is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Racingnews365

Hamilton is een en al spel, vraag dat maar eens aan Alonso ;)

Hamilton reed achter de feiten aan na zijn uitvalbeurten maar nam vervolgens het voortouw zowel op de baan als langs de baan. Hij liet zich scherp en kritisch uit in de media, zette zijn teamgenoot Rosberg steeds verder onder druk en liet geen mogelijkheid onbenut om de druk verder op te voeren op de Duitser.

Monaco was een voorbeeld: Direct na de actie van Rosberg was Hamilton duidelijk in  zijn mening.
Ook op de baan zocht Hamilton de grenzen op. De twee duels die ze gehad hebben brachtten hem de titel: Duel een hield hij Rosberg rondenlang achter zich en ging hij op (of over?) de grens heen. Rosberg kende echter wel direct zijn plek. Het team wilde dat de mannen inbonden, in de gesprekken naderhand gaf Hamilton aan dat het racen was en hij het zo weer zou doen. Het ging om de WK titel en hij was bereid daar vol voor te gaan.

Op Spa probeert Rosberg een actie die mislukt en daar waar Hamilton de vorige keer nauwelijks kritiek kreeg op zijn manier van rijden, krijgt Rosberg de hele wereld over zich heen. Waarom? Voor een groot deel door het acteren van Hamilton. Die ging gelijk in de verdediging, kroop in de rol van slachtoffer en sprak klare en duidelijke taal.

Sindsdien heeft Rosberg nauwelijks meer iets laten zien, laat staan een actie geprobeerd. Op het moment dat Hamilton in zijn spiegel opdoemde zoals op Monza maakte hij een fout en werd hij nerveus. In latere races reed Hamilton het gat dicht, DRS open en gelijk er voorbij. Er was niet eens sprake van verdedigende actie van de Duitser.

Hamilton is een completere rijder dan Rosberg. Over een jaar genomen ook sneller, maar ook controversiëler. Hij heeft wel het GEN wat een Schumi of Senna hadden. Die killer mentaliteit om het af te maken.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

0634

Hamilton speelde helemaal geen spelletjes, heeft hij ook helemaal nooit gedaan. Hij is helemaal niet bezig met Rosberg onder druk zetten op Monaco, hij beantwoordt een vraag en dat doet hij, als altijd, met zijn hart. Van Lewis is een emotioneel mannetje dat zegt wat hij vindt. Dat zijn geen spelletjes, zo is hij.

Rosberg was afgelopen jaar degene die spelletjes speelde. Met zijn al dan niet opzettelijke actie in Monaco en zijn actie op Spa. Bovendien was hij in de laatste races bezig met druk zetten op Lewis door te zeggen dat alleen Lewis iets te verliezen had. Dat was psychologische oorlogsvoering, dat deed hij doelbewust. Hamilton niet, die gaf impulsief antwoord op iets dat net vijf minuten eerder was gebeurd.

Ik vind de acties van Lewis ook niet zo controversieel, ook niet in 2007. Ik heb geen idee welke spelletjes hij toen volgens jou speelde maar volgens mij reed hij gewoon zijn rondjes en speelden Alonso en Dennis spelletjes.

In zijn rijden is hij wel controversieel en is hij idd zoals Senna of Schumacher. Daar heeft hij de killermentaliteit. Daarbuiten bedient hij zich helemaal niet van de mindgames die zij wel deden.

Sabai

Hamilton begon dit jaar wel degelijk met spelletjes.Het begon door te beweren dat Rosberg alles aan zijn vader te danken had dat hij F1 reed. Hamilton was in eerste instantie degene die het aflegde tegen Rosberg zijn psychologische oorlog. Maar na Spa nam Lewis het weer over maar is er wel degelijk mee begonnen dit jaar. Verstappenfans heeft imo gelijk.

0634

Dat zei hij niet, hij zei dat Rosberg altijd al wist dat hij in de F1 zou komen vanwege zijn vader en Lewis niet. Ik weet niet zo goed waarom dat spelletjes zouden zijn. Ik heb het idee dat Lewis juist heel straight is en helemaal niet ala Alonso de media gebruikt. Maar zeg het maar, wat wil hij bereiken door te zeggen dat Rosberg de F1 wel ging halen. Ik zou het niet weten.

Perton

Overigens, de rode lijn van Hamilton zijn uitspraken was dat ie wat gretiger zou zijn door zijn afkomst. Het hele jaar door (tot Spa) is de kritiek op Rosberg geweest dat ie in gevechten wat lafjes was. Nou, dan heeft Hamilton toch ook ten dele gewoon gelijk gehad? Zoals Jeroen zegt, gewoon een antwoord op een vraag, waar Hamilton zonder nadenken gewoon op antwoord.

Overigens is het altijd wel grappig dat Hamilton wordt verweten met spelletjes begonnen te zijn, maar daarbij steevast vergeten wordt te vermelden dat het Rosberg was die in Bahrein een door het team verboden setting gebruikte. Da's overigens geen verwijt naar Rosberg.

-edit- en ja ik weet dat Hamilton em in Spanje ook gebruikte :)

Racingnews365

Hamilton is ook erg actief om een team naar zijn hand te zetten, vraag Alonso maar eens hoe die daar over denkt.. Die werd gek van hem bij McLaren en dan vooral vanwege zijn gezeur. :D
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

0634

Dat is echt gewoon niet waar. Hamilton deed daar niks verkeerd, dat was Alonso die nr 1 wilde zijn en Dennis die dat weigerde te geven. Hamilton had daar slechts een bijrol in.


