is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Kootje

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 11:12:58
Maar ik hoop wel dat iedereen nu gezien heeft dat punten nog heel ver weg zijn.

Daar hoefde men de race niet voor te zien hoor, dat werd gisteren in Q alweer duidelijk voor zover het nog niet duidelijk was. ;)

Jehoentelaar

Er zit vooruitgang in het verhaal en dat is mooi om te zien, al duurt het nog een poos voor je dat in de ranglijst gaan terugzien.

Zeeuw

Ergens is het wel interessant om te volgen hoe McLaren zich ontwikkeld dit jaar. Je weet nu dat we echt van achteraan naar voren willen gaan. Stukje bij beetje zullen ze dus richting de puntenfinishes gaan schijven waarschijnlijk.

Wat me echter meer verwonderd is dat er nog steeds geen hoofdsponsor bekend is. Zouden de eisen van McLaren dan zo hoog liggen? Neem aan dat inmiddels het budget toch ook wel druk op de reserves. Want kwa personeel en infrastructuur is McLaren natuurlijk een van de topteams.

Hamilton#44

Volgens mij maakt McLaren vorig jaar 18 miljoen dollar pure winst, dus ze hebben geen haast, Dennis houdt gewoon voet bij stuk.

FolkertE

Citaat van: Zeeuw op 14 april 2015 - 12:23:19
Ergens is het wel interessant om te volgen hoe McLaren zich ontwikkeld dit jaar. Je weet nu dat we echt van achteraan naar voren willen gaan. Stukje bij beetje zullen ze dus richting de puntenfinishes gaan schijven waarschijnlijk.

Wat me echter meer verwonderd is dat er nog steeds geen hoofdsponsor bekend is. Zouden de eisen van McLaren dan zo hoog liggen? Neem aan dat inmiddels het budget toch ook wel druk op de reserves. Want kwa personeel en infrastructuur is McLaren natuurlijk een van de topteams.
volgens Dennis is een hoofdsponsor niet meer van deze tijd.

Pancake Shield

Weet je wat het is met McLaren en die auto. Dat heb ik nu vorige week ook al van Olav Mol gehoord op Sport1 en vantevoren ook via wat andere kanalen. Het schijnt dat als die motor eenmaal loopt, dat de McLaren best een goed chasis zou hebben om gelijk een grote stap te maken. Dus ben benieuwd.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

NielsD

Citaat van: Pancake Shield op 17 april 2015 - 02:49:23
Weet je wat het is met McLaren en die auto. Dat heb ik nu vorige week ook al van Olav Mol gehoord op Sport1 en vantevoren ook via wat andere kanalen. Het schijnt dat als die motor eenmaal loopt, dat de McLaren best een goed chasis zou hebben om gelijk een grote stap te maken. Dus ben benieuwd.

Dat is volgens mij ook zo. Daarom blijven Button en Alonso ook lachen. Die weten echt wel dat er veel meer in die auto zit, alleen houdt de motor dat nu nog even tegen. Zodra die vlekkeloos loopt, verwacht ik serieus wel top-vijf finishes...
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: Pancake Shield op 17 april 2015 - 02:49:23
Weet je wat het is met McLaren en die auto. Dat heb ik nu vorige week ook al van Olav Mol gehoord op Sport1 en vantevoren ook via wat andere kanalen. Het schijnt dat als die motor eenmaal loopt, dat de McLaren best een goed chasis zou hebben om gelijk een grote stap te maken. Dus ben benieuwd.
En volgens Gary Anderson dan weer niet. Ik kan zijn artikel gek genoeg niet vinden, maar er was blijkbaar een opmerking van Button in China over het veel meer vleugel geven van de auto wat Anderson het idee gaf dat de auto ook niet lekker loopt, anders zou je dat nooit doen. Want downforce heeft niks te maken met de motor. Ik heb daar geen verstand van, maar surprise surprise, gisteren kwam dit bericht de wereld in:

http://www.motorsport.com/f1/news/button-admits-engine-not-mclaren-s-only-problem/

NielsD

Citaat van: Perton op 17 april 2015 - 10:29:56
Citaat van: Pancake Shield op 17 april 2015 - 02:49:23
Weet je wat het is met McLaren en die auto. Dat heb ik nu vorige week ook al van Olav Mol gehoord op Sport1 en vantevoren ook via wat andere kanalen. Het schijnt dat als die motor eenmaal loopt, dat de McLaren best een goed chasis zou hebben om gelijk een grote stap te maken. Dus ben benieuwd.
En volgens Gary Anderson dan weer niet. Ik kan zijn artikel gek genoeg niet vinden, maar er was blijkbaar een opmerking van Button in China over het veel meer vleugel geven van de auto wat Anderson het idee gaf dat de auto ook niet lekker loopt, anders zou je dat nooit doen. Want downforce heeft niks te maken met de motor. Ik heb daar geen verstand van, maar surprise surprise, gisteren kwam dit bericht de wereld in:

http://www.motorsport.com/f1/news/button-admits-engine-not-mclaren-s-only-problem/

Maar Ferrari en Mercedes roepen ook nog steeds elke GP dat er dingen verbeterd kunnen worden. In grote lijnen blijft natuurlijk de Honda-krachtbron het grootste probleem, dus ik kijk niet op van de uitspraken van Button.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Mercedes en Ferrari roepen niet "We hebben veel te weinig downforce".

0634

En sowieso zullen Button en Alonso naar buiten uit voorlopig optimisme prediken, ook al is de wagen niet geweldig. Daar kan je echt geen conclusies aan verbinden.

gloudiesaurus

En hier is de nieuwe livery:
http://www.gppits.net/nieuws/mclaren_onthult_nieuwe_livery_fotos/

Het is niet lelijk maar ik vond het grijze chrome mooier.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton


Edwin90

Wat een gedrocht...het ding heeft ineens twee neuzen  :-X :o

gloudiesaurus

De stealth noemen ze hem nu al  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is