is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 30 juni 2015 - 12:01:13
Citaat van: Jeroen op 25 juni 2015 - 17:45:18
En verder waren er weinig realistische opties. Dus ik snap deze hele discussie niet zo. Mercedes kon sowieso niet. Red Bull misschien. McLaren was mogelijk. En de rest niet interessant.

Precies, dus koos hij voor het geld van McLaren. Is ook niets mis mee.  :)

Wat jij wil jongen.

Perton

Blijkbaar is er wel wat mis mee in de ogen van Hamilton#44, anders had hij er ook geen moeite mee gehad dat Alonso nu zou lopen miepen.

Hamilton#44

Het enige wat ik zeg is dat het hypocriet is van Alonso om 15,5 miljoen meer salaris te vragen en dan gaan klagen dat ze een slechte auto hebben.
Die 15,5 miljoen meer salaris ontvangt hij namelijk als compensatie voor die slechte auto (motor).
En anders had hij een sabattical moeten nemen of naar een middenmoot team moeten gaan.

Jehoentelaar

Dat is geen compensatie aangezien het contract werd getekend voordat het seizoen was begonnen (en de huidige staat van de betrouwbaarheid naar boven kwam). Het zou alleen een compensatie zijn geweest als Alonso pas na het begin van het seizoen een contract zou hebben getekend, wat niet mogelijk is aangezien je zonder contract niet kan racen.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 01 juli 2015 - 13:55:27
Het enige wat ik zeg is dat het hypocriet is van Alonso om 15,5 miljoen meer salaris te vragen en dan gaan klagen dat ze een slechte auto hebben.
Die 15,5 miljoen meer salaris ontvangt hij namelijk als compensatie voor die slechte auto (motor).
En anders had hij een sabattical moeten nemen of naar een middenmoot team moeten gaan.
flauwekul. Alonso heeft welgeteld één keer geklaagd en dat ging over brandstof sparen. Je verzint er allebei dingen bij, maar hebt no steeds nergens aangegeven hoe een middenmoter een realistische optie was voor 2015 behalve " hij had het kunnen doen."

Je ouwehoert de hele tijd over drogredenen, maar komt zelf met de grootste en meest belachelijke cirkelredenering. Alonso verdient veel dus heeft ie voor het geld gekozen. Onzin.

Kootje

Die klacht over het brandsstofsparen ging ook meer over het moment waarop, dan dat het 'n algemene klacht betrof en daarin had hij nog gelijk ook. Je gaat iemand niet vragen het rustig aan te doen wanneer deze vol in gevecht is. Zijn bewoording had hij echter wel iets zorgvuldiger mogen kiezen. Hoe dan ook blijkt uit die bewoording slechts zijn terechte ontevredenheid, wat juist onderstreept dat hij het niet voor het geld doet. Als geld zijn drijfveer was, waarom zou het hem dan ook maar iets interesseren dat hij achteraan rijd, als ze al rijden?

Pancake Shield

Citaat van: Kootje op 01 juli 2015 - 17:09:48
Die klacht over het brandsstofsparen ging ook meer over het moment waarop, dan dat het 'n algemene klacht betrof en daarin had hij nog gelijk ook. Je gaat iemand niet vragen het rustig aan te doen wanneer deze vol in gevecht is.

Dit is het precies. Ik heb niet het idee dat tot nu toe Alonso echt geklaagd heeft over de situatie bij McLaren. Zeker in vergelijking met zijn jaren bij Ferrari, is hij tot nu toe vrij diplomatiek gebleven en positief. Hij weet wel dat er niet echt meer in die McLaren in zit dan er op dit moment in zit. Alonso heeft zelf inmiddels ook al gezegd dat het team zich misschien moeten gaan richten op 2016. En dat zou niet eens een bizar idee zijn, want veel is er dit jaar immers niet te winnen. En als Honda en McLaren zich volledig richten op 2016, kunnen ze hopelijk volgend jaar wel een stap maken.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

tja, je kunt er lang en breed over discussiëren, we weten het gewoon niet. Ook als ie voor het geld heeft gekozen zal ie wel gewoon moeten presteren. Juist het feit dat Alonso, afgezien van Canada er vrij gelaten onder is zou er op kunnen wijzen dat hij het verder wel geloofd en gewoon lekker zn centen opstrijkt . En zn huidige contract is toch een stuk beter als zn vorige; hoger salaris en meer jaren. Maar goed, ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Voor het geld kiezen betekend niet automatisch dat je je sportieve ambities helemaal in moet leveren. Werd van Schumacher destijds (1996) ook niet gezegd dat hij voor het geld koos?

Perton

Button is ook gelaten, dus die doet het ook voor het geld?

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 juli 2015 - 19:40:52
Button is ook gelaten, dus die doet het ook voor het geld?
ik draai alleen om wat er hierboven gezegd wordt. Veel van de argumenten die genoemd worden kun je zowel voor als tegen gebruiken. Misschien zit Button er idd ook wel voor het geld. Ik denk niet dat hij een alternatief had waar ie meer had kunnen verdienen. Natuurlijk willen die gasten ook gewoon nog graag successen scoren, maar ze zitten wel op het eind van hun carriere, over een paar jaar zullen ze dit soort bedragen nooit meer kunnen verdienen. En nogmaals, ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Geld is trouwens ook niet alleen geld, maar ook een vorm van waardering.

Van Wijk

Jongens, met alle respect over salarissen en keuze's van zowel Alonso als Button.
Wie had er nou vorig jaar rekening mee gehouden wat er nu met Honda / Mc Laren gebeurt?

Volgens mij gingen zowel Alonso als Button er gewoon vanuit bij een topteam terecht te komen.
Misschien wel met een paar aanloop probleempjes...maar ze gingen er waarschijnlijk vanuit medio deze tijd echt wel de concurrentie aan te kunnen met de topteams.

We hebben het hier wel gewoon over Mc Laren icm met een van de grootste, zo niet, de grootste motorenfabrikant ter wereld.

Maikel0230

Honda is inderdaad de grootste producent van motoren ter wereld. Die dingen liggen praktisch overal in.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar


0634

Alleen, Toyota is toch de grootste? Of niet meer?

Jehoentelaar

Met auto's geloof ik wel, maar Hondamotoren liggen ook in andere apparaten.