Round 11: 2013 Formula 1 Shell Belgian Grand Prix

Gestart door Super Seb, 31 juli 2013 - 10:15:53

« vorige - volgende »

De Grote Prijs in onze achtertuin! Roept u maar;

Hamilton
Rosberg
Alonso
Massa
Vettel
Kimi
Grosjean
Webber

Jehoentelaar

Whiting moet elke keer na de race heel nodig plassen, dus dan kan hij dat geduld van een uitloopronde niet meer opbrengen.

Gerard

Ben benieuwd hoe Lotus dit gaat oplossen als het waarheid wordt.. mag toch hopen dat deze kwestie voor 24 Aug is opgelost...
http://www.motorsport.com/f1/news/lotus-denies-unpaid-staff-warning-of-strike/

Jozef

Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 14:40:08
Citaat van: robbert op 09 augustus 2013 - 14:10:03
Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 12:08:25
Zouden die twee minuutjes tov de andere circuits zoveel uitmaken dan?

voor de tv zenders wel, want ze mogen maar een beperkt aantal uren uitzenden
Snap ik, maar er zijn langere races waarbij ook gewoon een uitloopronde is. Dan hebben ze die paar minuten blijkbaar wel over. Dat kan bijna de reden niet zijn.

Volgens mij heeft het ook te maken met sparen van materiaal. Ze gaan die 7 kilometer natuurlijk uitrijden met een zo arm mogelijk brandstofmengsel, en er is nauwelijks lucht voor de koeling. De motortemperatuur kan dus nog aardig oplopen en dit na een race die al extreem belastend is voor de motoren. Volgens mij is de ereronde in Spa afgeschaft ongeveer gelijk met het invoeren van de regel "2 races per motor" of "8 motoren per seizoen" en dit op vraag van de teams. Maar zeker weten doe ik het niet, don't shoot me if I'm wrong.

0634

Nee, dat uitloopverbod is al van daarvoor. Ik zat er medio jaren 90 en toen was er ook al geen uitloopronde maar ook geen motorenverbod. Toegegeven, ik had die zaterdagavond wel wat bier op, maar ik weet voor 99% zeker dat het er toen ook al niet was.

Gerard

Klopt, er is sinds , sowieso, 94, nooit een uitloopronde geweest op Spa... Puur door de lengte v/h circuit

Maikel0230

Citaat van: Gerard op 09 augustus 2013 - 17:06:53
Ben benieuwd hoe Lotus dit gaat oplossen als het waarheid wordt.. mag toch hopen dat deze kwestie voor 24 Aug is opgelost...
http://www.motorsport.com/f1/news/lotus-denies-unpaid-staff-warning-of-strike/

Lotus heeft voor 120 miljoen schulden, dat is een serieus pak geld, dan kun je je de vraag stellen of Lotus volgend jaar nog wel een stercoureur als Kimi Räikkönen zal kunnen betalen. Het zou wel een goed kunnen dat Räikkönen weinig keus zal hebben omtrent een mogelijk transfer, als het echt zo een ramp dan is het naar RB gaan of wegzakken in de rangorde.... Tenzij het aanbod van Ferrari serieus te noemen is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 09 augustus 2013 - 19:10:29
Citaat van: Gerard op 09 augustus 2013 - 17:06:53
Ben benieuwd hoe Lotus dit gaat oplossen als het waarheid wordt.. mag toch hopen dat deze kwestie voor 24 Aug is opgelost...
http://www.motorsport.com/f1/news/lotus-denies-unpaid-staff-warning-of-strike/

Lotus heeft voor 120 miljoen schulden, dat is een serieus pak geld, dan kun je je de vraag stellen of Lotus volgend jaar nog wel een stercoureur als Kimi Räikkönen zal kunnen betalen. Het zou wel een goed kunnen dat Räikkönen weinig keus zal hebben omtrent een mogelijk transfer, als het echt zo een ramp dan is het naar RB gaan of wegzakken in de rangorde.... Tenzij het aanbod van Ferrari serieus te noemen is.
Het zou wel heel erg zijn, als dit waar is, ja! Eerst Sauber die voor a.s. dinsdag 8 miljoen moeten overmaken naar Ferrari en nu dit?


