is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

0634

Raikkonen in 2013 in een Ferrari?

Verder ben ik het er niet mee eens en is het ook niet waar. Door de jaren heen hebben Senna en Schumacher, maar ook de lichtingen daarvoor altijd gewonnen in goede wagens en iets minder veel gewonnen in iets minder goede wagens.

Ja, ze konden het verschil maken, maar dat kunnen de groten nu ook nog steeds. Waarom is Alonso zoveel beter dan Raikkonen? Omdat hij het verschil maakt. Waarom is Vettel zoveel beter dan Webber? Omdat hij het verschil maakt. Veel anders dan vroeger is het niet.

Senna, Schumacher, Clark, wie dan ook, niemand heeft ooit een race gewonnen in een barrel. Ze konden allemaal een verschil maken, maar dat was altijd maar een verschil van een paar tienden op zijn hoogst, meer niet. Dat is nu nog steeds zo. De coureur die in een waardeloze wagen een coureur in een topauto versloeg heeft nooit bestaan.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 16 februari 2015 - 20:35:37
Raikkonen in 2013 in een Ferrari?

Verder ben ik het er niet mee eens en is het ook niet waar. Door de jaren heen hebben Senna en Schumacher, maar ook de lichtingen daarvoor altijd gewonnen in goede wagens en iets minder veel gewonnen in iets minder goede wagens.

Ja, ze konden het verschil maken, maar dat kunnen de groten nu ook nog steeds. Waarom is Alonso zoveel beter dan Raikkonen? Omdat hij het verschil maakt. Waarom is Vettel zoveel beter dan Webber? Omdat hij het verschil maakt. Veel anders dan vroeger is het niet.

Senna, Schumacher, Clark, wie dan ook, niemand heeft ooit een race gewonnen in een barrel. Ze konden allemaal een verschil maken, maar dat was altijd maar een verschil van een paar tienden op zijn hoogst, meer niet. Dat is nu nog steeds zo. De coureur die in een waardeloze wagen een coureur in een topauto versloeg heeft nooit bestaan.

Dat is vaak genoeg gebeurd alleen niet onder normale omstandigheden.

0634

Dat lijkt me logisch. Als de topwagen halverwege in de muur kleunde, ja, dan kan de waardeloze wagen hem verslaan.

rafael25

s McLaren nog een topteam?
NEE

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Wel pijnlijk als ze straks samen met manor achteraan strijden. Het volgens niet alleen de motor maar ook het chassis wat niet goed is. Die auto breekt aan alle kanten uit.

Maikel0230

Inderdaad, het is niet alleen de PU, als Button instuurt is het elke keer net alsof hij niet goed weet of ie de bocht wel zal halen....

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Misschien is daar ook de oorzaak van Alonso zijn crash in te vinden.

Maikel0230

Dat kan, in combinatie met de wind die daar toch wel prominent aanwezig was.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634


Kootje

Mwah .... als dit 'n voorbode is van hun seizoen, dan ga ik toch met Rafael mee.

0634

Ik niet. De stelling is of McLaren een topteam is. Niet of ze een topwagen hebben.

We kunnen bovendien wel heel lacherig over McLaren doen, en dat mag ook best een beetje, maar dit lijkt mij gewoon een project van 2, 3 jaar. Niet van 2, 3 races.

Overigens had ik niet verwacht dat ze zouden finishen. Wat dat betreft pure winst  ;).

Kootje

Citaat van: Sabai op 15 maart 2015 - 09:27:03
Wel pijnlijk als ze straks samen met manor achteraan strijden. Het volgens niet alleen de motor maar ook het chassis wat niet goed is. Die auto breekt aan alle kanten uit.

Weet wel zeker dat dat het niet alleen is, was het vorig jaar namelijk ook niet. Toen hadden ze zelfs de  beste motor van het veld en waren ze ook niet voorin te vinden. Nu de motor het vooralsnog ook af laat weten, staan ze hopeloos achteraan. Dat is de naam topteam onwaardig.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 11:00:56
Ik niet. De stelling is of McLaren een topteam is. Niet of ze een topwagen hebben.

We kunnen bovendien wel heel lacherig over McLaren doen, en dat mag ook best een beetje, maar dit lijkt mij gewoon een project van 2, 3 jaar. Niet van 2, 3 races.

Overigens had ik niet verwacht dat ze zouden finishen. Wat dat betreft pure winst  ;).

Oh ... dat dit 'n langdurig project is , kan ik best geloven. Echter zou dat ook inhouden dat het enige jaren duurt voordat men wéér aan de top staat. Dat staan ze nu dus niet, net zomin als dat ze dat de afgelopen 2 jaar stonden. Dan ben je in mijn optiek echt geen topteam meer, ondanks de aanwezigheid van bijna alle benodigde ingrediënten, ontbreekt dan al te lang het belangrijkste, namelijk succes. Geen topteam dus, hooguit op weg het wederom te worden. Een beetje hetzelfde als Williams dus, al waren die er nog iets slechter aan toe.

Maikel0230

Ik heb McLaren lang verdedigt als het op hun status als topteam aankomt en wat mij betreft zijn ze dat nog steeds maar het begint toch serieuze barsten te vertonen se.

Ik zou zelfs durven stellen dat de manier waarop ze nu rondrijden gewoon rondweg schandalig is voor een team met zulke faciliteiten en zo'n befaamde motorbouwer....

Want laten we eerlijk zijn, dit ligt niet alleen aan de PU, als eens gezien hoe die MP4-30 instuurt?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25