is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 25 juni 2015 - 14:27:12
Alonso had de sleutel in handen. Hij wist donders goed dat Ferrari binnen tien minuten Vettel belt als hij zou vertrekken. Dat was publiek geheim. Daarnaast kan Alonso bij elk team instappen en een sabbatical houden was ook een optie.
En na die sabbatical? Daar al eens over nagedacht?

CitaatIk snap wel dat hij naar McLaren gaat maar dat die keuze grotendeels gemotiveerd is door geld mag duidelijk zijn, zulke beste vrienden met Ron was hij ook niet. Honda wilde hem perse, Ron zeker niet.

En ik vind dat als je dan 37.5 miljoen per jaar incasseert je niet in race 7 al over de kling moet schieten dat het slecht gaat.
Probeer eens die eurotekens in je ogen te negeren (of poets je bril) en denk eens over het perspectief wat betreft de lange termijn (van destijds voor je bijdehand doet over de huidige situatie). Alonso kon kiezen tussen nog een jaar altijd tweede/derde worden, langere tijd altijd pakweg achtste worden of de grote gok wagen om op de lange termijn mogelijk nog voor een titel te gaan. Force India en aanverwanten brengen je niet verder dan wat puntenfinishes en in gekke races misschien een podium. Er waren domweg geen andere realistische mogelijkheden dan verkassen dan McLaren.

Natuurlijk heeft dat team de zaak aantrekkelijker voor hem gemaakt door een belachelijk salaris te geven maar zolang je blijft zeuren dat het grotendeels het geld is zonder de inhoudelijke vergelijking te trekken met alternatieven, ben ik niet overtuigd.

De link tussen het salaris en de sportieve prestaties begrijp ik overigens niet. Nul punten is met of zonder miljoenensalaris altijd nul punten.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 25 juni 2015 - 19:59:57
Alonso wilde maar 1 ding en dat was Mercedes.
Hij heeft McLaren aanvaard als tweede keuze.

Dat verklaart voor mij ook deels zijn hoge salaris: hij kon McLaren een éénjarige deal vragen zodat hij eventueel naar Mercedes zou kunnen trekken in 2016. McLaren wil geen éénjarige deal dus kon Alonso een hoog salaris eisen in ruil voor een meerjarig contract.

Een beetje koffiedik kijken dit, maar toch plausibel denk ik.


Nou, je zit dicht tegen de waarheid aan, vind ik.


En Alonso wilde voorkomen wat eerder Schumacher was overkomen. Die wachtte te lang, waardoor Hamilton werd binnengehaald. Alonso moest iets doen en McLaren [-Honda] leek beter dan niets.


Achteraf had hij zelfs beter voor Lotus of godbetert Sauber kunnen tekenen... :P
;)

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 21 juni 2015 - 21:07:02
Wat een afgang vandaag. Je motor van tevoren wisselen, dikke penalty's pakken, en vervolgens kapot gaan...
De progressie zie ik niet.

Het is nu een tobteam  ;)
of een stopteam.

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 25 juni 2015 - 23:40:28Er waren domweg geen andere realistische mogelijkheden dan verkassen dan McLaren.

Hij had toch een sabbatical kunnen nemen of een jaar bij een subtopper racen?  :)

Hamilton#44

Het heeft toch geen enkel nut voor hem om nu bij McLaren te zitten, behalve geld.

Jehoentelaar

Serieus, hoe lang blijf je nog doordrammen met dat non-argument om de oude rivaal van jouw superidool onderuit te halen?

Ga nu eens echt inhoudelijk in op de volgende vragen:

- Wat is het voordeel van een middenmoter/subtopper met nauwelijks doorgroeimogelijkheden ten opzichte van een veel groter team met veel doorgroeimogelijkheden? Neem daarin niet de huidige staat van de Hondamotoren mee aangezien dat op het moment van contractondertekening nog niet bekend was.

- Op welke wijze groeien de mogelijkheden van het strijden om een derde wereldtitel op de lange termijn door het nemen van een sabbatical meer dan door de switch te maken van een huidige subtopper (in deze zin Ferrari) naar een team in dat prestatief in opbouw is (in deze zin McLaren)?

Laat eens zien dat je écht over dit onderwerp hebt nagedacht en niet alleen maar aan het strooien bent met loze beweringen waar verder geen heldere argumentatie achter zit.

Kootje

#951
@Hamilton#44,

Had idd gekund, maar bij 'n sabbatical was het nog maar de vraag geweest of hij nog terug had kunnen keren. Ik kan me, behalve Lauda, namelijk niemand voor de geest halen die na 'n, al dan niet vrijwillige, sabbatical succesvol terug keerde. Ik zou me er als teambaas iig niet aan wagen. Daarbij heeft Alonso zelf aangegeven dat dat geen optie was, het was F1 of stoppen.

