F1-Kalender 2014

Gestart door Gonzalo, 25 juli 2013 - 09:37:16

« vorige - volgende »

Super Seb

Same here. Als een GP van "buiten" afvalt voor een die terugkeert in Europa kunnen we daar alleen maar blij mee zijn. Het is weleens anders geweest....
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Kootje

Mwah .... binnen Europa zijn er ook 'n handvol die van mij zo afgeschaft mogen worden hoor. Barcelona vind ik doorgaans ruk, Hongarije mag ook best weg, en tsja .... sorry dat ik 't zeg (heiligschennis .. ik weet 't), maar Silverstone ben ik ook niet zo kapot van eigenlijk.

Op zich maakt het me dan ook niet zo heel veel uit dat er Europese circuits verdwijnen voor overzeese races, het irriteert mij echter mateloos dat de Europese races die verdwijnen, A1-ring (gelukkig keert die terug), Imola, Spa (nog niet maar altijd in gevaar), dat dat de mooiste banen zijn en er zo vaak van die vehikels, Bahrein, Zuid-Korea, India, ervoor terug komen.

SDG

Citaat van: Fabian op 31 juli 2013 - 01:14:41
Het circuit was zeker niet slecht. Ik zal der echter niet slechter door slapen

Ik kan me van beide races die er verreden zijn niet veel meer voor de geest halen. In 2011 reed Massa zowel in de kwalificaties als in de race zijn ophanging stuk op de kerbstones en de editie van 2012 was nog saaier dan de doorsnee race in Valencia. Dat was het zowat een beetje. Ik ga dit echt niet missen. Alleen al het gegeven dat er een ontbijttelevisieweekend wegvalt maakt me blij.

SDG

Citaat van: Kootje op 31 juli 2013 - 08:54:30
Mwah .... binnen Europa zijn er ook 'n handvol die van mij zo afgeschaft mogen worden hoor. Barcelona vind ik doorgaans ruk, Hongarije mag ook best weg, en tsja .... sorry dat ik 't zeg (heiligschennis .. ik weet 't), maar Silverstone ben ik ook niet zo kapot van eigenlijk.

Op zich maakt het me dan ook niet zo heel veel uit dat er Europese circuits verdwijnen voor overzeese races, het irriteert mij echter mateloos dat de Europese races die verdwijnen, A1-ring (gelukkig keert die terug), Imola, Spa (nog niet maar altijd in gevaar), dat dat de mooiste banen zijn en er zo vaak van die vehikels, Bahrein, Zuid-Korea, India, ervoor terug komen.

In imola zijn spannende races gehouden (vooral de laatste twee edities in 2005 en 2006, met de duels tussen Schumacher en Alonso ware regelrechte nagelbijters), maar even vaak was het er een saaie optocht zonder al te veel spektakel. Waarom Imola dan wel en Barcelona of Silverstone niet ontgaat mij een beetje, maar dat zal wellicht persoonlijk zijn.

Kootje

Barcelona is imo pas één keer leuk geweest om naar te kijken, en Silverstone (zeker de vernieuwde lay-out) doet het gewoon niet voor me. Imola daarentegen zijn vaker mooie dan saaie races geweest. Daarnaast vind ik de lay-out echt schitterend, zelfs met chicanes. Ook dat kan ik van Barcelona en Silverstone, op Becketts & Maggots, na niet zeggen.

Maikel0230

#35
Het probleem met sommige van die Aziatische races is dat ze bijna geen volk trekken en dat de banen niet veel actie bevatten. Zo heb je er ook in Europa maar hier komt wel er namelijk welk wat publiek kijken. Oké door de crisis is het wat minder maar de Hongaroring zat vorige zondag toch weer goed vol nee.

En waarom zouden er geen races op de kalender kunnen staan waar inhalen moeilijk is, we mogen de coureurs nu toch helemaal geen kussen onder voeten leggen hé. Oké Monaco en Hongarije zijn extreem moeilijk maar op deze banen zie je wel wie balen heeft en wie niet.

