is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

NielsD

Citaat van: Fietser op 21 juni 2015 - 20:07:51
Qua middelen en ambitie lijkt McLaren nog steeds een topteam.
Maar de praktijk geeft het ware antwoord: neen!

Eensch. Laatste zege dateert van 2012, dus nee: het is voor mij geen topteam meer.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Citaat van: Jozef op 21 juni 2015 - 15:46:34
Nieuwe power unit, parkeren na 1 rondje voluit in de race.

Als McLarenfan begint het stilletjes aan misselijkmakend te worden.

Ook als niet-McLaren-fan. De raceteams pur sang, ontstaan uit de liefde voor de racerij, gun je dit niet. Ik hoop dat het tij snel keert en ze zich vooraan zullen melden.

janke

Toen Ferrari jaren niet thuis was, dat was toen ook geen topteam meer? Vraag.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: NielsD op 21 juni 2015 - 20:10:21
Citaat van: Fietser op 21 juni 2015 - 20:07:51
Qua middelen en ambitie lijkt McLaren nog steeds een topteam.
Maar de praktijk geeft het ware antwoord: neen!

Eensch. Laatste zege dateert van 2012, dus nee: het is voor mij geen topteam meer.

Oneens. De potentie en de middelen zijn er alleen is de situatie er nu niet naar. Dat zullen ze even op een rij moeten zetten. Gezien ze de potentie bezitten om te winnen en om kampioen te kunnen worden blijf ik ze zien als topteam.

NielsD

Citaat van: Wings op 21 juni 2015 - 20:13:32
Citaat van: NielsD op 21 juni 2015 - 20:10:21
Citaat van: Fietser op 21 juni 2015 - 20:07:51
Qua middelen en ambitie lijkt McLaren nog steeds een topteam.
Maar de praktijk geeft het ware antwoord: neen!

Eensch. Laatste zege dateert van 2012, dus nee: het is voor mij geen topteam meer.

Oneens. De potentie en de middelen zijn er alleen is de situatie er nu niet naar. Dat zullen ze even op een rij moeten zetten. Gezien ze de potentie bezitten om te winnen en om kampioen te kunnen worden blijf ik ze zien als topteam.

Dit is het derde jaar al dat ze het niet op rij hebben en dat mag gewoon niet, ook vorig jaar niet toen ze met een Mercedes-krachtbron reden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Bekijk je het dan wel vanuit het juiste perspectief? Afgelopen seizoen was het een afsluiting van het Mercedestijdperk met een rookie die niet voor vuurwerk kon zorgen en dit seizoen zit het gewoon tegen met de Hondakrachtbron. Dat is vervelend en successen blijven ook uit maar in mijn ogen ben je een topteam zolang je de potentie bezit om races te winnen en mee te vechten om het kampioenschap.

janke

Citaat van: NielsD op 21 juni 2015 - 20:15:41
Citaat van: Wings op 21 juni 2015 - 20:13:32
Citaat van: NielsD op 21 juni 2015 - 20:10:21
Citaat van: Fietser op 21 juni 2015 - 20:07:51
Qua middelen en ambitie lijkt McLaren nog steeds een topteam.
Maar de praktijk geeft het ware antwoord: neen!

Eensch. Laatste zege dateert van 2012, dus nee: het is voor mij geen topteam meer.

Oneens. De potentie en de middelen zijn er alleen is de situatie er nu niet naar. Dat zullen ze even op een rij moeten zetten. Gezien ze de potentie bezitten om te winnen en om kampioen te kunnen worden blijf ik ze zien als topteam.

Dit is het derde jaar al dat ze het niet op rij hebben en dat mag gewoon niet, ook vorig jaar niet toen ze met een Mercedes-krachtbron reden.

Ferrari had er nog wat jaartjes bij. Wat te denken van Williams met af en toe een overwinning. Dus niet in paniek raken.  Een topteam zijn en blijven heeft nogal wat nodig. Ze hebben nog genoeg te doen, maar de middelen hebben ze. En stoppen doen ze ook niet.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Citaat van: janke op 21 juni 2015 - 20:12:30
Toen Ferrari jaren niet thuis was, dat was toen ook geen topteam meer? Vraag.
in mijn ogen niet nee. Een goede subtopper met af en toe (prost jaren bijvoorbeeld) een positieve uitschieter  maar wel van een dusdanig niveau dat je wist dat het vroeg of laat wel weer gode zou komen, en dat heeft McLaren wat mij betreft ook.

gloudiesaurus

Wat een afgang vandaag. Je motor van tevoren wisselen, dikke penalty's pakken, en vervolgens kapot gaan...
De progressie zie ik niet.