Een subtopper was wat dat betreft realistischer. Echter, waarom 'n subtopper met alle middelen van 'n topper verruilen voor 'n andere subtopper zonder die middelen? En welke subtopper had dat dan moeten worden? Williams, Force India, Toro Rosso, Lotus? Hadden helemaal geen plek en kunnen hem ook helemaal niet betalen. Ook niet echt, of eigenlijk echt niet, reeel dus.

En om even in te haken op je laatste post, tuurlijk zit hij er ook vanwege het geld. Maar als geld z'n enige drijfveer was geweest dan had hij wel bij Ferrari gebleven, daar verdiende hij immers ook fors. Het waren echter de tegenvallende sportieve prestaties die hem deed besluiten z'n heil elders te zoeken en wat is er dan 'n mooiere uitdaging om mee te werken om de oude gloriedagen van het illustere McLaren-Honda te doen herleven? Dat die platina combi van weleer tot brandhout verworden is had hj echter niet verwacht, maar ja ... wie wel?

Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 29 juni 2015 - 16:44:28
Het heeft toch geen enkel nut voor hem om nu bij McLaren te zitten, behalve geld.

Alonso heeft aangegeven bij zijn presentatie en na de wintertests dat 2015 vooral een opbouwjaar zou zijn. Zelfs na Canada zegt hij nog dat het team het beste aan 2016 alvast kan gaan werken. Dat klinkt mij allerminst als iemand in de oren die er zit voor het geld, dat klinkt mij als iemand die terug naar voren wil. Die er zit om zoals hij dus gezegd heeft een winnende combinatie op te bouwen.

Een subtopper is natuurlijk helemaal geen realitische optie. Zoals eerder Kootje al zei, alle teams zaten al vol en die kunnen hem ook met een flinke salarisverlaging niet betalen. Zoals ik al eerder zei, er ging al eerder geruchten dat er aanbiedingen waren gekomen vanuit de WEC etc. En ik durf nog best te wedden als dat idd een topteam was, dat daar een flink salaris mee gemoeid was. Een sabbatical was gewoon de doodsteek geweest voor zijn carriere. McLaren-Honda had dan zeer waarschijnllijk gekozen voor Button en Magnussen. En waar had dan uiteindelijk Alonso terecht gekomen? Als je kijkt naar 2016 zit alles al redelijk dicht getimmerd. Bij Mercedes zit het vol, Ferrari kijkt natuurlijk wel naar een vervanger voor Raikkonen, maar ik betwijfel of ze dan Alonso terug hadden genomen. Zeker na zo'n stukgelopen relatie. Red Bull? Wellicht, maar daar zitten Sainz en Verstappen allebei vooraan om eventueel iemand te vervangen. McLaren was dan de enige optie geweest, maar daar was hij dan met een jaar achterstand binnen gerold.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 29 juni 2015 - 17:02:49
Citaat van: Hamilton#44 op 29 juni 2015 - 16:26:44
Citaat van: Jehoentelaar op 25 juni 2015 - 23:34:39
Aangezien zelfs Alonso hier is beticht van kiezen voor het geld kijk ik inmiddels nergens meer van op.

Als je van een subtop team naar een team gaat waar ze met een nieuwe motor starten en je verdiend 15.5 miljoen euro meer dan is die gedacht niet zo vreemd nee.

Echter al diverse malen met valide redenen onderuit gehaald en daarom niet relevant.

Nee hoor, er is niets onderuit gehaald.

Jij ontkent dat hij andere opties had omdat jij dat niet als opties zag, dat is wat anders.  :)

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 25 juni 2015 - 17:45:18
En verder waren er weinig realistische opties. Dus ik snap deze hele discussie niet zo. Mercedes kon sowieso niet. Red Bull misschien. McLaren was mogelijk. En de rest niet interessant.

Precies, dus koos hij voor het geld van McLaren. Is ook niets mis mee.  :)

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 29 juni 2015 - 17:07:37
Serieus, hoe lang blijf je nog doordrammen met dat non-argument om de oude rivaal van jouw superidool onderuit te halen?

Zo redeneer jij misschien maar ik niet hoor. In 2007 was ik nog meer Alonso fan dan Hamilton fan hoor.

CitaatGa nu eens echt inhoudelijk in op de volgende vragen:

- Wat is het voordeel van een middenmoter/subtopper met nauwelijks doorgroeimogelijkheden ten opzichte van een veel groter team met veel doorgroeimogelijkheden?

Hij kan toch een jaar racen bij Force India ofzo en dan naar McLaren gaan? Laat Magnussen dat veredelde testwerk lekker doen. Of neem een sabbatical.

CitaatNeem daarin niet de huidige staat van de Hondamotoren mee aangezien dat op het moment van contractondertekening nog niet bekend was.

Dat klopt, maar dat ze als nieuwkomer niet de beste motor zouden hebben ben je wel met me eens toch?

Citaat
- Op welke wijze groeien de mogelijkheden van het strijden om een derde wereldtitel op de lange termijn door het nemen van een sabbatical meer dan door de switch te maken van een huidige subtopper (in deze zin Ferrari) naar een team in dat prestatief in opbouw is (in deze zin McLaren)?