Mijn persoonlijke mening
1 Australie - Melbourne Park (Goed)
2 Maleisie - Sepang (Goed)
3 China - Shanghai (Middelmatig)
4 Bahrain - Sakhir (slecht - mag weg)
5 Spanje - Barcelona (Middelmatig - doe dat stom Mickey Mouse gedeelte weg op het einde van het rondje en die baan is een stuk beter)
6 Monaco - Monaco (Goed)
7 Canada - Gilles Villeneuve (zeer goed - ik hou van die baan)
8 GB - Silverstone (zeer goed - die plaats ademt geschiedenis uit, oké de nieuwe baan is niet meer zo spannend als de vorige maar dat heeft er wel voor gezorgd dat deze nog op de kalender staat)
9 Duitsland - Nürburgring (goed - oude baan was veel beter maar het is nog steeds een keigoede baan)
10 Hongarije - Hungaroring (goed - moeilijk inhalen maar als het je lukt ben je een echte held)
11 België - Spa-Francorchamps (Extreem goed - een echt rederscircuit met een lange geschiedenis, een schande dat ze moeten scharrelen om deze op de kalender te houden)
12 Italië - Monza (zeer goed)
13 Singapore - Marina Bay (goed - zware race voor de coureurs met zwoele temperaturen en het kunstmatig licht + de baan is lang dus het duurt even voor je rond bent)
14 Korea - Yeongam (slecht - op het eerste zicht licht er een interessante baan voor je maar eigenlijk is alleen de laatste sector speciaal, publiek komt bijna niet, het ligt afgelegen, de projecten komen niet van de grond, de organisatoren smeken al 3 jaar voor lager betalingen, neen deze plaats mag zo vertrekken)
15 Japan - Suzuka (extreem goed - voor de ras F1 fan is dit gewoon porno)
16 India - Buddh ( ? - geen idee wat ik van die plaats moet vinden, de baan ligt mij niet en toch vinden de coureurs het geweldig, publiek is matig en de smog is gigantisch, toch denk ik dat we hier best blijven, met andere woorden het heeft potentieel om nog serieus te groeien)
17 Abu Dhabi - Yas Marina ( ? - Ik vind de baan fantastisch ondanks dat er weinig mensen voor warm lopen, het publiek bestaat meer uit buitenlanders als mensen uit de emiraten zelf (buiten de sheiks dan) de dag-nacht overgang maakt deze race speciaal en ook iets uitdagender voor de coureurs, time will tell of dit een klassieker wordt, maar daarvoor moet er wat gegoocheld worden met de baan, geld genoeg nee?)
18 Amerika - Austin (Goed - deze baan is een van mijn nieuwe favorieten, die eerste secitie is geweldig met die wijde eerste bocht en die hoogteverschillen, heerlijk, allen deze baan werd niet ontworpen door Tilke, maar door een van zijn aspiranten op het designbureau van Tilke, hij heeft allen toezicht gehouden over de tribunes, toch vindt wikipedia het nodig hem als ontwerper aan te duiden ---> frustrerend)
19 Brazilië - Sao Paulo (zeer goed - heerlijke baan maar ik vraag mij toch af wat dat gaat geven met de modificaties voor 2015)


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

CitaatSpanje - Barcelona (Middelmatig - doe dat stom Mickey Mouse gedeelte weg op het einde van het rondje en die baan is een stuk beter)

Bij de MotoGP laten ze die chicane op het einde links liggen en scheuren ze nog steeds als vanouds volgas door de laatste twee bochten. Is meteen ook een stuk spectaculairder.

Edwin90

De MotoGP gebruikt zelfs nog de oude La Caixa bocht. Zonder die laatste chicane maakt dat Catalunya echt eenhoge snelheidsbaan. Maar dan is het inhalen daar wel goed gebeurd.

Jehoentelaar

We hebben al eens een topic gehad met droomkalenders, en de kalender die ik toen maakte zou ik nu graag wederom willen oprakelen (maar niet c/p'en, je leest een krant ook niet twee keer). Kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat India (even) weg is. Wat een onzincircuit. Wat een sfeerloze bende.

Kootje

zal het ook niet missen
de coureurs mogen het er dan naar hun zin hebben, en qua groeimarkt mag India dan reteinteressant zijn, maar ik vond de 1e twee edities iig dodelijk saai

Jehoentelaar

Precies. En uiteindelijk hoort het toch om racen te gaan en niet om rijke mannetjes van Tata Steel aan je verbinden. Ook al streeft F1 al heel lang het gelddoel na en niet het racedoel, ergens moet een grens worden getrokken. Wanvertoningen als India kosten simpelweg kijkers.

Kootje

ja .... en dat laatste vraag ik me nu dus af

ondanks vehikels als Bahrein, India, Zuid-Korea etc. etc., zit ik toch iedere race weer trouw aan de buis gekluisterd
datzelfde geld volgens mij voor iedereen hier
dan kun je zeggen: Ja, maar wij zijn Die-Hards! , nu .... zo zie ik mezelf allerminst
ik ben 'n Die-Hard als het aankomt op het kijken naar, maar buiten de races om is hier op het forum ouwehoeren over F1 alles wat ik er verder mee doe
ik verzamel geen memorabilia, heb geen race-DVD's of F1 boekencollectie en m'n feitenkennis is nu ook niet je van het
Die-Hards gaan in mijn definitie verder, daar waar de sport zelf ophoud
dus .... géén Die-Hard, maar toch blijf ik kijken

de kijker die weg loopt is denk ik de kijker die sowieso al niet alles keek
noem 't 'n zwevende kijker
'n beetje zoals ik met voetbal heb
als ik de wedstrijd niet kan zien, dan kijk ik wel de samenvatting (als ik zin heb)
is vaak nog spannender ook
blijf er niet voor thuis, voor F1 wel, en ga maar zelden naar het stadion
toch kijk ik er nog steeds graag naar
dat soort kijkers zullen voor optochten zoals in Valencia hun tv idd niet aanzetten
wanneer er dan 'n Monza of Spa op de kalender staat, zitten ze echter weer trouw achter de buis

dus ja .... vraag me echt af of F1 hierdoor substantieel kijkers verliest

Edwin90

http://www.nusport.nl/mixed-zone/3542058/poetin-beslist-kwalificatie-dtm-race-moskou.html

Wordt leuk volgend jaar! Race halverwege stoppen dan maar omdat Poetin overvliegt  ???

Gerard


Maikel0230

#44
Россия, что вы можете это сделать? Ожидается в следующем году, но эти маленькие инциденты ;D

(Rusland, wat doe je eraan hé? Verwacht volgend jaar ook maar van die kleine akkefietjes  ;D)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25