0634

Overigens zeg ik die dingen zonder waardeoordeel. Van mij mogen de heren best mindgames spelen, vind ik altijd wel wat hebben, ik heb ook geen enkel probleem met de rol van Rosberg afgelopen jaar. Alleen, volgens mij speelt Lewis die mindgames nauwelijks. Hij is helemaal niet een doortrapt persoon in mijn ogen, meer een gozer die precies is zoals hij oogt, heel straightforward.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 02 januari 2015 - 18:06:57
Dat zei hij niet, hij zei dat Rosberg altijd al wist dat hij in de F1 zou komen vanwege zijn vader en Lewis niet. Ik weet niet zo goed waarom dat spelletjes zouden zijn. Ik heb het idee dat Lewis juist heel straight is en helemaal niet ala Alonso de media gebruikt. Maar zeg het maar, wat wil hij bereiken door te zeggen dat Rosberg de F1 wel ging halen. Ik zou het niet weten.


In het Rosberg vs Hamilton topic is het veelvuldig besproken dat ze beiden psychologische spelletjes speelden en soit ook dat is een onderdeel van de game. Niks mis mee imo.

Perton

Citaat van: Verstappenfans.nl op 02 januari 2015 - 18:28:32
Hamilton is ook erg actief om een team naar zijn hand te zetten, vraag Alonso maar eens hoe die daar over denkt.. Die werd gek van hem bij McLaren en dan vooral vanwege zijn gezeur. :D
Misschien had ie dan wat beter zijn best moeten doen tegenover een rookie. Dan was er ongetwijfeld ook wat beter naar hem geluisterd.

0634

Citaat van: Sabai op 02 januari 2015 - 18:39:58
Citaat van: Jeroen op 02 januari 2015 - 18:06:57
Dat zei hij niet, hij zei dat Rosberg altijd al wist dat hij in de F1 zou komen vanwege zijn vader en Lewis niet. Ik weet niet zo goed waarom dat spelletjes zouden zijn. Ik heb het idee dat Lewis juist heel straight is en helemaal niet ala Alonso de media gebruikt. Maar zeg het maar, wat wil hij bereiken door te zeggen dat Rosberg de F1 wel ging halen. Ik zou het niet weten.


In het Rosberg vs Hamilton topic is het veelvuldig besproken dat ze beiden psychologische spelletjes speelden en soit ook dat is een onderdeel van de game. Niks mis mee imo.

Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Sterker, ik benadruk dat ik vind dat er niks mis mee is. Dat is wat anders dan van mening zijn dat Lewis met dat soort spelletjes bezig is. M.i, is hij dat niet, of in ieder geval niet heel vaak. Dat je iets over een ander roept is niet meteen een mindgame of zo.

De enige echte mindgames die m.i. werden gevoerd waren door Rosberg voor Abu Dhabi, door de druk constant bij Lewis te zeggen door te pas en te onpas te verklaren dat alleen Lewis iets te verliezen had en hij niks. Dan leg je de druk bij Lewis.

Die incidenten rond Monaco en Spa, dat was m.i. veel meer een verhitte ruzie nav een gebeurtenis op de baan. Dat is niet zozeer een spelletje spelen, maar veel meer emotie, boosheid, menen dat jou onrecht is aangedaan.

Natuurlijk heeft zo'n incident en de nasleep ervan effect op de mentale status van een rijder, positief of negatief, maar dat is wat anders dan met opzet de media zoeken en iemand proberen te beinvloeden. Dát zijn m.i. mindgames, en dat doet Lewis zelden.

Alonso is er een meester in. Hamilton is helemaal niet zo uitgekookt.

0634

Citaat van: Perton op 02 januari 2015 - 18:40:18
Citaat van: Verstappenfans.nl op 02 januari 2015 - 18:28:32
Hamilton is ook erg actief om een team naar zijn hand te zetten, vraag Alonso maar eens hoe die daar over denkt.. Die werd gek van hem bij McLaren en dan vooral vanwege zijn gezeur. :D
Misschien had ie dan wat beter zijn best moeten doen tegenover een rookie. Dan was er ongetwijfeld ook wat beter naar hem geluisterd.

Naja, als Dennis hem nr 1 status had gegeven, was hij met twee handen op zijn rug kampioen geworden. Dus hij had wel een punt.

Perton

Natuurlijk. Maar blijkbaar had ie die status dus wel nodig.

0634

blijkbaar. Dat ie niet helemaal lekker in zijn vel zat daar is duidelijk.

Het lijkt me niet wijs om ooit nog eens met Ron Dennis samen te gaan werken. Oooo wacht ns... :P

Racingnews365

Ik zie Hamilton in de toekomst niet samen in een team komen met een Alonso of Vettel bijvoorbeeld. Denk dat deze drie heren behoorlijke haantjes zijn en de absolute nummer 1 status willen binnen een team. Een Rosberg, Webber, Massa of dergelijk is/was ideaal voor die mannen.

Die spelen vanaf dag 1 (bewust, dan wel onbewust) al tweede viool.

Ik mag Hamilton wel qua racingskills, alleen zijn geklaag is af en toe vermoeiend. "I need blue flags" etc. Idem met Alonso en Vettel.
Wat dat betreft heb ik wat meer met Ricciardo die dat gedrag (nog) niet heeft en gewoon gas geeft.

Hoe gaat Button het ervan af brengen ten opzichte van Alonso in 2015?
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.