is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 19:00:29
Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 18:40:24
Dit weekend viel de sponsoring van SAP me eigenlijk behoorlijk op tegen die grijze achtergrond van de McLaren. Vanuit marketingoogpunt denk ik dat het eigenlijk wel goed gaat daar - los van het gebrek aan een goede hoofdsponsor dan.
tja, het hele seizoen is een beetje een opoffering voor de komende jaren, dat geldt voor de hoofdsponsor ook denk ik. McLaren trekt doorgaans geen hoofdsponsor voor een jaartje aan. k Heb eigenlijk weinig twijfel dat ook dat volgend jaar wel weer ok is.
Ik denk dat sinds de bekend making van Mercedes dat ze Mclaren geen motoren meer gaan leveren( of Eigenlijk dat ze met Honda motoren gaan rijden, alle jaren een opoffering waren. Dit jaar zeker. Te winnen viel er toch niet, dus ik denk dat Mclaren zeker dit jaar gewoon bewust heeft gekozen om zich te focussen op 2015.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 17:54:08
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 17:40:49
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 14:35:59
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 14:04:19
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 12:26:04
Marussia is/was ook rood. Wat levert het precies op dan, als je auto herkend wordt vanuit een helikoptershot?
Die stuur ik door naar de marketing afdeling.
en wanneer krijg ik dan antwoord? het is juist vanuit marketing oogpunt niet voor niets dat de auto's er zo uit zien als ze nu doen. Dat gaan ze echt niet allemaal aanpassen om in een (zeldzaam) helikoptershot beter uit de verf te komen. Uiteraard heeft herkenbaarheid ook zn waarde, maar dat is vast wel in de overwegingen meegenomen.
Ik vind het nogal een open deur waar je naar aan het hengelen bent. Helikoptershot is een voorbeeld; het gaat natuurlijk om brede, overzichtsopnamen; een uitzending bestaat niet alleen uit close-ups. Vanuit marketing-oogpunt gaat het erom dat je zo veel mogelijk opvalt, ook als je niet centraal in beeld bent, idealiter zelfs elke seconde van de race. Een drukke of steeds wisselende lay-out helpt daar niet echt bij. Misschien wel in de blaadjes maar minder op tv; de Ferrari doet het in beide gevallen goed.
McLaren heeft geen drukke of wisselende lay out. Verder hengel ik nergens naar, jij wilt elke dag wel weer iets anders veranderd zien in de F1, maar veel van die dingen zijn niet voor niks zoals ze zijn. Hoezo moet een auto zo veel mogelijk opvallen dan? Het zijn de sponsoren die moeten opvallen, vandaar het grijs en het groen van Mercedes, vandaar de kleuren van Red Bull, vandaar de witte Williams en ga zo maar door. Ik denk dat daar heel wat meer over nagedacht is dan jij wilt doen voorkomen.
Goed. Dan heeft Ferrari het mis - stom dat daar toch steeds de grootste sponsors op afkomen... 

0634

Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 12:26:04
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 11:33:40
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:21:28
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 11:17:28
Mclaren moet eens van die sneue spiegelkleur af. Destijds een technisch hoogstandje, maar het nieuwtje is eraf. Sinds Mercedes haar intrede deed en zilver als hoofdkleur opeiste heeft Mclaren moeite zich te profileren. Ze zijn bijna even lang in de sport en succesvol als Ferrari, maar dat laatste meer wereldfaam geniet komt misschien wel doordat zij een grondkleur hebben.
het is veranderd toen ze met Mercedes begonnen, best kans dat er volgend jaar eindelijk eens iets nieuws komt. k Verwacht het wel eigenlijk.
Maar een eigen identificerende kleur waarmee je een team onmiddellijk associeert zoals Lotus doet, zie ik nog steeds niet gebeuren.
Daar gaat natuurlijk ook vele jaren overheen om dat op te bouwen.  Bij een helikopter-shot haal je de Ferrari's er onmiddellijk uit; voor de rest is het puzzelen. Zoveel miljoenen door de sloot, maar over dat soort simpele dingen wordt nauwelijks nagedacht.
Marussia is/was ook rood. Wat levert het precies op dan, als je auto herkend wordt vanuit een helikoptershot?

Niks. Sterker, het kost alleen geld. Of denken jullie dat Marlboro in die jaren niet godsgruwelijk veel geld betaalde aan mcLAren om reuze-Marlboro-pakjes rond te zien rijden?

0634

Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 17:40:49
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 14:35:59
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 14:04:19
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 12:26:04
Marussia is/was ook rood. Wat levert het precies op dan, als je auto herkend wordt vanuit een helikoptershot?
Die stuur ik door naar de marketing afdeling.
en wanneer krijg ik dan antwoord? het is juist vanuit marketing oogpunt niet voor niets dat de auto's er zo uit zien als ze nu doen. Dat gaan ze echt niet allemaal aanpassen om in een (zeldzaam) helikoptershot beter uit de verf te komen. Uiteraard heeft herkenbaarheid ook zn waarde, maar dat is vast wel in de overwegingen meegenomen.
Ik vind het nogal een open deur waar je naar aan het hengelen bent. Helikoptershot is een voorbeeld; het gaat natuurlijk om brede, overzichtsopnamen; een uitzending bestaat niet alleen uit close-ups. Vanuit marketing-oogpunt gaat het erom dat je zo veel mogelijk opvalt, ook als je niet centraal in beeld bent, idealiter zelfs elke seconde van de race. Een drukke of steeds wisselende lay-out helpt daar niet echt bij. Misschien wel in de blaadjes maar minder op tv; de Ferrari doet het in beide gevallen goed.

