is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Jehoentelaar

Belangrijkste is dat dat ding het de hele race heeft volgehouden. Zal afwachten zijn of het patroon nu langzaamaan wordt doorbroken maar dit moet toch weer goed doen.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 05 juli 2015 - 17:19:10
Een punt dat hem waarschijnlijk nog gestolen kan worden ook maar zijn pace toen het nat werd was echt niet al te slecht. Hij verdiende die tiende plek echt wel.
zn pace was juist heel slecht in de regen, maar hij stopte ook helemaal op het verkeerde moment, net als Raikkonen.

Maikel0230

Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 18:16:41
Citaat van: Maikel0230 op 05 juli 2015 - 17:19:10
Een punt dat hem waarschijnlijk nog gestolen kan worden ook maar zijn pace toen het nat werd was echt niet al te slecht. Hij verdiende die tiende plek echt wel.
zn pace was juist heel slecht in de regen, maar hij stopte ook helemaal op het verkeerde moment, net als Raikkonen.

Zijn rondetijden vielen wel mee hoor... voor een McLaren Honda natuurlijk. Ik weet ook wel dat Ericcson door die tweede stop deze plaats is kwijtgeraakt. Die knurft liep twee seconden per ronde op hem in aan het einde. An sich geen slechte dag, maar het kan en mag toch wel beter.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Nu hopen idd dat die wagen de rest van het jaar heel blijft en misschien met wat mazzel he...maar dat zal wel niet.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Beide Toro Rosso's, beide Lotussen en Ricciardo vielen uit, en Nasr kwam niet eens aan de start. Alonso had net zo goed P16 kunnen eindigen vandaag, dit was een gelukje. Niet dat geluk niet meetelt hoor, maar dit resultaat is echt geen reden om hosanna te roepen.

janke

Geen enkele reden toe, klopt. De motor klonkt volgens Doornbos/Coronel de laatste rondes ook niet top meer. Maar een topteam als McLaren en Honda krijgen dat wel onder de knie. Dat zeg ik al de hele tijd. Geen enkele reden om een sneer of wat dan ook te geven. In de historie van de F1 is dit vaker met topteams gebeurd. Ook met Ferrari en Williams. Met McLaren komt het wel weer goed, maar dat heeft zijn tijd nodig. En nee geen 100 jaar. ;)
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 05 juli 2015 - 19:18:43
Geen enkele reden toe, klopt. De motor klonkt volgens Doornbos/Coronel de laatste rondes ook niet top meer. Maar een topteam als McLaren en Honda krijgen dat wel onder de knie. Dat zeg ik al de hele tijd. Geen enkele reden om een sneer of wat dan ook te geven. In de historie van de F1 is dit vaker met topteams gebeurd. Ook met Ferrari en Williams. Met McLaren komt het wel weer goed, maar dat heeft zijn tijd nodig. En nee geen 100 jaar. ;)

Ik moet het nog zien hoor  ;) Vind de vooruitgang tot nu toe wel erg teleurstellend. Had er meer van verwacht.
En de periode hiervoor lukte het Honda ook niet in de Formule 1. Ja uiteindelijk met Brawn, maar toen was Honda al gevlogen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Honda kan dan wel een naam en faam hebben, de mogelijkheden om te ontwikkelen zijn beperkt. En de laatste keer dat Honda succesvol was, is inmiddels ook bijna 30 jaren geleden.

janke

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 21:20:28
Honda kan dan wel een naam en faam hebben, de mogelijkheden om te ontwikkelen zijn beperkt. En de laatste keer dat Honda succesvol was, is inmiddels ook bijna 30 jaren geleden.

En??
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Successen in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

janke

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 21:38:06
Successen in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

Alweer zo een one liner van je.
Some things are too important to be left in the past.

Wings


C.G. de Beaufort

McLaren-teambaas Boullier verhoogt druk op Honda

McLaren-teambaas Eric Boullier heeft de druk op motorleverancier Honda verhoogd. Boullier ergert zich aan de rigide bedrijfsvoering bij het in de Formule 1 teruggekeerde merk, waar een klassiek Japanse werksfeer heerst.

zie :  http://www.volkskrant.nl/sport/mclaren-teambaas-boullier-verhoogt-druk-op-honda~a4096232/

Nu weet ik nog steeds niet wat hij bedoeld 'waar een klassieke Japanse werksfeer heerst'. Wij hebben in het Westen zo'n 40 jaar geleden juist die werksfeer opgepakt,  vooral met zijn logistiek. Ik neem aan dat'íe iets anders mee bedoeld.....

Perton

Volgens mij is Japan heel bureaucratisch, dat de top eerst zijn goedeuring moet geven.

Jehoentelaar

Dat was destijds wel een belangrijke reden waarom Toyota zo moeilijk progressie kon boeken.