Ik vind het allemaal maar bizar...Dit was nergens voor nodig, als de teams maar niet zo voor hun centen hoefden te vechten. Zowel CVC als Bernie dienen gewoon met minder genoegen te nemen. Immers hebben ze niets in handen c.q. een sterk in waarde verminderde F1, als zowel Lotus als Sauber het einde van dit seizoen niet halen!


120 miljoen! En Sauber struikelt nu al bij de ca. 30 miljoen [in totaal]!

0634

Raikkonen?

Met 120 mln schuld kunnen ze zich beter druk maken om andere dingen dan wie er in die auto rijdt...

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 19:20:56
Raikkonen?

Met 120 mln schuld kunnen ze zich beter druk maken om andere dingen dan wie er in die auto rijdt...
Dat is zeker waar, Jeroen...Maar met een toprijder gaan de zaken iets sneller qua ontwikkeling. Ik zeg, Räikkönen gaat naar Red Bull of hij stopt...


Een andere keuze KAN Kimi niet eens maken. Ferrari is niet serieus te nemen, want de mensen die hem eruit hebben gewerkt, zitten er nog steeds.


Fijne ontwikkelingen in de F1 tegenwoordig...

0634

Button is het geploeter zat en trekt naar Ferrari. Kimi gaat terug naar McLaren.

Cirkel weer rond.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 22:52:01
Button is het geploeter zat en trekt naar Ferrari. Kimi gaat terug naar McLaren.

Cirkel weer rond.
;D ;D ;D

basman

Ik ga naar Spa met 3 vrienden. We hebben vorige week besloten om van zaterdag op zondag te overnachten in de ardennen. Uiteraard zitten alle bungalow parken en vaste campings al vol nu. Wel heb ik gehoord dat er genoeg boeren zijn die hun land verhuren om op te camperen. Iemand nog een leuk adresje of tips voor een gezelige spa nacht???


Super Seb

Welkom op het forum! Ik zou het zo 1,2,3, niet weten. 2 jaar geleden zaten we op een "camping" (lees afgehuurd land op een heuvel) waar nog genoeg plek was. Overigens vooraf geboekt. Omdat we in eerste instantie dat terrein niet konden vinden kwamen we terecht op een andere camping waar ons ter plekke nog een plaats aangeboden werd. Dit jaar huren we een huisje. Moraal van het verhaal, vaak kun je ter plekke nog wel ergens terecht, misschien even op 2 a 3 campings vragen maar meestal lukt het wel.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

0634

Klopt. Ik heb nooit ergens geboekt, gewoon gegaan. Er is altijd wel ergens een plekkie op een veldje beschikbaar is mijn ervaring en meestal wel binnen een minuut of 20 lopen van de baan.

En meestal zit je ook wel meteen in de gezelligheid. Die velden zijn best leuk, kratje bier mee, even over de markt lopen, kroegie in. Alles draait om de GP daar, iedereen is vrolijk is mijn ervaring.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 14:40:08
Citaat van: robbert op 09 augustus 2013 - 14:10:03
Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 12:08:25
Zouden die twee minuutjes tov de andere circuits zoveel uitmaken dan?

voor de tv zenders wel, want ze mogen maar een beperkt aantal uren uitzenden
Snap ik, maar er zijn langere races waarbij ook gewoon een uitloopronde is. Dan hebben ze die paar minuten blijkbaar wel over. Dat kan bijna de reden niet zijn.
Kan de reden niet zijn dat er teveel benzine verloren wordt met die 7 kilometer?

Anyway, hier heb ik het hele jaar weer naar uitgekeken!