is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Wings

Citaat van: Arthur op 19 oktober 2014 - 21:58:53
Citaat van: Jeroen op 19 oktober 2014 - 21:52:31
Mercedes? Mja, maar zijn die dan hét team in 2016?

@Jeroen Of dan een ander team in 2016 die het wel zijn [mocht het bij Mc Laren|Honda een zeperd blijken te zijn]. M.a.w. Alonso wil de opties open houden mocht het na 1 jaar Mc Laren niets blijken te zijn. Of er wordt een clausule ingebouwd dat hij vrij is mocht de auto bagger zijn. Aan de andere kant; mogelijk kan Mc Laren pas na 2 of 3 jaar een winnende auto bieden [lange termijn denken] en dan ben je dus niet veel verder dan een 1 jarig contract ;)

Ja oké maar stel die auto blijkt een barrel te zijn, wat zijn dan de mogelijkheden? Red Bull heeft geen interesse. Mercedes heeft met Rosberg en Hamilton twee rijders die strijden om het kampioenschap (en een contract hebben. Hamilton nog niet maar als hij kampioen wordt blijft hij nog wel even). En bij Ferrari zit de boel op slot. Die gaan Vettels humeur niet voor 1 jaar Alonso verpesten. Hoe goed ik Alonso ook vind, overlopen van mogelijkheden doet het bij hem niet. Het is of Williams of McLaren.

Kootje

Williams?

Hoe graag ik hem daar zal zien (ook al mag ik 'm niet, maar hij is nu eenmaal erg goed), die hebben geen plek. Die hebben Massa en Bottas al bevestigd voor volgend jaar.

Wings

Ik keek al ná 2015, als blijkt dat McLaren een barrel is. Ik vraag me af waarom Alonso zichzelf slechts voor één seizoen wilt verbinden aan McLaren.

Kootje

Oke, in dat geval is Williams idd 'n optie, maar ik denk dat Alonso gokt op Mercedes.

Wings

Ik geloof het ook. Maar erg logisch vind ik het niet. Rosberg heeft zijn contract verlengd (3 jaar toch?) en als Hamilton kampioen wordt en verlengd, wordt dat ook meerjarig.

Arthur

Citaat van: Wings op 20 oktober 2014 - 20:00:27
Ik keek al ná 2015, als blijkt dat McLaren een barrel is. Ik vraag me af waarom Alonso zichzelf slechts voor één seizoen wilt verbinden aan McLaren.

Omdat hij niet weer een paar jaar in een barrel wil rijden....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Als hij zeker wil zijn niet in een barrel te rijden, moet hij maar stoppen met racen.

Hamilton#44

Ik denk dat Alonso op een leeftijd is dat hij zich niet langer dan 1 seizoen aan een team wil verbinden.

Het is duidelijk dat hij nog een derde titel wil, op dit moment moet hij dan voor Mercedes rijden in 2015. Dat is normaal gesproken echter niet mogelijk, toch denk ik dat Alonso afwacht wie de titel pakt bij Mercedes en hoe dat gaat gebeuren.

Hij wacht tot het laatste moment, daarom hoor je ook verder niks omdat alles min of meer samenhangt met Alonso.

Sabai

Maar waarom zou Mercedes Alonso willen?  Ze hebben toch al 2 goede coureurs.

0634

Maar niet de beste. Geeft niks, zolang ze een auto hebben die 1,5 seconde sneller is dan de rest, een gedresseerde baviaan presteert ook in die wagen, maar als dat volgend jaar anders is... wie weet.

Hamilton#44

Citaat van: Sabai op 21 oktober 2014 - 21:42:48
Maar waarom zou Mercedes Alonso willen?  Ze hebben toch al 2 goede coureurs.

Status misschien, Mercedes is net als Ferrari een exclusief merk, dus wil het ook exclusieve gearriveerde coureurs. Dat is ook de reden waarom ze Schumacher en later Hamilton aantrokken.

NielsD

Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2014 - 10:51:03
Citaat van: Sabai op 21 oktober 2014 - 21:42:48
Maar waarom zou Mercedes Alonso willen?  Ze hebben toch al 2 goede coureurs.

Status misschien, Mercedes is net als Ferrari een exclusief merk, dus wil het ook exclusieve gearriveerde coureurs. Dat is ook de reden waarom ze Schumacher en later Hamilton aantrokken.

Maar Rosberg is dan weer geen exclusieve coureur.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Je hoeft ook geen twee exclusieve coureurs te hebben, eentje is voldoende. Of denk je dat het grote publiek vroeger ook maar enige interesse had in Irvine of Barrichello? Tenslotte is Cristiano Ronaldo ook genoeg om een team bekendheid te geven, Portugal heeft niet een tweede dergelijke voetballer nodig. Qua talent misschien wel, maar niet zozeer qua PR-waarde.

Arthur

Citaat van: NielsD op 22 oktober 2014 - 12:25:48
Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2014 - 10:51:03
Citaat van: Sabai op 21 oktober 2014 - 21:42:48
Maar waarom zou Mercedes Alonso willen?  Ze hebben toch al 2 goede coureurs.

Status misschien, Mercedes is net als Ferrari een exclusief merk, dus wil het ook exclusieve gearriveerde coureurs. Dat is ook de reden waarom ze Schumacher en later Hamilton aantrokken.

Maar Rosberg is dan weer geen exclusieve coureur.

Klopt, maar toen ze begonnen wilden ze een volledige duitse line-up. Dus werd na eerst Rosberg ook Schumacher aangetrokken. Toen die zijn helm aan de wilgen hing was ineens Hamilton in beeld. Niet echt een duitser maar dat mocht blijkbaar ineens niets meer uitmaken... [?] !!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Misschien zijn ze ook helemaal niet op zoek naar Duitsers of naar sterren, maar gewoon naar de beste mogelijke line-up.