Round 11: 2013 Formula 1 Shell Belgian Grand Prix

Gestart door Super Seb, 31 juli 2013 - 10:15:53

« vorige - volgende »

De Grote Prijs in onze achtertuin! Roept u maar;

Hamilton
Rosberg
Alonso
Massa
Vettel
Kimi
Grosjean
Webber

Jehoentelaar

Eigenlijk is het omdat ik zo ADO Den Haag - Roda JC Kerkrade kan bijwonen, maar de Spa Grand Prix is natuurlijk een mooie bijkomstigheid. Kan het simpelweg niet over mijn hart verkrijgen om die race twee keer op rij te missen.

Kootje


Jehoentelaar

Omdat ondergetekende een groen-geel hart heeft, en hij de wedstrijd zal bezoeken met ons gewaardeerde (en helaas nogal afwezige) forumlid Luc., fanatiek fan van Roda JC. Ikzelf heb ook een zwak voor de ploeg uit Kerkrade.

Maar goed, genoeg over voetbal. Tenzij de amateurs van Spa een gooi gaan doen naar de Beker van België, natuurlijk. 8)

Super Seb

"Keep calm and ignore Multi-21....."

Fabian

ADO en Roda JC daar heb ik allebei helemaal niks mee...


Silverblaze

Mercedes en Vettel vechten om de pole. Rosberg pakt verrassend de pole voor Vettel en Hamilton.
Maar in bocht 1 gaat het weer mis, deze keer gaat Alonso de mist in, en raakt Hamilton, die raakt dus op zijn beurt
Vettel. Dus Alonso, Hamilton en Vettel exit in de 1e bocht. Wat blijft er dan nog over ? Rosberg leid de race voor Raikkonen, Grosjean en Webber. Maar zoals bekent de Mercedes heeft moeite met de bandjes, dus ze moeten 2 keer de pits in, en zoals
gewoonlijk de Lotus van Raikkonen en Grosjean maar 1 keer. Dus als Lotus het tempo van de kop kan bijhouden maken ze een goede kans op Spa.

Gerard

Citaat van: Silverblaze op 05 augustus 2013 - 22:02:04
Mercedes en Vettel vechten om de pole. Rosberg pakt verrassend de pole voor Vettel en Hamilton.
Maar in bocht 1 gaat het weer mis, deze keer gaat Alonso de mist in, en raakt Hamilton, die raakt dus op zijn beurt
Vettel. Dus Alonso, Hamilton en Vettel exit in de 1e bocht. Wat blijft er dan nog over ? Rosberg leid de race voor Raikkonen, Grosjean en Webber. Maar zoals bekent de Mercedes heeft moeite met de bandjes, dus ze moeten 2 keer de pits in, en zoals
gewoonlijk de Lotus van Raikkonen en Grosjean maar 1 keer. Dus als Lotus het tempo van de kop kan bijhouden maken ze een goede kans op Spa.

Ik kan me wel vinden in dit scenario...  8)
Triest voor de slachtoffers, en ik zie graag Alonso weer eens op het podium, maar nog eens een DNF voor Seb zou geen kwaad kunnen voor het WK ;)

robbert

Citaat van: Gerard op 05 augustus 2013 - 22:54:09
Citaat van: Silverblaze op 05 augustus 2013 - 22:02:04
Mercedes en Vettel vechten om de pole. Rosberg pakt verrassend de pole voor Vettel en Hamilton.
Maar in bocht 1 gaat het weer mis, deze keer gaat Alonso de mist in, en raakt Hamilton, die raakt dus op zijn beurt
Vettel. Dus Alonso, Hamilton en Vettel exit in de 1e bocht. Wat blijft er dan nog over ? Rosberg leid de race voor Raikkonen, Grosjean en Webber. Maar zoals bekent de Mercedes heeft moeite met de bandjes, dus ze moeten 2 keer de pits in, en zoals
gewoonlijk de Lotus van Raikkonen en Grosjean maar 1 keer. Dus als Lotus het tempo van de kop kan bijhouden maken ze een goede kans op Spa.

Ik kan me wel vinden in dit scenario...  8)
Triest voor de slachtoffers, en ik zie graag Alonso weer eens op het podium, maar nog eens een DNF voor Seb zou geen kwaad kunnen voor het WK ;)

ja maar in dit scenario is alonso nog de oorzaak van de crash. Maar ik denk dat het van iemand anders zal moeten komen. Alonso zal veel te ver achter Vettel staan op de grid met zo'n trage ferrari

Kootje

Citaat van: Silverblaze op 05 augustus 2013 - 22:02:04
Mercedes en Vettel vechten om de pole. Rosberg pakt verrassend de pole voor Vettel en Hamilton.
Maar in bocht 1 gaat het weer mis, deze keer gaat Alonso de mist in, en raakt Hamilton, die raakt dus op zijn beurt
Vettel. Dus Alonso, Hamilton en Vettel exit in de 1e bocht. Wat blijft er dan nog over ? Rosberg leid de race voor Raikkonen, Grosjean en Webber. Maar zoals bekent de Mercedes heeft moeite met de bandjes, dus ze moeten 2 keer de pits in, en zoals
gewoonlijk de Lotus van Raikkonen en Grosjean maar 1 keer. Dus als Lotus het tempo van de kop kan bijhouden maken ze een goede kans op Spa.

Tsja ..... als je de namen Rosberg en Hamilton nu eens omdraait. ::)

Super Seb

"Keep calm and ignore Multi-21....."


Arthur

Citaat van: Super Seb op 31 juli 2013 - 10:15:53
Spa-Franchorchamps




Vrij 23 Augustus 2013
VT1   10:00 - 11:30
VT2   14:00 - 15:30

Zat 24 Augustus 2013
VT3   11:00 - 12:00
QUA   14:00

Zon 25 Augustus 2013
Race   14:00

Bijzonderheden:

Rondes:              44
Baanlengte:        7.004 km
Raceafstand:      308.052 km
Ronde Record:   1:47.263 - S Vettel (2009)

Winnaar 2012:

Jensen Button - Vodafone McLaren Mercedes

Wordt een lange zit met een baanafstand van 7.004 km en dus een raceafstand van 308.052 km... En dat allemaal zonder tanken.....  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Baanlengte maakt geen donder uit, er wordt altijd over 'n afstand van 300+ km's gereden. (aantal rondes dat de 300 km bereikt + één)

Jozef

Klopt verder wel wat ie zegt, Spa is een benzinezuipend circuit omdat er zo veel volgas wordt gereden.