F1-Kalender 2014

Gestart door Gonzalo, 25 juli 2013 - 09:37:16

« vorige - volgende »

Franky R.

#15
Topic over de kalender voor 2014. Afgesplitst uit het Oostenrijk-topic... ;)



Fabian

Het maakt me geen zak uit welke GP verdwijnt zolang het maar geen GP in Europa is. Suzuka, Canada en Australië moeten er ook opblijven en voor de rest maakt het mij weinig uit.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 29 juli 2013 - 13:02:41
Het maakt me geen zak uit welke GP verdwijnt zolang het maar geen GP in Europa is. Suzuka, Canada en Australië moeten er ook opblijven en voor de rest maakt het mij weinig uit.
Monaco, Spa, Monza en Suzuka...Voor de rest mag Bernie doen wat hij wil... :)

Kootje

Mwah .... Montréal en Melbourne mogen ook wel blijven en ook Austin vond ik in het debuutjaar wel wat hebben.

Fabian

Het seizoen 2014 begint op 16 maart in Australië!

SDG

Citaat van: Maikel0230 op 25 juli 2013 - 13:48:45
@Franky, ik ben het volledig met je conclusie eens, alleen zijn we Valencia niet al kwijt? Ik last pas nog dat het circuit in verval geraakt is omdat er al meer als een jaar geen onderhoudswerken meer gebeurd zijn (de beurs is leeg daar).

Hier een linkje gevonden:

http://www.motorsport.com/f1/news/f1-dream-over-valencia-street-circuit-crumbles/

Ik ben er een paar jaar terug nog geweest. De GP was misschien niet de spectaculairste, wel triest dat alles zo helemaal geplunderd is en volledig in verval staat. Zonde van alle investeringen die men destijds gedaan heeft.


Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/seizoen_2014_start_in_melbourne/

Ook nog een kleine aanpassing in het testschema voorafgaande aan het seizoen. Gelukkig weer Melbourne als seizoensopener...

Maikel0230

Oh de goden zijn ons gunstig, nog eens Bahrain als seizoensopener zou een ramp zijn, WOEWHOOO!!!!!!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gonzalo

#23
CitaatDe Grand Prix van India dreigt na drie edities alweer van de Formule 1-kalender te verdwijnen. Bernie Ecclestone gaf in Hongarije toe dat er problemen zijn met de race op het Buddh International Circuit, waarop sinds 2011 gereden wordt.

"Of we volgend jaar in India racen? Waarschijnlijk niet", zei Ecclestone tegen Reuters. Volgend jaar komen er drie nieuwe races bij met Oostenrijk, Rusland en New Jersey. Ecclestone liet eerder al weten dat er in 2014 niet meer dan twintig races worden verreden, wat betekent dat van de huidige races er twee zullen sneuvelen. India lijkt daar één van te worden. Gevraagd naar wat precies het probleem is met deze race, antwoordde de 82-jarige Brit: "Het heeft met politiek te maken."

De twee Grands Prix die tot dusver in India zijn verreden, zijn allebei gewonnen door Sebastian Vettel. In september wordt een voorlopige kalender voor 2014 verwacht.


CitaatForce India-teambaas Vijay Mallya hoopt dat er een oplossing kan worden gevonden voor de situatie waarin de Indiase Grand Prix is beland. De race dreigt van de kalender te verdwijnen omdat er problemen zijn met de Indiase fiscus.

"De Indiase belastingdienst vindt dat zij over een negentiende deel van de inkomsten van de Formule 1 belasting mag heffen, omdat een van de negentien races in India plaatsvindt", legt Mallya het probleem uit tegenover het Amerikaanse ESPN. "De belastingdienst in India is er berucht om dat zij erg moeilijk kan doen. Zo hebben ook multinationals als Vodafone en Nokia gigantisch hoge belastingaanslagen op de deurmat gekregen. We moeten met ze gaan zitten en hen duidelijk maken dat dit niet zo kan en dat geen enkel ander land op de Formule 1-kalender dergelijke eisen stelt. India wil graag een modern land zijn en op globaal niveau in alles mee kunnen doen, maar dit irrationele gedrag van de belastingdienst gaat daar recht tegenin."

Volgens Mallya moet zowel de Indiase overheid als de Formule 1 alles doen om de race te behouden. "Het circuit is fantastisch, de coureurs en teams zijn er gek op. India is bovendien een land met veel potentie. Er wonen hier 1,3 miljard mensen en vijftig procent daarvan is jong. De Formule 1 heeft hier een grote toekomst."



Bron: GPUpdate

Gerard

http://alleenf1.nl/1zwab/officieel-geen-gp-van-india-in-2014/

Ik weet niet hoe betrouwbaar deze site is, maar het zou dus al bevestigd zijn...

Jozef


Fabian

Het is inderdaad bevestigd. Eindelijk.

Edwin90

Ecclestone zegt dat de race in 2015 terug komt. Maar iets in mij zegt van niet.

In 2001 zat er tussen de Gp van Maleisië ook maar 1 race. Australië, dat kan toch best.

gloudiesaurus

Toch wel jammer, zo slecht was dat circuit van India toch niet?
Daarnaast een land waar de Formule 1 al best populair is, alleen de ticketprijzen waren gewoon te hoog.
Maak ze wat lager en je hebt een leuke race en een enorm land dat je kunt winnen.

Maar goed als je korte termijn denkt als Ecclestone dan vraag je het maximale van het circuit zodat de ticketprijzen ook maximaal worden. Vervolgens komt er geen hond kijken omdat de lokale bevolking het niet kan betalen.

Vraag me of er nu geen landen wakker worden......
De laatste Grand-Prix zijn toch een fiasco, Valencia, Turkije, India, China, Korea...
Projecten die honderden miljoenen hebben gekost maar uiteindelijk alleen maar geld blijven kosten en niets opleveren...

Enige die er beter van geworden is Mr. Ecclestone  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Het circuit was zeker niet slecht. Ik zal der echter niet slechter door slapen