is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Perton

Tsja dat gedrag had Vettel in zijn eerste jaar ook niet. En Alonso was ook een superverlegen jongetje in zijn Minardi-tijd. En Rosberg stond voor dit jaar ook bekend als ideale schoonzoon. Wacht maar eens af hoe Ricciardo doet wanneer hij eens om de titel strijdt.

0634

Tja hoe Button het gaat doen? Gewoon, zoals hij het altijd doet. Op zaterdagen is ie niet top, maar op zondagen rijdt hij veel gewoon goed en pakt hij redelijk maximaal de punten, vergooit nooit wat, waardoor je hem niet snel op grote afstand zet. Dat lukte Hamilton ook nooit echt. Het gat met Button zal minder groot zijn dan met Kimi vermoed ik, maar Alonso is wel duidelijk nummer 1.

Racingnews365

Citaat van: Perton op 02 januari 2015 - 20:56:25
Tsja dat gedrag had Vettel in zijn eerste jaar ook niet. En Alonso was ook een superverlegen jongetje in zijn Minardi-tijd. En Rosberg stond voor dit jaar ook bekend als ideale schoonzoon. Wacht maar eens af hoe Ricciardo doet wanneer hij eens om de titel strijdt.

Rosberg is nog altijd de ideale schoonzoon  :)

Ik denk dat Ricciardo liever zijn ballen uhm auto uhm rechter voet laat spreken. Hopelijk zien we Red Bull volgend jaar terug aan het front met een goede Renault motor.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

0634

Nou dat denk ik niet van Rosberg.  Hoewel ik hem graag als schoonzoon zou hebben.

Racingnews365

Op welk moment in zijn carriere heeft Rosberg nu ooit eens ballen getoond? Of getoond een ware kampioen te worden?
Vind hem nogal bleekjes rijden. Laat zich de kaas van het brood eten net zoals Massa dat lange tijd deed.

In 2015 zie ik hem niet ineens opstaan en gevechten winnen. Snel is hij wel, maar geen strijder.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

0634

Dat is wat anders. Dat is kwaliteit. Jij zegt dat hij de ideale schoonzoon is, dat heeft niets te maken met wereldkampioen worden of niet.

Racingnews365

Jawel, de ideale schoonzoon wordt nooit wereldkampioen. Schumi, Senna, Alonso, Hamilton

vs. Rosberg, Webber, Massa, Barrichello

Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Perton

Maldonado wordt ook nooit wereldkampioen, is ook geen ideale schoonzoon.

0634

Citaat van: Verstappenfans.nl op 03 januari 2015 - 00:42:13
Jawel, de ideale schoonzoon wordt nooit wereldkampioen. Schumi, Senna, Alonso, Hamilton

vs. Rosberg, Webber, Massa, Barrichello



Hakkinen is ideale schoonzoonmateriaal hoor. Geen enkele controverse aan zijn kont. Button ook niet. Ook op Vettel is niet veel aan te merken eigenlijk.

Bovendien, alleen het gegeven dat Rosberg geen wereldkampioen is maakt hem nog geen ideale schoonzoon. Dan zou Eddie Irvine dat ook zijn. Of JPM.

Kootje

Maar dat zijn Irvine en Montoya ook, althans ... voor mij. Net als Räikkönen, Villeneuve sr & jr, Hunt etc. dat voor mij zouden zijn. Geef mij maar die vrijgevochten rebelse typjes, die heb ik 100x liever dan de koorknaapjes die als ideaal worden gezien.

0634

Okee, ja dat kan. Maar dan heb je het niet over de ideale schoonzoon zoals de meesten dat bedoelen.

Doe Irvine trouwens maar niet. Die kon altijd slecht van de vrouwen afblijven, lijkt me niet ideaal voor je dochter. ;)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 03 januari 2015 - 10:43:36
Okee, ja dat kan. Maar dan heb je het niet over de ideale schoonzoon zoals de meesten dat bedoelen.

Klopt, dat zijn die koorknaapjes waar ik juist niets mee heb. Voor mij persoonlijk geenszins ideaal dus.


Citaat
Doe Irvine trouwens maar niet. Die kon altijd slecht van de vrouwen afblijven, lijkt me niet ideaal voor je dochter. ;)

Goed punt. ;D

FolkertE

Citaat van: Verstappenfans.nl op 01 januari 2015 - 17:11:08

Van de huidige rijders zie je dat alleen terug bij Hamilton en Alonso die de controverse opzoeken en niet schuwen. Rosberg ging aan de spelletjes van Hamilton ten onder. Echter lijken deze twee heren me soms teveel op de altijd huilende Vettel. Zeuren om blauwe vlaggen, tegen het team zeuren over dat Jantje hem buiten de baan duwde en hij een straf wil voor een andere rijder.