Alonso zit sinds 2001 in de F1, een sabbatical kan best wel eens goed zijn om de batterij op te laden. Zie Raikkonen toen hij terug kwam bij Lotus. En Alonso heeft er ook serieus over nagedacht want er was praat over dat hij Le Mans en/of de Indy 500 ging doen.

CitaatLaat eens zien dat je écht over dit onderwerp hebt nagedacht en niet alleen maar aan het strooien bent met loze beweringen waar verder geen heldere argumentatie achter zit.

Het zal mij een zorg zijn wat Alonso doet. Hij mag van mij alles doen wat wil maar er werd gedaan alsof hij zo'n arme sloeber is dat hij voor McLaren moet rijden, dat heeft hij zelf gedaan. Voornamelijk omdat hij daar 15 miljoen meer ging verdienen. Hij heeft gewoon gedacht, bij McLaren word ik ook geen WK net als bij Ferrari maar daar verdien ik wel 15 miljoen meer.

Dat is mijn mening, als jij het daar niet mee eens bent prima.  :)
Maar er is niets wat jij nu zegt wat mijn mening afdoende weerlegd. Behalve drogredenen als: Je zal wel anti Alonso zijn.

Jehoentelaar

Gast, ik zeg nergens dat jij anti-Alonso bent. Ga zo door en er volgt een klacht naar de moderatie.

Ik ben klaar met dat onnozele geleuter van je. Weer draai je vragen om en roep je van alles zonder argumentatie, waarop ik het weer kan weerleggen en jij de vraag wederom weer omdraait zonder argumentatie. Veel plezier met andere coureurs zwart maken (no pun intended) maar ik ga niet langer mee in die onzin. In het belang van de goede sfeer op dit forum het meest verstandig.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 30 juni 2015 - 12:16:07
Hij kan toch een jaar racen bij Force India ofzo en dan naar McLaren gaan? Laat Magnussen dat veredelde testwerk lekker doen. Of neem een sabbatical.
De vraag van Jehoentelaar was wat hier het voordeel van was. Herhalen dat het een optie was, is niet een antwoord op de vraag geven. Probeer het nog eens, zou ik zeggen. En net alsof er bij een sabbatical / ander team een opening geweest zou zijn in 2016. Misschien had Magnussen zich dit jaar wel bewezen, misschien hadden ze wel Button / Vandoorne voor 2016 gekozen. Dat Alonso wel eventjes naar McLaren zou kunnen in 2016, is je reinste onzin. Maar los daarvan was je reactie uiteraard totaal geen antwoord op de vaag van Jehoentelaar.

Citaat
Dat klopt, maar dat ze als nieuwkomer niet de beste motor zouden hebben ben je wel met me eens toch?
Daarom is het ook een project van meerdere jaren. Vrij grappig dat je met dit soort 'weerwoorden' komt, wanneer je een ander beticht van het hebben van drogredenen. Het is namelijk compleet niet relevant dat Honda niet de beste motor zou hebben in 2015. Niet binnen de middellange termijn-perspectieven.

Citaatmaar er werd gedaan alsof hij zo'n arme sloeber is dat hij voor McLaren moet rijden
Nee hoor, dat heeft niemand gedaan. Wederom een drogreden van jouw kant.

Overigens sluit ik me verder aan bij Jehoentelaar en laat ik het verder rusten, aangezien ik merk dat je op verder niemand reageert behalve op Jehoentelaar zelf, dat is ook al wel veelzeggend.

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 30 juni 2015 - 12:48:15
Gast, ik zeg nergens dat jij anti-Alonso bent. Ga zo door en er volgt een klacht naar de moderatie.

Deze uitspraak van jou is toch vrij duidelijk: "Serieus, hoe lang blijf je nog doordrammen met dat non-argument om de oude rivaal van jouw superidool onderuit te halen?"

CitaatIk ben klaar met dat onnozele geleuter van je. Weer draai je vragen om en roep je van alles zonder argumentatie, waarop ik het weer kan weerleggen en jij de vraag wederom weer omdraait zonder argumentatie. Veel plezier met andere coureurs zwart maken (no pun intended) maar ik ga niet langer mee in die onzin. In het belang van de goede sfeer op dit forum het meest verstandig.

De enige die hier vrij agressief reageert ben jij. Ik geef alleen mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Jij weerlegt mijn argumenten naar mijn mening niet, je zegt alleen maar dat het voor Alonso geen optie is om een sabbatical te nemen of naar een middenmotor te gaan. Dat is feitelijk onjuist omdat bekend is dat Alonso serieus heeft nagedacht over de mogelijkheid om een sabbatical te nemen en Le Mans en de Indy 500 te rijden.

Maar goed, laten we andere posters niet verder lastig vallen. Jij hebt jouw mening en ik de mijne.  :)

Jehoentelaar

Schade als gevolg van de crash van Alonso in Oostenrijk met Räikkönen kan leiden tot een nieuwe gridpenalty in Engeland: http://www.autosport.com/news/report.php/id/119760