Steeds wisselend? Hoe vaak heeft McLaren in de laatste 25 jaar nou gewisseld? We hadden eerst rondrijdende marlboro-pakjes en nu daarna zilverpijl grijs. Veel meer is het niet geweest. Beide samenstelling zijn iconisch in mijn ogen.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 19:40:38
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 17:54:08
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 17:40:49
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 14:35:59
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 14:04:19
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 12:26:04
Marussia is/was ook rood. Wat levert het precies op dan, als je auto herkend wordt vanuit een helikoptershot?
Die stuur ik door naar de marketing afdeling.
en wanneer krijg ik dan antwoord? het is juist vanuit marketing oogpunt niet voor niets dat de auto's er zo uit zien als ze nu doen. Dat gaan ze echt niet allemaal aanpassen om in een (zeldzaam) helikoptershot beter uit de verf te komen. Uiteraard heeft herkenbaarheid ook zn waarde, maar dat is vast wel in de overwegingen meegenomen.
Ik vind het nogal een open deur waar je naar aan het hengelen bent. Helikoptershot is een voorbeeld; het gaat natuurlijk om brede, overzichtsopnamen; een uitzending bestaat niet alleen uit close-ups. Vanuit marketing-oogpunt gaat het erom dat je zo veel mogelijk opvalt, ook als je niet centraal in beeld bent, idealiter zelfs elke seconde van de race. Een drukke of steeds wisselende lay-out helpt daar niet echt bij. Misschien wel in de blaadjes maar minder op tv; de Ferrari doet het in beide gevallen goed.
McLaren heeft geen drukke of wisselende lay out. Verder hengel ik nergens naar, jij wilt elke dag wel weer iets anders veranderd zien in de F1, maar veel van die dingen zijn niet voor niks zoals ze zijn. Hoezo moet een auto zo veel mogelijk opvallen dan? Het zijn de sponsoren die moeten opvallen, vandaar het grijs en het groen van Mercedes, vandaar de kleuren van Red Bull, vandaar de witte Williams en ga zo maar door. Ik denk dat daar heel wat meer over nagedacht is dan jij wilt doen voorkomen.
Goed. Dan heeft Ferrari het mis - stom dat daar toch steeds de grootste sponsors op afkomen...
Ferrari heeft het helemaal niet mis, iedereen doet het op zn eigen manier. Ferrari rijdt in zn eigen kleur, net als Mercedes. Zij hebben de luxe dat ze dat kunnen doen, de hoofdsponsor bepaald slechts de accenten. Net als bij RBR. En ja, logisch dat de grootste sponsoren op de grootste teams afkomen. Maar goed, dit onderwerp is alweer uitgemolken, ik ben benieuwd waar je morgen tegen aan gaat schoppen.

0634

Dat dus. Ieder heeft zijn eigen methode. De manier van kleurstelling aan de hand van de hoofdsponsor is een bewezen manier waar veel geld mee op te halen is. Het is eigenaardig om dat te betwisten alleen omdat Ferrari dat niet doet.

Breaktest

#426
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 21:12:27
ik ben benieuwd waar je morgen tegen aan gaat schoppen.
Ik hou je nog even in spanning. Maar goed om te weten zo'n trouw volger te hebben. Sorry dat het omgekeerd niet het geval is - beschrijving van het bestaande, daar word ik zelf weer een beetje appelig van.

Jehoentelaar

Maar is de vraag in de topictitel nou al beantwoord?

Breaktest


Jehoentelaar

Dat is geen antwoord op mijn vraag of er al een antwoord is op de vraag.

Breaktest

Citaat van: Jehoentelaar op 11 november 2014 - 23:44:20
Dat is geen antwoord op mijn vraag of er al een antwoord is op de vraag.
Twee jaar achtereen vijfde... hun val lijkt in ieder geval tot staan gebracht.

Niels_

Kunnen we die vraag niet van bijna alle teams stellen? Welke teams zijn nog topteams dan als McLaren dat niet meer is?

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 11 november 2014 - 23:44:20
Dat is geen antwoord op mijn vraag of er al een antwoord is op de vraag.

Zeker nog een topteam. Dat leidt geen twijfel.

FolkertE

Een top team word in mijn ogen niet bepaald door de plaats die ze een x aantal jaar in de ranglijsten in nemen, maar door prestaties en mogelijkheden die dat team heeft. Ook prestaties uit het verleden in mijn ogen. Er word altijd rekening gehouden met Mclaren en geen enkel succes is oneindig. Soms heeft een persoon, team of bedrijf even een mindere periode. Maar zekeris dat ze door kunnen blijven gaan. Williams is in die zin iets minder top, want die heeft het lastig met de financiƫn af en toe.
Rbr is in mijn ogen nog geen top team. Ze gaan nu goed en hard op weg om echt een top team te worden, maar ze zijn nog maar amper 10 jaar in de f1.

Kootje

#434
Maar wel al 4x WK bij zowel rijders als constructeurs. Een niet-topteam krijgt dat echt niet voor elkaar hoor.

Overigens doen ze al sinds '97 mee (begon in '97 als Stewart GP, daarna in '00 als Jaguar Racing en in '05 als Red Bull Racing), dus dat is al 18 jaar inmiddels.