is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

lieven

ik begin het een beetje beschamend te vinden voor hen.
Dat ze problemen gingen hebben ok, maar dit...
Verleden jaar was er geen enkele motor fabrikant die het zo slecht deed.
Hebben ze zo een radicaal andere motor dat het moeilijk is om hem in orde te zetten?

Hamilton#44

De rest heeft natuurlijk een jaar ervaring en McLaren heeft maar 2 auto's. Misschien toch zaak om voor volgend jaar een team erbij te halen. Force India?

0634

Met een jaar ervaring op zak doet Renault het nog slechter dan Honda.

lieven

Maar verleden jaar waren ze toch beter als Honda nu is.

Renault doet het nu niet goed maar ik begin het echt achterlijk te vinden van Honda.
Tegen dat de motor iets of wat werkt hebben ze al lang hun 4 motoren opgebruikt en zitten ze dus elke keer met een straf aan hun been.

0634

Ik vind het van Renault eigenlijk veel erger.

Jozef

Ja, die zitten nu al aan hun vierde motor. ::)

0634

Terwijl ze een jaar extra ervaring hebben. Plus, die zijn gewoon achteruit gegaan in ontwikkeling. Dat kan echt niet. Honda verdient wel wat tijd.

lieven

ik vind het beiden niet kunnen.
Bij Renault scoren ze nog een beetje punten.
Buiten de betrouwbaarheid van Renault valt de snelheid nog mee als je kijkt dat STR toch ook vaak in de top 10 te vinden is.

Honda is nergens...

Dimensie


0634

Citaat van: lieven op 13 mei 2015 - 09:42:23
ik vind het beiden niet kunnen.
Bij Renault scoren ze nog een beetje punten.
Buiten de betrouwbaarheid van Renault valt de snelheid nog mee als je kijkt dat STR toch ook vaak in de top 10 te vinden is.

Honda is nergens...

Renault scoort alleen door de wagens, niet omdat het een stuk beter is dan Honda in mijn ogen. Wat ze zouden moeten zijn. Honda komt er echt wel, met Mclaren, ben ik van overtuigd. Aangaande Renault begin ik het zo langzamerhand op te geven. Zoals gezegd: ze ontwikkelen achteruit. Dat is wel erg zorgelijk.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 mei 2015 - 17:58:53
Citaat van: lieven op 13 mei 2015 - 09:42:23
ik vind het beiden niet kunnen.
Bij Renault scoren ze nog een beetje punten.
Buiten de betrouwbaarheid van Renault valt de snelheid nog mee als je kijkt dat STR toch ook vaak in de top 10 te vinden is.

Honda is nergens...

Renault scoort alleen door de wagens, niet omdat het een stuk beter is dan Honda in mijn ogen. Wat ze zouden moeten zijn. Honda komt er echt wel, met Mclaren, ben ik van overtuigd. Aangaande Renault begin ik het zo langzamerhand op te geven. Zoals gezegd: ze ontwikkelen achteruit. Dat is wel erg zorgelijk.
Renault doet het wel beter als Honda momenteel. Als Renault achteruit ontwikkeld zoals jij zegt, dan zijn ze vorig jaar wel op een beter niveau begonnen dan Honda dit jaar. En dat terwijl Honda alle tijd en vrijheid had om met iets moois op de proppen te komen. Beiden bakken er niks van, het niveau van Honda is nog slechter als dat van Renault, maar wellicht dat de Honda motor meer potentie heeft. Sowieso denk ik dat motivatie/bereidheid/mogelijkheden om er wat van te maken daar groter is dan bij Renault.

0634

Renault ontwikkeld achteruit in de zin van, vorig jaar waren ze betrouwbaar en nu niet. Vorig jaar stonden ze hoger op de grid dan nu. Het verschil in rauwe snelheid is (ik weet het niet in pk's, maar voor mijn gevoel) groter geworden, zeker tov Ferrari. Ik bespeur daarom geen vooruitgang, geen stilstand, maar achteruitgang.

En Honda... tja, niet best natuurlijk. Dat zal ik niet ontkennen, maar ik heb niet het idee dat de motor minder betrouwbaarheid of minder topsnelheid heeft dan de Renault op dit moment. Maar okee, het is allebei beroerd natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 mei 2015 - 18:58:02
Renault ontwikkeld achteruit in de zin van, vorig jaar waren ze betrouwbaar en nu niet. Vorig jaar stonden ze hoger op de grid dan nu. Het verschil in rauwe snelheid is (ik weet het niet in pk's, maar voor mijn gevoel) groter geworden, zeker tov Ferrari. Ik bespeur daarom geen vooruitgang, geen stilstand, maar achteruitgang.

En Honda... tja, niet best natuurlijk. Dat zal ik niet ontkennen, maar ik heb niet het idee dat de motor minder betrouwbaarheid of minder topsnelheid heeft dan de Renault op dit moment. Maar okee, het is allebei beroerd natuurlijk.
in potentie misschien niet, maar qua huidige prestaties wel. Ik geloof er op zich nog wel in dat het goed gaat komen, maar er komen wel steeds meer twijfels. Echt veel schot zit er nog niet in de zaak. En net als bij Renault was de V8 ook al geen geweldenaar, al heeft Renault dat later nog redelijk recht kunnen trekken.

0634

In welke geloof je nog wel dat het goed gaat komen? Honda of Renault?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 mei 2015 - 19:16:41
In welke geloof je nog wel dat het goed gaat komen? Honda of Renault?
dat hele stukje ging over Honda. Bij Renault weet ik het echt niet, volgens mij weten die zelf ook niet zo goed wat ze gaan doen in de toekomst. Honda is er net weer ingestapt en zullen er alles aan doen om met McLaren weer succesvol te zijn. Dus vroeg of laat moet dat wel goedkomen zou je denken. Maar goed, de ontwikkelingsmogelijkheden worden wel elk jaar minder, dus het is wel te hopen dat de basis van deze motor wel goed is.