Round 11: 2013 Formula 1 Shell Belgian Grand Prix

Gestart door Super Seb, 31 juli 2013 - 10:15:53

« vorige - volgende »

De Grote Prijs in onze achtertuin! Roept u maar;

Hamilton
Rosberg
Alonso
Massa
Vettel
Kimi
Grosjean
Webber

Gerard

Blijft toch een magisch circuit!
Eerst hoe ze volgas door Eau Rouge gingen, en nu, nu dat "makkelijk kan", hoe ze er zelfs inhalen!!

Matthijs

Citaat van: Kootje op 08 augustus 2013 - 12:23:26
Baanlengte maakt geen donder uit, er wordt altijd over 'n afstand van 300+ km's gereden. (aantal rondes dat de 300 km bereikt + één)
Wat hij bedoelt (denk ik) is dat de betreffende 308 kilometer de langste afstand is op de kalender. Maar verder betekent dat natuurlijk geen lange zit, vandaar de smilie  ;D. Sterker nog, vanwege de hoge gemiddelde snelheden is dit zelfs één van de kortste races (in tijd, dus niet in afstand).

Jozef

Citaat van: Matthijs op 08 augustus 2013 - 16:16:54
Citaat van: Kootje op 08 augustus 2013 - 12:23:26
Baanlengte maakt geen donder uit, er wordt altijd over 'n afstand van 300+ km's gereden. (aantal rondes dat de 300 km bereikt + één)
Wat hij bedoelt (denk ik) is dat de betreffende 308 kilometer de langste afstand is op de kalender. Maar verder betekent dat natuurlijk geen lange zit, vandaar de smilie  ;D. Sterker nog, vanwege de hoge gemiddelde snelheden is dit zelfs één van de kortste races (in tijd, dus niet in afstand).

In Maleisië rijden ze altijd 310 kilometer. ;)

Jehoentelaar

Tenzij er iemand boven ons weer een emmer water leegkiepert boven die Ardennen. 8)

Gerard

wat bedoelt wordt is dat ze 'maar' 44 keer langskomen.... denk ik ;)

0634

En ook echt maar 44 keer... geen uitlooprondje.

En voor de Giedo-fans: die zal vermoedelijk nog niet eens 44 keer langskomen.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 09:50:08
En ook echt maar 44 keer... geen uitlooprondje.

En voor de Giedo-fans: die zal vermoedelijk nog niet eens 44 keer langskomen.

[nerd-alert]
Het is voor Giedo te hopen dat er een SC komt, anders mag hij maximaal 2,6 seconden per ronde verliezen om niet te worden gelapt!
[/nerd-alert]

Kootje

Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 09:50:08
En ook echt maar 44 keer... geen uitlooprondje.

Nee hoor, diegenen die de race uitrijden en niet gelapt worden komen 46 of zelfs 47x voorbij. ::)
Outlap + Warm-up lap + 44 racerondes, en als je tussen start/finish en Eau Rouge zit hebben ze ook nog 'n In-lap. ;) :P ;D

0634

Dat is ook weer zo. En dan is er nog de vrijdag en de zaterdag...

Maar toch; ik heb het die keren dat ik er was altijd zonder gevonden dat er geen uitlooprondje is. Ze komen gewoon ineens niet meer langs. Is toch anders dan wanneer ze nog even heel langzaam wat zwaaiend langs sputteren. Vind ik echt altijd een minpunt, als je op Spa bent.

Wat is daar eigenlijk de reden van?

SDG

Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 10:40:02
Dat is ook weer zo. En dan is er nog de vrijdag en de zaterdag...

Maar toch; ik heb het die keren dat ik er was altijd zonder gevonden dat er geen uitlooprondje is. Ze komen gewoon ineens niet meer langs. Is toch anders dan wanneer ze nog even heel langzaam wat zwaaiend langs sputteren. Vind ik echt altijd een minpunt, als je op Spa bent.

Wat is daar eigenlijk de reden van?

Te lange ronde, dus te veel tijdverlies voor de podiumceremonie, vermoed ik.

0634

Zouden die twee minuutjes tov de andere circuits zoveel uitmaken dan?

Maikel0230

Citaat van: SDG op 09 augustus 2013 - 11:04:13
Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 10:40:02
Dat is ook weer zo. En dan is er nog de vrijdag en de zaterdag...

Maar toch; ik heb het die keren dat ik er was altijd zonder gevonden dat er geen uitlooprondje is. Ze komen gewoon ineens niet meer langs. Is toch anders dan wanneer ze nog even heel langzaam wat zwaaiend langs sputteren. Vind ik echt altijd een minpunt, als je op Spa bent.

Wat is daar eigenlijk de reden van?

Te lange ronde, dus te veel tijdverlies voor de podiumceremonie, vermoed ik.

Dat klopt, wat niet onlogisch is gezien de baan +/- 7km lang is, toch zou dat voor de fans leuker zijn als ze het toch deden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Jozef op 08 augustus 2013 - 16:19:53
Citaat van: Matthijs op 08 augustus 2013 - 16:16:54
Citaat van: Kootje op 08 augustus 2013 - 12:23:26
Baanlengte maakt geen donder uit, er wordt altijd over 'n afstand van 300+ km's gereden. (aantal rondes dat de 300 km bereikt + één)
Wat hij bedoelt (denk ik) is dat de betreffende 308 kilometer de langste afstand is op de kalender. Maar verder betekent dat natuurlijk geen lange zit, vandaar de smilie  ;D. Sterker nog, vanwege de hoge gemiddelde snelheden is dit zelfs één van de kortste races (in tijd, dus niet in afstand).

In Maleisië rijden ze altijd 310 kilometer. ;)

Het was maar een grapje [uiteraard] want een rondje zal 7.004 mtr zijn ipv km..... [of was het te flauw 8)]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 12:08:25
Zouden die twee minuutjes tov de andere circuits zoveel uitmaken dan?

voor de tv zenders wel, want ze mogen maar een beperkt aantal uren uitzenden

0634

Citaat van: robbert op 09 augustus 2013 - 14:10:03
Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2013 - 12:08:25
Zouden die twee minuutjes tov de andere circuits zoveel uitmaken dan?

voor de tv zenders wel, want ze mogen maar een beperkt aantal uren uitzenden
Snap ik, maar er zijn langere races waarbij ook gewoon een uitloopronde is. Dan hebben ze die paar minuten blijkbaar wel over. Dat kan bijna de reden niet zijn.