is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

0634

Nou nee, het was niet zo lastig. Als Lego had getekend, was Magnussen gebleven, andersom niet. Geen kip of ei verhaal. Of bedoel je dat niet?

Hamilton#44

Oh nee, ik vind het prima, meng me verder niet in de discussie.  :)

Ik bedoel alleen dat het soms niet helemaal transparant is of een coureur een sponsor meeneemt, of een sponsor een coureur.


Jehoentelaar

In vrijwel alle gevallen wordt de interesse van een sponsor gewekt door de aanwezigheid van een bepaalde coureur.

Robbert65

Ik noem een Randstad, een ING, om het dicht bij huis te houden. Die sponsor(d)en F1 zonder enige connectie met een bepaalde coureur toch? Infiniti? Euhm... airbnb? nou ja, zo kun je nog wel ff doorgaan, sponsoring hangt lang niet altijd samen met een bepaalde rijder.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Volgens mij doelt Jehoentelaar op alleen de gevallen waarbij er een link tussen coureur en sponsor is, maar ik kan dat verkeerd opgevat hebben

Jehoentelaar

Oh ja, dat wat Perton zegt bedoelde ik ook. M'n formulering was echter te algemeen.

Hamilton#44

Het is soms wel een beetje oneerlijk, Perez word gesponsord door Telmex. Maar als Telmex dat nou niet deed en gewoon Force India ging sponsoren onder voorwaarde dat zij Pereze inhuren dan was Perez technisch ineens geen paydriver meer.  :)

Robbert65

#1222
nah, hoe die financiële constructies ook in elkaar zitten, het is geweldig dat er, ook in de achterliggende crisisjaren, zoveel bedrijven zijn die zoveel geld willen en kunnen stoppen in onze favoriete sport. Het wordt wat anders als er rijders worden ingezet die F1 onwaardig zijn omdat een sponsor dat wil. Zo van: Hier heb je een zak geld, maar dan moet Pietje wel het hele jaar rondjes mogen rijden *edit* terwijl Pietje er geen fluit van kan *edit*.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 16:04:51
Het is soms wel een beetje oneerlijk, Perez word gesponsord door Telmex. Maar als Telmex dat nou niet deed en gewoon Force India ging sponsoren onder voorwaarde dat zij Pereze inhuren dan was Perez technisch ineens geen paydriver meer.  :)

We kunnen ook ophouden met de term 'paydriver' associëren met non-talenten.

Hamilton#44

Dat is tegenwoordig denk ik wel zo, hoewel paydrivers in principe doorgaans nooit echte talenten kunnen zijn. Dan waren ze immers dat geld niet nodig om ergens te komen.

Maar tegenwoordig moet bijna iedereen geld meenemen dus dat heft die stelregel eigenlijk al voor de helft op.  :)

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 02 oktober 2015 - 16:05:10
Dat is tegenwoordig denk ik wel zo, hoewel paydrivers in principe doorgaans nooit echte talenten kunnen zijn. Dan waren ze immers dat geld niet nodig om ergens te komen.
Ja, Frijns bewijst inderdaad dat echte talenten altijd wel komen bovendrijven.

CitaatMaar tegenwoordig moet bijna iedereen geld meenemen dus dat heft die stelregel eigenlijk al voor de helft op.  :)
Ah, gelukkig heb je zelf al door dat het niet echt klopt wat je zegt.

-edit- Effectief was Ricciardo zijn debuut natuurlijk ook als paydriver, evenals dat van Bianchi. Volgens jouw stelling zouden zij geen echte talenten zijn. En ik kan natuurlijk ook het clichématige voorbeeld van Niki Lauda voor de tigste keer benoemen.

Dimensie

Frijns wilde niet naar RB...

Perton

Ok, niet echt relevant, maar laat ik toch maar een poging wagen:

Hoewel ik het zelf uitermate dom vind dat Frijns zijn kansen bij Red Bull heeft verspeeld, was in zee gaan met Red Bull helemaal geen garantie op een Formule 1-stoeltje. Bovendien werd de coureur die wél met Red Bull in zee ging al na een handvol races ontslagen, terwijl het eigenlijk de 'schuld' van het team was dat het niet lekker liep. Dat had ook Frijns kunnen overkomen. Dat weten we natuurlijk niet zeker, maar men moet eens ophouden met het fabeltje dat het wel allemaal goed was gekomen als Frijns bij Red Bull had getekend, want dat kan niemand weten.

Daarbij heeft Frijns tot twee keer toe een testcontract gekregen, maar werd hij beide keren om financiële redenen de laan uitgestuurd. Dat verzwakt de stelling dat coureurs met echt talent geen geld nodig hebben alleen maar des te meer. Blijkbaar hebben ook talenten gewoon geld nodig om ergens te komen, en als dat zo is (dat hebben we in het geval van Frijns in ieder geval geconstateerd), kan het niet zo zijn dat een coureur die met geld ergens komt per definitie geen talentvolle coureur is.

Van Wijk

@perton, eigenlijk schrijf je dus : Talent icm geld= F1.
Verder keurig door je omschreven.

0634

Dat is wel weer te kort door de bocht. Verstappen rijdt ook F1 en heeft geen geld meegebracht. Eerder deden Vettel en Hamilton dat ook niet. Maar goed, die komen alle drie voort uit opleidingsteams van het uiteindelijke F1-team (Verstappen niet echt trouwens..) maar zonder geld kan je dus wel komen.