Round 11: 2013 Formula 1 Shell Belgian Grand Prix

Gestart door Super Seb, 31 juli 2013 - 10:15:53

« vorige - volgende »

De Grote Prijs in onze achtertuin! Roept u maar;

Hamilton
Rosberg
Alonso
Massa
Vettel
Kimi
Grosjean
Webber

eddy

Er zijn genoeg campings (weilanden) rond het circuit.
Wij staan al jaren bij LES COMBES op de camping daar is altijd plek genoeg ook nog op zaterdag.
waar je het best kan gaan staan ligt eraan waar je wil gaan zitten op het circuit en of je s avonds het dorp in wil.   

Jehoentelaar

Citaat van: Gerard op 09 augustus 2013 - 18:41:38
Klopt, er is sinds , sowieso, 94, nooit een uitloopronde geweest op Spa... Puur door de lengte v/h circuit
Om hier nog even op in te haken: in 1993 was er met 100%-zekerheid wél een uitloopronde op Spa. Ik heb de race zojuist teruggekeken. Dan is 1994 mogelijk de eerste keer dat ze dat niet deden.

0634

#62
Ik was er in 96. Toen was er pertinent geen uitloopronde. Ik zat toen aan het begin van Eau Rouge en wij konden de wagens die La Source uitkwamen, schuin voor ons (dus aan de achterkant van de pitstraat) in de boxen zien verdwijnen. Ze hadden daar een opening gemaakt.

Gerard

;D ik kijk F1 sinds '94.. zou wel heel toevallig zijn als ze sindsdien geen uitloopronde meer hebben ;)

0634

Kan natuurlijk. Eens moet de eerste keer zijn.

Misschien had het te maken met 's werelds meest afzichtelijke chicane ooit, die in 94 ineens middenin Eau Rouge opdook. Die stond er in 93 ook nog niet ;D.

Maikel0230

Nog een week wachten.....bah "Curse you Eddie, curse you!!!"  ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

T.Nuvolari


gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 14:40:08
Citaat van: robbert op 09 augustus 2013 - 14:10:03
Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 12:08:25
Zouden die twee minuutjes tov de andere circuits zoveel uitmaken dan?

voor de tv zenders wel, want ze mogen maar een beperkt aantal uren uitzenden
Snap ik, maar er zijn langere races waarbij ook gewoon een uitloopronde is. Dan hebben ze die paar minuten blijkbaar wel over. Dat kan bijna de reden niet zijn.

En het is toch de reden  ;) De TV-zenders willen het niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik ben overigens zaterdag op Spa - Francorchamps. Ik zit op gold 4 (Eau Rouge)  :)

Ben er al sinds 2007 niet meer geweest en ik moet zeggen dat ik er wel naar uit kijk  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 19 augustus 2013 - 14:12:49
Ik ben overigens zaterdag op Spa - Francorchamps. Ik zit op gold 4 (Eau Rouge)  :)

Ben er al sinds 2007 niet meer geweest en ik moet zeggen dat ik er wel naar uit kijk  8)
Alvast veel plezier, Peter...

Kootje

Wou dat ik ook kon, maar ja .... al m'n centen zijn in het opknappen van m'n flatje gaan zitten. Heb je dan wel wat voor, maar toch .... :'(
Veel plezier iig aan iedereen die wel afreist naar het Waalse land.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 19 augustus 2013 - 14:11:55
En het is toch de reden  ;) De TV-zenders willen het niet...
Ik betwijfel het. Er zijn races die langer duren. Dan moet je daar ook geen uitloopronde doen, toch?

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 19 augustus 2013 - 18:34:50
Citaat van: gloudiesaurus op 19 augustus 2013 - 14:11:55
En het is toch de reden  ;) De TV-zenders willen het niet...
Ik betwijfel het. Er zijn races die langer duren. Dan moet je daar ook geen uitloopronde doen, toch?

Een race of een uitloopronde, dat is wel een verschil he  ;)
Maar ik verzin het niet, ik verbaasde me er al eerder over en heb het toen eens nagevraagd. Zover ik weet is Spa het enige circuit zonder uitloopronde.
Ik vind het overigens ook zonde, vooral als je op het circuit zit. Dan verwacht je toch een winnaar die langs komt die nog even het publiek bedankt.

En Spa is prachtig maar de faciliteiten zijn niet top en het 44 ronden is niet veel he.
En dankzij die bomen en heuevels zie je weinig van het circuit, je ziet de auto's maar "even" (als je dat bijv. met Hongarije vergelijkt waar je bijna het hele circuit kan zien....)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens is het parkeren ook schandalig duuur...
15 euro voor 1 dag parkeren in de boerenwei. Dan moet het niet regenen want dan staat je auto vast  ;)

Ik heb de gouden tip. Als je bij de parking aankomt kun je er via de uitgang oprijden.
Niemand die je vervolgens nog controleert.

Niet allemaal doen want dan werkt mijn trucje volgend jaar niet meer  :P
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 20 augustus 2013 - 06:47:30
Overigens is het parkeren ook schandalig duuur...
15 euro voor 1 dag parkeren in de boerenwei. Dan moet het niet regenen want dan staat je auto vast  ;)

Ik heb de gouden tip. Als je bij de parking aankomt kun je er via de uitgang oprijden.
Niemand die je vervolgens nog controleert.

Niet allemaal doen want dan werkt mijn trucje volgend jaar niet meer  :P

welke parking sta jij wel? Want waar wij gaan is de in- en uitgang naast elkaar, en lukt dat wel niet é