is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Kootje

Schijnbaar komen ze in Oostenrijk met n grote update die ze n flink eind naar voren zal brengen. Dat is althans wat Dennis tegen de Beeb zei.

Perton

Misschien is dat de reden van het feestje wel.

0634

Citaat van: Kootje op 08 juni 2015 - 17:02:46
Schijnbaar komen ze in Oostenrijk met n grote update die ze n flink eind naar voren zal brengen. Dat is althans wat Dennis tegen de Beeb zei.

Ze hadden toch al 2 tokens ingeleverd voor Montreal?

Perton

Misschien komen ze met zo'n geweldige vleugel, dat het niet langer uitmaakt welke motor er in zit.

0634

Naja, het lijkt mij dat ze kunnen updaten aan de auto wat ze willen, maar voorlopig is het Honda, Honda en Honda dat geupdate moet worden. Want zowel qua betrouwbaarheid als qua snelheid is Honda de grote remmende factor. Zoveel kunnen ze met de wagen dus nooit winnen.

lieven

Een moeilijke start van hen had ik verwacht, maar dit...
Ik hoop dat de €'s Alonso blij kunnen maken want de rest is maar triest...

Fietser

Terug naar de basis van dit topic. Ja, ik vind McLaren nog steeds een topteam, dit vanwege de nog immer aanwezige ambitie en middelen. Maar dat betreft theorie, want nog even en die (papieren) status kunnen ze op hun buik schrijven. Helaas.
Ja, ze hebben dikbetaalde topcoureurs en dito techneuten. Ja, ze hebben een exclusieve motorleverancier met een geweldige naam. Ja, ze hebben grootse faciliteiten. Maar nee, de prestaties blijven zo ver achter dat het einde van dat topimago in zicht komt. Erger nog: het zou me niet verbazen als het de komende tijd nog minder zou worden. McLaren-Honda bevindt zich momenteel mijlenver van de top op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid. Button zal het over niet al te lange tijd wel zijn helm aan de wilgen hangen. Maar ook de al snel cynisch reagerende Alonso zou wel eens in een doodlopende straat kunnen zijn beland, ook zijn jaren gaan tellen. En als het Honda-project (definitief) een mislukking blijkt, wordt men dan gewoon weer (de zoveelste) klant bij een motorbouwer die wel presteert? Dat laatste past niet heel erg bij de status van topteam! En hoe zit het met sponsoren? Willen die gelinkt worden aan een team dat bezig is aan de downhill? Ook zwalkt McLaren met zijn livery. Men heeft het logo – die rode swoosh – nog verder doorgevoerd om iets eigens te creëren. Het resultaat is twijfelachtig, zacht uitgedrukt.
Wat blijft er over van dat eens zo trotse team, van dat fraaie geeloranje, van die trits aan topcoureurs en kampioenen? Ik hoop er geheel naast te zitten, maar de afstand tussen Woking en Waterloo is hemelsbreed echt niet zo ver. 

Matthijs

#817
Williams heb ik jarenlang niet meer onder de topteams geschaard, terwijl zij dit traditioneel wel waren. De reden voor de terugval was dat ze geen fabrieksteam meer waren van een motorbouwer. De terugval van McLaren zal in mijn ogen tijdelijk zijn en ik verwacht ze binnen twee jaar weer op het niveau Williams nu.

Hamilton#44

Volgens mij zei Coulthard bij de BBC op de grid tegen Dennis dat McLaren in Montreal dezelfde tijd reed als vorig jaar met de Mercedes motor. Dus in dat opzicht doen ze het niet mega slecht, aangezien dit hun eerste jaar is met Honda. Alleen is de rest al een jaar verder.

Perton

Mag maar ze vallen wel allebei uit en een van de twee kan niet meedoen aan de kwalificatie. Bovendien waren ze vorig jaar ook gewoon slecht voor een topteam.

Dat er in potentie wel wat snelheid in zit, dat zal ongetwijfeld wel. Maar ze hebben nog een lange weg te gaan.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 09 juni 2015 - 12:30:47
Volgens mij zei Coulthard bij de BBC op de grid tegen Dennis dat McLaren in Montreal dezelfde tijd reed als vorig jaar met de Mercedes motor. Dus in dat opzicht doen ze het niet mega slecht, aangezien dit hun eerste jaar is met Honda. Alleen is de rest al een jaar verder.
Klopt, ik zag aan het begin van het seizoen een grafiek op F1Fanatic dat de performance van de Hondamotor vergelijkbaar is met die van Renault en Ferrari vorig jaar. Alleen hebben Mercedes en (vooral) Ferrari een flinke stap gemaakt dit jaar en is Honda bovendien niet betrouwbaar.

Van Wijk

Citaat van: Matthijs op 09 juni 2015 - 11:51:44
Williams heb ik jarenlang niet meer onder de topteams geschaard, terwijl zij dit traditioneel wel waren. De reden voor de terugval was dat ze geen fabrieksteam meer waren van een motorbouwer. De terugval van McLaren zal in mijn ogen tijdelijk zijn en ik verwacht ze binnen twee jaar weer op het niveau Williams nu.

Hadden ze bij Williams destijds ook niet zo een discussie met Montaya?
Montaya mocht niet voluit gaan om de motor te sparen ( Monza ).
Montaya werd boos en zei dat maar een auto moesten bouwen die zijn rijstijl aankon, dit was niet zijn probleem :)

Van Wijk


Hamilton#44

Citaat van: Perton op 09 juni 2015 - 12:33:25
Mag maar ze vallen wel allebei uit en een van de twee kan niet meedoen aan de kwalificatie. Bovendien waren ze vorig jaar ook gewoon slecht voor een topteam.

Dat valt ook wel mee, ze reden na de diskwalificatie van Ricciardo in Melbourne allebei naar het podium geloof ik. Ik kan er naast zitten maar volgens mijn herinnering reden ze altijd wel minimaal top 8.

Perton

Ik zeg dan ook 'voor een topteam'. McLaren en honda zijn geen samenwerking aangegaan om in de top acht te eindigen.