is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Wings

Duur leerjaar voor McLaren. Ik denk wel dat zij komend jaar een stap voorwaarts zetten. Als ik het goed heb begrepen heeft McLaren vooral koelingsproblemen gehad die niet verholpen konden worden doordat die achterkant smal was (zie ook hierboven). Dus als je essentiële onderdelen vervangt en zorgt dat de warmte beter kan worden afgevoerd, kan dat ineens een stap in de goede richting betekenen. Een seconde winnen waar zij zich bevinden kan zomaar 4-6 plekken betekenen.

Wings

Eén zwaluw maakt geen zomer, de weg naar boven heeft McLaren gevonden. Ze staan kort achter Red Bull en waren in Canada ook redelijk competitief.

FolkertE

Citaat van: Wings op 22 juni 2019 - 12:56:01
Eén zwaluw maakt geen zomer, de weg naar boven heeft McLaren gevonden. Ze staan kort achter Red Bull en waren in Canada ook redelijk competitief.
Als oud Mclaren fan is dit mooi om te zien. Maar ze staan denk ik straks toch iets verder achter RBR.

Wings

Bovenstaande schreef ik voor de kwalificatie. Op zaterdagmiddag werd de trend doorgetrokken en wisten zij zich voor de Red Bull van Gasly te kwalificeren. Ik denk ook dat McLaren in pace iets achter ligt maar neemt niet weg dat zij een behoorlijke stap voorwaarts hebben gemaakt. Na Ferrari maakt ook McLaren -voor de tweede keer- een stap voorwaarts nadat Alonso vertrekt. :)

Wings

Hoezo trouwens oud-McLaren fan? Omdat het toen goed ging en nu niet?

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 juni 2019 - 08:48:48
Hoezo trouwens oud-McLaren fan? Omdat het toen goed ging en nu niet?

Nee, omdat ik zelf oud ben.  :'( ;D.

Maar ben altijd Mclaren fan geweest, maar tussen 2015-2017 kon ik me helemaal niet vinden in Mclarens visie. Het gemodder met Honda beviel me niet en niet zo zeer vanwege de prestaties, maar meer de media heisa. En Mclarens gesloten houding tegenover Honda vond ik slecht.

Wings

McLaren verloor de support van Mercedes omdat Mercedes het zelf wilde proberen. En met succes, daar niet van. De samenwerking met Honda verliep niet goed, nu met Renault krabbelen ze weer op. Dus lag het wel aan Honda? Als outsider moeilijk te beoordelen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 23 juni 2019 - 11:29:16
McLaren verloor de support van Mercedes omdat Mercedes het zelf wilde proberen. En met succes, daar niet van. De samenwerking met Honda verliep niet goed, nu met Renault krabbelen ze weer op. Dus lag het wel aan Honda? Als outsider moeilijk te beoordelen.
2013 en 2014 waren ook al niet goed. Toen waren ze natuurlijk ook al niet meer het eerste team van Mercedes, maar dat zijn ze nu bij Renault ook niet. Ze zijn nu redelijk gewaagd aan het Renault team, veel meer is het nog niet en als je dan kijkt waar Renault (en ook McLaren) vorig jaar stonden tov RBR met dezelfde motor, dan komt dat bij lange na niet bij de top in de buurt. Ik zie ze daar voorlopig ook niet meer terug keren.

Wings

Het verval ontstond nadat Mercedes besloot de aandelen te verkopen en zich terugtrok. Verder bekijk ik het positief en ben ik blij dat zij zich vooraan melden. Het zou leuk zijn als zij een podium kunnen meepakken, al denk ik dat het een brug te ver is voor nu. Zou mooi zijn als McLaren Renault voorbij kan gaan.

Tuesday

Citaat van: Wings op 23 juni 2019 - 11:55:36
Het verval ontstond nadat Mercedes besloot de aandelen te verkopen en zich terugtrok. Verder bekijk ik het positief en ben ik blij dat zij zich vooraan melden. Het zou leuk zijn als zij een podium kunnen meepakken, al denk ik dat het een brug te ver is voor nu. Zou mooi zijn als McLaren Renault voorbij kan gaan.
Beide coureurs 3 van de 7 races in de punten, na vanmiddag mogelijk 4 van 8. Dat zijn leuke cijfers voor een middenmoot team. Het is misschien idd niet eerlijk om nog te vergelijken met vroeger en misschien moeten we ook gewoon blij zijn dat ze weer leuk meedoen en niet zo lijken weg te zakken als Williams. Williams had een paar jaar geleden natuurlijk ook nog een mooie opleving, maar dat was toch ook grotendeels te danken aan de Mercedes motor (al bedenk ik me net dat McLaren in 2014 dezelfde motor had). Ben benieuwd hoe dit voor McLaren verder gaat.

Breaktest

Hij, mijn oude post uit mijn vorig forumleven...
Ik vond ze toen al geen topteam meer, en nu nog steeds niet, maar er gloort weer hoop aan de horizon.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Zoals gezegd, ze hebben de weg naar boven gevonden. Verder is het altijd moeilijk om topteam te definiëren. Is Red Bull nog een topteam of Ferrari? Hun laatste kampioenschap won Ferrari 11 jaar geleden, Red Bull 5 jaar geleden. Op eigen kracht is het lastig voor Red Bull om een podium te pakken of om überhaupt in de punten te finishen. Gasly sloeg er niet in om in de top 10 te eindigen.

Breaktest

Citaat van: Wings op 23 juni 2019 - 19:27:26
Verder is het altijd moeilijk om topteam te definiëren.
Aan die discussie beginnen we niet meer; vorige keer vielen er minstens vijf doden...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

objectiveren helpt:
Van de huidige teams die je top mocht, mag of wilt noemen kun je het aantal deelnames, het totaal aantal punten en gewonnen races enzo gemakkelijk opzoeken.
Ik heb er even over nagedacht, ik denk dat de meest opjectieve en makkelijkste manier om "topteam" te objectiveren is: het aantal gewonnen races te delen door het totaal aantal deelnames. Dus alle rijders van de teams die de race reden. "entries". Dan krijg je een objectieve topfactor. Gaan we:

1. Mercedes: 95 F1 wins delen door 406 entries = 0,234 wins per race
2. Ferrari: 235 / 2088 =  0,113
3. RBR: 59 / 546 = 0,108
4. Mclaren: 182 / 1777 = 0,102
5. Williams: 114 / 1333 = 0,086
6. Renault: 35 / 748 = 0,047
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

McLaren is weer op de weg terug.

https://www.gppits.net/nieuws/mclaren_investeert_in_windtunnel/

Geen paniekvoetbal meer met Honda maar een beleid dat McLaren weer dichterbij de top brengt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is