is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Jehoentelaar

Citaat van: Perton op 24 oktober 2014 - 08:13:44
Ik steek ook nog elke dag een kaarsje op bij mijn altaartje om de goden te danken.
Vandaar dat brandalarm elke keer.

Citaat van: Perton op 24 oktober 2014 - 12:30:58
Citaat van: Matthijs op 24 oktober 2014 - 12:25:12
Nelson Piquet Jr heeft een Nederlandse moeder, vinden we die ook Nederlands?
Sinds dat beschamende item met Froukje de Both niet nee.
'Beschamend' en 'Froukje de Both' zijn synoniemen.


Jehoentelaar

CitaatNot Found

The requested URL /aAfkjfp01fo1i-29302/loc458/712272603_widz9iory9cd_123_458lo.jpg was not found on this server.

Apache/2.2.3 (CentOS) Server at img281.imagevenue.com Port 80

Breaktest

Mclaren moet eens van die sneue spiegelkleur af. Destijds een technisch hoogstandje, maar het nieuwtje is eraf. Sinds Mercedes haar intrede deed en zilver als hoofdkleur opeiste heeft Mclaren moeite zich te profileren. Ze zijn bijna even lang in de sport en succesvol als Ferrari, maar dat laatste meer wereldfaam geniet komt misschien wel doordat zij een grondkleur hebben.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 11:17:28
Mclaren moet eens van die sneue spiegelkleur af. Destijds een technisch hoogstandje, maar het nieuwtje is eraf. Sinds Mercedes haar intrede deed en zilver als hoofdkleur opeiste heeft Mclaren moeite zich te profileren. Ze zijn bijna even lang in de sport en succesvol als Ferrari, maar dat laatste meer wereldfaam geniet komt misschien wel doordat zij een grondkleur hebben.
het is veranderd toen ze met Mercedes begonnen, best kans dat er volgend jaar eindelijk eens iets nieuws komt. k Verwacht het wel eigenlijk.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:21:28
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 11:17:28
Mclaren moet eens van die sneue spiegelkleur af. Destijds een technisch hoogstandje, maar het nieuwtje is eraf. Sinds Mercedes haar intrede deed en zilver als hoofdkleur opeiste heeft Mclaren moeite zich te profileren. Ze zijn bijna even lang in de sport en succesvol als Ferrari, maar dat laatste meer wereldfaam geniet komt misschien wel doordat zij een grondkleur hebben.
het is veranderd toen ze met Mercedes begonnen, best kans dat er volgend jaar eindelijk eens iets nieuws komt. k Verwacht het wel eigenlijk.
Maar een eigen identificerende kleur waarmee je een team onmiddellijk associeert zoals Lotus doet, zie ik nog steeds niet gebeuren.
Daar gaat natuurlijk ook vele jaren overheen om dat op te bouwen.  Bij een helikopter-shot haal je de Ferrari's er onmiddellijk uit; voor de rest is het puzzelen. Zoveel miljoenen door de sloot, maar over dat soort simpele dingen wordt nauwelijks nagedacht.

Matthijs

Het jaar 2000 was zo mooi qua kleuren:

Rood was Ferrari
Geel was Jordan
Donkerblauw was Prost
Lichtblauw was Benetton
Groen was Jaguar
Oranje was Arrows
Zilver was McLaren
Wit was BAR

Of in de jaren 50-60:
Rood was Italiaans
Groen was Engels
Grijs was Duits
Wit was Japans
Blauw was Frans

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 11:33:40
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 11:21:28
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 11:17:28
Mclaren moet eens van die sneue spiegelkleur af. Destijds een technisch hoogstandje, maar het nieuwtje is eraf. Sinds Mercedes haar intrede deed en zilver als hoofdkleur opeiste heeft Mclaren moeite zich te profileren. Ze zijn bijna even lang in de sport en succesvol als Ferrari, maar dat laatste meer wereldfaam geniet komt misschien wel doordat zij een grondkleur hebben.
het is veranderd toen ze met Mercedes begonnen, best kans dat er volgend jaar eindelijk eens iets nieuws komt. k Verwacht het wel eigenlijk.
Maar een eigen identificerende kleur waarmee je een team onmiddellijk associeert zoals Lotus doet, zie ik nog steeds niet gebeuren.
Daar gaat natuurlijk ook vele jaren overheen om dat op te bouwen.  Bij een helikopter-shot haal je de Ferrari's er onmiddellijk uit; voor de rest is het puzzelen. Zoveel miljoenen door de sloot, maar over dat soort simpele dingen wordt nauwelijks nagedacht.
Marussia is/was ook rood. Wat levert het precies op dan, als je auto herkend wordt vanuit een helikoptershot?

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 12:26:04
Marussia is/was ook rood. Wat levert het precies op dan, als je auto herkend wordt vanuit een helikoptershot?
Die stuur ik door naar de marketing afdeling.

