is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 01 juli 2015 - 21:31:25
Jongens, met alle respect over salarissen en keuze's van zowel Alonso als Button.
Wie had er nou vorig jaar rekening mee gehouden wat er nu met Honda / Mc Laren gebeurt?

Volgens mij gingen zowel Alonso als Button er gewoon vanuit bij een topteam terecht te komen.
Misschien wel met een paar aanloop probleempjes...maar ze gingen er waarschijnlijk vanuit medio deze tijd echt wel de concurrentie aan te kunnen met de topteams.

We hebben het hier wel gewoon over Mc Laren icm met een van de grootste, zo niet, de grootste motorenfabrikant ter wereld.
nou, zo erg als nu had niemand het verwacht denk ik, maar dat er direct weer een topteam zou staan? dat was een mogelijkheid, maar verre van gegarandeerd. Honda mag dan nog zo groot zijn, in de F1 hebben ze bar weinig gepresteerde de afgelopen 20 jaar, net als Toyota overigens. En de afgelopen jaren bij McLaren waren nou ook niet echt hoopgevend, al valt dat nog wel enigzins te verklaren. Al met al was het gewoon 1 groot vraagteken. En we hebben het idd over McLaren, maar hij kwam van Ferrari, het droomteam van Alonso waar hij zn carriere zou gaan afsluiten. Ik geloof echt niet dat het hem alleen om het geld te doen is, maar het kan wel iets zijn wat hem uiteindelijk over de brug heeft getrokken. Misschien niet alleen om er naar toe te gaan, maar ook om bv 2 jaar ipv 1 jaar te tekenen.

0634

Voor de helft zou hij ongetwijfeld niet hebben getekend, maar zou Hamilton voor de helft wél verlengd hebben bij Mercedes?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 02 juli 2015 - 06:17:10
Voor de helft zou hij ongetwijfeld niet hebben getekend, maar zou Hamilton voor de helft wél verlengd hebben bij Mercedes?
Rosberg wel, die zit zo'n beetje op de helft van Hamilton volgens mij. Het ligt er ook aan wat je zelf denkt dat je waard bent, wat de altenatieven zijn etc.

0634


Wings

Bijna de helft. Zwaar overrated voor iemand die met de hakken over de sloot het kampioenschap won.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 01 juli 2015 - 17:25:08
Citaat van: Kootje op 01 juli 2015 - 17:09:48
Die klacht over het brandsstofsparen ging ook meer over het moment waarop, dan dat het 'n algemene klacht betrof en daarin had hij nog gelijk ook. Je gaat iemand niet vragen het rustig aan te doen wanneer deze vol in gevecht is.

Dit is het precies. Ik heb niet het idee dat tot nu toe Alonso echt geklaagd heeft over de situatie bij McLaren. Zeker in vergelijking met zijn jaren bij Ferrari, is hij tot nu toe vrij diplomatiek gebleven en positief. Hij weet wel dat er niet echt meer in die McLaren in zit dan er op dit moment in zit. Alonso heeft zelf inmiddels ook al gezegd dat het team zich misschien moeten gaan richten op 2016. En dat zou niet eens een bizar idee zijn, want veel is er dit jaar immers niet te winnen. En als Honda en McLaren zich volledig richten op 2016, kunnen ze hopelijk volgend jaar wel een stap maken.

Dit begrijp ik niet helemaal. Zit er een regelwijziging aan te komen waardoor de hedendaagse techniek op de schop gaat? Naar mijn weten verandert er komend seizoen niet veel. Dus de auto's zijn doorontwikkelingen van nu. Vroeger konden teams besluiten om de boel de boel te laten en een compleet nieuwe auto en motor te ontwikkelen. Deze tijden zijn helaas vervlogen. Zeker voor McLaren waar Honda debet is aan het teleurstellende seizoen.

Perton

Voor 2017 zit dat er wel aan te komen, maar goed, dat heeft met 2016 natuurlijk niks te maken, dat klopt.

Wings

Daarom. En 2015 + 2016 opgeven lijkt me geen optie.

0634

Citaat van: Wings op 04 juli 2015 - 20:43:33
Bijna de helft. Zwaar overrated voor iemand die met de hakken over de sloot het kampioenschap won.

Absoluut niet.

Pancake Shield

Eindelijk punten voor Alonso.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Niet waar.

Punt. Enkelvoud.

  :D

Jozef

Wat is het verschil tussen Fernando Alonso en een tandenstoker?

Een tandenstoker heeft twee punten.

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

Een punt dat hem waarschijnlijk nog gestolen kan worden ook maar zijn pace toen het nat werd was echt niet al te slecht. Hij verdiende die tiende plek echt wel.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25