Het is nu een tobteam  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Ik zie het nog wel gebeuren dat als er volgend jaar geen enorme verbetering (lees constant punten) in zit dat Honda zegt van: toedels, zoek het maar uit.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Het punt is ook niet eens dat ze langzaam zijn, maar als je kijkt naar de motoren van vorig jaar op dit punt, die hielden het met een gloednieuwe unit niet na 9 ronden voor gezien. De betrouwbaarheid was vorig jaar stukken beter. Nu heb ik geen idee wat precies de tijdsspanne is die Renault, Mercedes en Ferrari hebben gehad om te ontwikkelen en hoe groot die van Honda was, maar ik vind dat toch wel ernstig. Als ze nou gewoon es een paar probleemloze weekenden hadden gehad en veertiende werden, had ik gedacht: oké, die snelheid komt vanzelf wel. Maar wat het nu is, waardeloos. Straks heb je dat McLaren wel voor Magnussen en Vandoorne moeten gaan omdat Alonso en Button er klaar mee zijn. :P

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 22 juni 2015 - 01:11:29
Het punt is ook niet eens dat ze langzaam zijn, maar als je kijkt naar de motoren van vorig jaar op dit punt, die hielden het met een gloednieuwe unit niet na 9 ronden voor gezien. De betrouwbaarheid was vorig jaar stukken beter. Nu heb ik geen idee wat precies de tijdsspanne is die Renault, Mercedes en Ferrari hebben gehad om te ontwikkelen en hoe groot die van Honda was, maar ik vind dat toch wel ernstig. Als ze nou gewoon es een paar probleemloze weekenden hadden gehad en veertiende werden, had ik gedacht: oké, die snelheid komt vanzelf wel. Maar wat het nu is, waardeloos. Straks heb je dat McLaren wel voor Magnussen en Vandoorne moeten gaan omdat Alonso en Button er klaar mee zijn. :P

Klopt als je het commentaar van Alonso op de boordradio in Canada al hoorde... maar wat wil je. Een topcoureur met een miljoenensalaris en je geeft hem een waardeloze auto.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Perton op 21 juni 2015 - 20:50:27
Citaat van: janke op 21 juni 2015 - 20:12:30
Toen Ferrari jaren niet thuis was, dat was toen ook geen topteam meer? Vraag.
in mijn ogen niet nee. Een goede subtopper met af en toe (prost jaren bijvoorbeeld) een positieve uitschieter  maar wel van een dusdanig niveau dat je wist dat het vroeg of laat wel weer gode zou komen, en dat heeft McLaren wat mij betreft ook.

enkelvoud: Prost-jaar. Alleen 90 was goed, 91 was een ramp met die truck.

Perton


NielsD

Citaat van: Wings op 21 juni 2015 - 20:20:12
Bekijk je het dan wel vanuit het juiste perspectief? Afgelopen seizoen was het een afsluiting van het Mercedestijdperk met een rookie die niet voor vuurwerk kon zorgen en dit seizoen zit het gewoon tegen met de Hondakrachtbron. Dat is vervelend en successen blijven ook uit maar in mijn ogen ben je een topteam zolang je de potentie bezit om races te winnen en mee te vechten om het kampioenschap.

Ja, maar dan heeft elk team wel potentie. Vorig jaar reed Magnussen misschien niet de sterren van de hemel, maar er zat een oud-wereldkampioen naast hem die ook niet voor vuurwerk zorgde. En dit seizoen zit het inderdaad tegen met de Honda-motor, maar ik zie het allemaal als 1 geheel en niet twee losse factoren (chassis en motor). Sterker nog, ik begin nu überhaupt te twijfelen of de potentie er wel is bij dit team, het gaat zo ongelofelijk slecht.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna