is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Arthur

Citaat van: Jeroen op 22 oktober 2014 - 21:56:43
Misschien zijn ze ook helemaal niet op zoek naar Duitsers of naar sterren, maar gewoon naar de beste mogelijke line-up.

In het begin wilden ze beide. Helaas bleek die auto daar niet geschikt voor! Dat is nu wel anders.... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Citaat van: NielsD op 22 oktober 2014 - 12:25:48
Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2014 - 10:51:03
Citaat van: Sabai op 21 oktober 2014 - 21:42:48
Maar waarom zou Mercedes Alonso willen?  Ze hebben toch al 2 goede coureurs.

Status misschien, Mercedes is net als Ferrari een exclusief merk, dus wil het ook exclusieve gearriveerde coureurs. Dat is ook de reden waarom ze Schumacher en later Hamilton aantrokken.

Maar Rosberg is dan weer geen exclusieve coureur.

Maar wel een Duitser (op papier) en the next best thing.

0634

Op papier? Nico is geboren in Duitsland, opgegroeid in Duitsland, heeft een Duitse moeder en kent (ondanks dat hij vele talen spreekt) nauwelijks Fins. Dus los van het feit dat hij een Finse vader heeft, lijkt hij mij toch wel een tamelijk echte Duitser. Ook niet op papier.

Jozef

Nico Rosberg is meer een Duitser dan Max Verstappen een Nederlander. ;)

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2014 - 17:41:28
Op papier? Nico is geboren in Duitsland, opgegroeid in Duitsland, heeft een Duitse moeder en kent (ondanks dat hij vele talen spreekt) nauwelijks Fins. Dus los van het feit dat hij een Finse vader heeft, lijkt hij mij toch wel een tamelijk echte Duitser. Ook niet op papier.
Is hij niet opgegroeid in Monaco en heeft hij ook een Monegask paspoort en nationaliteit gekregen?
En is Max niet gewoon Nederlands nu? Ookal is hij geboren in België? 

Breaktest

Citaat van: F1fan2987 op 23 oktober 2014 - 19:10:11
Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2014 - 17:41:28
Op papier? Nico is geboren in Duitsland, opgegroeid in Duitsland, heeft een Duitse moeder en kent (ondanks dat hij vele talen spreekt) nauwelijks Fins. Dus los van het feit dat hij een Finse vader heeft, lijkt hij mij toch wel een tamelijk echte Duitser. Ook niet op papier.
Is hij niet opgegroeid in Monaco en heeft hij ook een Monegask paspoort en nationaliteit gekregen?
En is Max niet gewoon Nederlands nu? Ookal is hij geboren in België?
Ach wat doet het er toe. Volgend jaar verhuist Max naar Belgie; over drie jaar naar Monaco, en niet alleen vanwege de schone lucht. Mark my words...

Jozef

Verhuist naar België? Heeft ie niet zijn hele leven in België gewoond?

0634

Citaat van: F1fan2987 op 23 oktober 2014 - 19:10:11
Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2014 - 17:41:28
Op papier? Nico is geboren in Duitsland, opgegroeid in Duitsland, heeft een Duitse moeder en kent (ondanks dat hij vele talen spreekt) nauwelijks Fins. Dus los van het feit dat hij een Finse vader heeft, lijkt hij mij toch wel een tamelijk echte Duitser. Ook niet op papier.
Is hij niet opgegroeid in Monaco en heeft hij ook een Monegask paspoort en nationaliteit gekregen?
En is Max niet gewoon Nederlands nu? Ookal is hij geboren in België?

I stand corrected. Rosberg heeft inderdaad een flink deel van zijn jeugd in Monaco doorgebracht, al heeft hij zover ik weet geen Monegaskisch paspoort. Hij woont daar nog steeds. Maarrrrr, hij heeft dus wél een Fins paspoort. Dus ondanks zijn gebrek aan kennis van die taal, is hij wel degelijk meer dan zomaar een beetje Fins. Hij heeft in de jeugd ook wel eens onder een Finse licentie gereden.

Max is in Belgie geboren en heeft een Belgische moeder, maar ik weet niet of hij een Belgisch paspoort heeft. Geen idee eigenlijk.

Perton

Rosberg beschouwt de GP van Monaco volgens mij als zijn echte thuisrace en niet de Duitse (of ik moet me vergissen).

Maar goed, uiteindelijk gaat het om marketingdoeleinden van Mercedes, en in dat opzicht is ie genoeg Duits natuurlijk.

Jozef

Om dat over Max af te ronden:

Max heeft een Belgische moeder, is geboren in Hasselt, woont in Bree en reist met een Belgisch paspoort. Genetisch en cultureel is hij Belgischer dan de gemiddelde Rode Duivel. Maar racen doet hij met een Nederlandse licentie. 'Ik heb heel mijn leven in België gewoond, maar ik voel meer Nederlander. Door al dat karten trek ik meer met mijn vader op dan met mijn moeder. Ik zit gewoon altijd tussen de Nederlanders.'

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140816_01219423

Wings

Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2014 - 21:14:53Max is in Belgie geboren en heeft een Belgische moeder, maar ik weet niet of hij een Belgisch paspoort heeft. Geen idee eigenlijk.

Max is (op papier) Nederlander.

Perton

Citaat van: Jozef op 23 oktober 2014 - 21:26:06
Om dat over Max af te ronden:

Max heeft een Belgische moeder, is geboren in Hasselt, woont in Bree en reist met een Belgisch paspoort. Genetisch en cultureel is hij Belgischer dan de gemiddelde Rode Duivel. Maar racen doet hij met een Nederlandse licentie. 'Ik heb heel mijn leven in België gewoond, maar ik voel meer Nederlander. Door al dat karten trek ik meer met mijn vader op dan met mijn moeder. Ik zit gewoon altijd tussen de Nederlanders.'

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140816_01219423
Nou, ik ga het niet afronden. Was het met Eddie Irvine niet zo dat hij in eerste instantie als Brit werd gezien, omdat dat nou eenmaal zijn paspoort was, ook al voelde hij zichzelf Ier? Nu geloof ik dat ze dat na zijn eerste zege wel hebben aangepast, maar volgens mij zou Verstappen dus officieel als Belg aan de start moeten staan volgend jaar.

Jozef

Nah, het vlaggetje achter je naam hangt er gewoon van af bij welke autosportbond je je racelicentie hebt aangevraagd. Max heeft de dubbele nationaliteit en heeft ervoor gekozen om met een Nederlands vlaggetje te racen, om duidelijke redenen. Ik denk niet dat hij voor Nederland zou kunnen rijden als hij niet ook een Nederlands paspoort had gehad.

0634

Citaat van: Wings op 23 oktober 2014 - 21:27:15
Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2014 - 21:14:53Max is in Belgie geboren en heeft een Belgische moeder, maar ik weet niet of hij een Belgisch paspoort heeft. Geen idee eigenlijk.

Max is (op papier) Nederlander.
En op de baan ook.

Perton

Tenzij die verliest, dan is ie een Belgenmop.