan het nog stuk voor de nog steeds jonge Duitser?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Hamilton liet Alonso bewust voorbij, dus daar zou ik niet te veel over jubelen. :P

Fietser

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2013 - 04:18:07
Hamilton liet Alonso bewust voorbij, dus daar zou ik niet te veel over jubelen. :P

Je hebt gelijk. Hamilton deed dat met opzet in de hoop Alonso in de aanloop naar Les Combes via diens tow terug te pakken. Dat lukte niet vanwege de brute snelheid van de Ferrari. E.e.a. was te beluisteren toen Vettel, Hamilton en Alonso even 'samen' waren in afwachting van de huldiging. Altijd een paar zeer interessante minuten.

Fietser

Citaat van: Wings op 26 augustus 2013 - 20:38:17
Citaat van: Fietser op 26 augustus 2013 - 09:30:40
Ik snap dat 'mindere auto' nooit zo goed (ofschoon iedereen dat lijkt te gebruiken indien het uitkomt). Als dat zo was zou Vettel alle races op zijn dooie gemak moeten winnen - en ook Webber.

Senna won in 1992 ook 3 races, maakt dat de Williams minder dominant?

CitaatNaar mijn mening is de Red Bull over alle circuits genomen niet sneller dan de Mercedes, Lotus en Ferrari. Inderdaad moet Alonso vaak 'van ver' komen. Maar zou dat echt aan die langzamere Ferrari liggen? Waarom zou het gewoon niet kunnen zijn dat de Spanjaard over 1 rondje niet zo snel is? Zo kan ik me herinneren dat Alonso vaak achter Trulli stond, zijn teamgenoot destijds bij Renault. Trulli was het tegenovergestelde van Alonso: zeer sterk over 1 ronde, maar veel zwakker in de race. Waarmee ik maar voorzichtig wil opperen dat het 'van verder komen' van Alonso een beetje bij de man hoort. Onderdeel van the package, zeg maar. Verder niets dan lof voor deze absolute topper. Hij verdient alle credits, maar alles bij elkaar genomen was op Spa, wat mij betreft, toch gewoon Vettel de man van de wedstrijd.

Dat mag. Het contrast tussen jouw en mijn kijk hierop vind ik te groot om hier een discussie over te starten.

Lijkt me goed idee.

0634

Citaat van: Fietser op 28 augustus 2013 - 09:20:10
Citaat van: Jozef op 28 augustus 2013 - 04:18:07
Hamilton liet Alonso bewust voorbij, dus daar zou ik niet te veel over jubelen. :P

Je hebt gelijk. Hamilton deed dat met opzet in de hoop Alonso in de aanloop naar Les Combes via diens tow terug te pakken. Dat lukte niet vanwege de brute snelheid van de Ferrari. E.e.a. was te beluisteren toen Vettel, Hamilton en Alonso even 'samen' waren in afwachting van de huldiging. Altijd een paar zeer interessante minuten.
Is inderdaad altijd leuk om te horen wat ze tegen elkaar roepen, zo vlak na de race. Soms heb je wel eens irritaties, soms dit soort noviteiten. Grappig.

Maikel0230

Toch ging Alonso daar echt wel laat in de remmen

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

#23
Citaat van: Maikel0230 op 28 augustus 2013 - 13:22:27
Toch ging Alonso daar echt wel laat in de remmen

Ik zie het niet hoor.

Edit: Les Combes is een ander verhaal. Knap dat hij zo laat remt maar toch zijn lijn houdt.

0634

Hij remde niet vroeg, maar haalt gewoon zijn apex.

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 28 augustus 2013 - 13:22:27
Toch ging Alonso daar echt wel laat in de remmen


Aha, ik dacht dat je het over het moment in La Source had maar hij remt idd best laat voor Les Combes.

0634

Ow, dat dacht ik ook eigenlijk, omdat daar de daadwerkelijke inhaalactie was. Bij Les Combes remt hij inderdaad laat.

Kootje

Bij La Source liet Lewis hem bewust voorbij om zo zelf het voordeel van DRS te hebben op Kemmel Straight. Hij was echter zéér verbaasd over de rauwe snelheid vd Ferrari, want zelfs met DRS en 'n slipstream kon hij Alonso niet passeren. Uiteraard mede door het extreem late remmen van laatstgenoemde. Dit kon je hem horen zeggen in z'n gesprekje met Seb en Fernando vóór de podiumceremonie.

0634

Dat hadden we al gezegd, Kootje ;)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2013 - 16:33:49
Bij La Source liet Lewis hem bewust voorbij om zo zelf het voordeel van DRS te hebben op Kemmel Straight. Hij was echter zéér verbaasd over de rauwe snelheid vd Ferrari, want zelfs met DRS en 'n slipstream kon hij Alonso niet passeren. Uiteraard mede door het extreem late remmen van laatstgenoemde. Dit kon je hem horen zeggen in z'n gesprekje met Seb en Fernando vóór de podiumceremonie.
Toch mooi om te zien, hoe Lewis ook zijn koppie kan gebruiken tijdens de race. Minder Senna en meer Prost, zonder teveel aan rauwe snelheid te verliezen.