Perton

Hun (Honda bedoel ik dan) WTCC-auto's zijn wit met grijs/zwart (dit jaar dan groen vanwege Castrol), dus het zou me niks verbazen als het zilveren op de een of andere manier wel blijft, maar dan met wat meer accenten van andere kleuren.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 14:04:19
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 12:26:04
Marussia is/was ook rood. Wat levert het precies op dan, als je auto herkend wordt vanuit een helikoptershot?
Die stuur ik door naar de marketing afdeling.
en wanneer krijg ik dan antwoord? het is juist vanuit marketing oogpunt niet voor niets dat de auto's er zo uit zien als ze nu doen. Dat gaan ze echt niet allemaal aanpassen om in een (zeldzaam) helikoptershot beter uit de verf te komen. Uiteraard heeft herkenbaarheid ook zn waarde, maar dat is vast wel in de overwegingen meegenomen.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 14:35:59
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 14:04:19
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 12:26:04
Marussia is/was ook rood. Wat levert het precies op dan, als je auto herkend wordt vanuit een helikoptershot?
Die stuur ik door naar de marketing afdeling.
en wanneer krijg ik dan antwoord? het is juist vanuit marketing oogpunt niet voor niets dat de auto's er zo uit zien als ze nu doen. Dat gaan ze echt niet allemaal aanpassen om in een (zeldzaam) helikoptershot beter uit de verf te komen. Uiteraard heeft herkenbaarheid ook zn waarde, maar dat is vast wel in de overwegingen meegenomen.
Ik vind het nogal een open deur waar je naar aan het hengelen bent. Helikoptershot is een voorbeeld; het gaat natuurlijk om brede, overzichtsopnamen; een uitzending bestaat niet alleen uit close-ups. Vanuit marketing-oogpunt gaat het erom dat je zo veel mogelijk opvalt, ook als je niet centraal in beeld bent, idealiter zelfs elke seconde van de race. Een drukke of steeds wisselende lay-out helpt daar niet echt bij. Misschien wel in de blaadjes maar minder op tv; de Ferrari doet het in beide gevallen goed.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 17:40:49
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 14:35:59
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 14:04:19
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 12:26:04
Marussia is/was ook rood. Wat levert het precies op dan, als je auto herkend wordt vanuit een helikoptershot?
Die stuur ik door naar de marketing afdeling.
en wanneer krijg ik dan antwoord? het is juist vanuit marketing oogpunt niet voor niets dat de auto's er zo uit zien als ze nu doen. Dat gaan ze echt niet allemaal aanpassen om in een (zeldzaam) helikoptershot beter uit de verf te komen. Uiteraard heeft herkenbaarheid ook zn waarde, maar dat is vast wel in de overwegingen meegenomen.
Ik vind het nogal een open deur waar je naar aan het hengelen bent. Helikoptershot is een voorbeeld; het gaat natuurlijk om brede, overzichtsopnamen; een uitzending bestaat niet alleen uit close-ups. Vanuit marketing-oogpunt gaat het erom dat je zo veel mogelijk opvalt, ook als je niet centraal in beeld bent, idealiter zelfs elke seconde van de race. Een drukke of steeds wisselende lay-out helpt daar niet echt bij. Misschien wel in de blaadjes maar minder op tv; de Ferrari doet het in beide gevallen goed.
McLaren heeft geen drukke of wisselende lay out. Verder hengel ik nergens naar, jij wilt elke dag wel weer iets anders veranderd zien in de F1, maar veel van die dingen zijn niet voor niks zoals ze zijn. Hoezo moet een auto zo veel mogelijk opvallen dan? Het zijn de sponsoren die moeten opvallen, vandaar het grijs en het groen van Mercedes, vandaar de kleuren van Red Bull, vandaar de witte Williams en ga zo maar door. Ik denk dat daar heel wat meer over nagedacht is dan jij wilt doen voorkomen.

Perton

Dit weekend viel de sponsoring van SAP me eigenlijk behoorlijk op tegen die grijze achtergrond van de McLaren. Vanuit marketingoogpunt denk ik dat het eigenlijk wel goed gaat daar - los van het gebrek aan een goede hoofdsponsor dan.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 18:40:24
Dit weekend viel de sponsoring van SAP me eigenlijk behoorlijk op tegen die grijze achtergrond van de McLaren. Vanuit marketingoogpunt denk ik dat het eigenlijk wel goed gaat daar - los van het gebrek aan een goede hoofdsponsor dan.
tja, het hele seizoen is een beetje een opoffering voor de komende jaren, dat geldt voor de hoofdsponsor ook denk ik. McLaren trekt doorgaans geen hoofdsponsor voor een jaartje aan. k Heb eigenlijk weinig twijfel dat ook dat volgend jaar wel weer ok is.