Wat dat betreft scoort een Button op dat vlak bij mij meer punten. Netjes, fair en hij durft te racen.
Ricciardo vind ik ook een prima kerel. Jong, snel en heeft plezier in het spelletje. Je hoort hem niet over een ander, die kijkt naar zichzelf. Heeft alles in zich om een toekomstig kampioen te worden.

Ik vraag me altijd af waarom er altijd mensen zijn die denken dat rijders zeuren of huilen over blauwe vlaggen etc. Ik durf te wedden dat alle rijders van pre-1990 precies het zelfde hadden gedaan als zij de mogelijkheden hadden gehad. Ik weet niet precies wanneer de radio zijn intrede deed en wanneer die publieker werd, maar geen enkele coureur zeurt. Ze zeggen allemaal wat ze denken en vinden. Ja als DC weer voor de 14 keer ging roepen dat hij dit jaar echt voor de titel ging moest ik ook lachen en had ik wel iets van "DC, neem je zelf serieus en zeg gewoon dat je je beste best gaat doen." IEdere coureur zeurt, huilt, jankt wel eens. Sommige iets meer dan andere, maar waarom mogen coureurs niet gewoon zeggen wat ze denken of vinden? Wij hier op het forum roepen toch vaak ook ongegeneerd van alles over coureurs? Hoevaak komt het niet voor dat leden hier (inclusief ik zelf) pagina's lange discussies houden over waarom wij gelijk hebben?
Beledigende opmerkingen daar gelaten natuurlijk, maar iedereen mag toch gewoon zeggen wat hij of zij denkt? Waarom worden coureurs daar dan op na gekeken als zeurende mensen?

0634

Helemaal eens met Folkert. Ik erger me nooit aan mopperende rijders, handjes uit cockpits, roep om blauwe vlaggen, het overwinningsvingertje van Vettel of het vingertellen van Alonso. Ik zou niet weten wat er mis mee is.

Soms hebben ze ongelijk, dat klopt wel, soms is de roep om een vlag niet terecht of kan een achterblijver niet eerder aan de kant, dat klopt allemaal wel, maar dat laat onverlet dat het iemand tijd kost en dat hij daardoor met een geirriteerd vingertje kan gaan zwaaien. Hoort gewoon bij de emotie, is niks mis mee.

Zelf reageren wij in het normale leven toch ook wel eens vol irritatie, waar dat misschien niet altijd helemaal terecht is? Is allemaal niks mis mee, laat die gasten lekker. Het zijn geen robots.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 januari 2015 - 17:21:01
Hamilton? Wat voor spelletjes speelde hij dan?

Verder, vroeger spaarden ze ook brandstof en banden, vaak zelfs nog in extremere vorm dan nu. Er wordt altijd net gedaan of dat er vroeger pole lap na pole lap werd gereden, maar dat is echt niet zo hoor. Ook toen werd er - in verschillende tijdperken - flink gespaard tijdens het racen. Dikwijls niet genoeg en vielen ze stil zonder benzine of whatever. Dat is val alle tijden.

Over controverse ben ik het met je eens, ik hou er ook van. Maar het is ook weer niet zo dat het nooit bestraft moet worden, dat ligt aan de situatie.
Eens. Controverse is mooi om te zien. zolang het maar een beetje binnen de perken blijft. Gaat het er buiten, dan moet er wel bestraft worden.

en over dat sparen van het materiaal: Dat is van alletijden. Ik kijk nu veel races terug van 1980-2004 en telkens hoor ik Murray roepen dat Prost, Schumacher, Lauda of Senna een rustige eerste stint rijden om alles te sparen en na de pitstops te knallen. misschien is het nu wel iets door geslagen, maar zelfs als je een race lang 100% kan pushen, zou sparen van materiaal voordelig kunnen zijn.


Citaat van: Jeroen op 03 januari 2015 - 12:59:01
Helemaal eens met Folkert. Ik erger me nooit aan mopperende rijders, handjes uit cockpits, roep om blauwe vlaggen, het overwinningsvingertje van Vettel of het vingertellen van Alonso. Ik zou niet weten wat er mis mee is.

Soms hebben ze ongelijk, dat klopt wel, soms is de roep om een vlag niet terecht of kan een achterblijver niet eerder aan de kant, dat klopt allemaal wel, maar dat laat onverlet dat het iemand tijd kost en dat hij daardoor met een geirriteerd vingertje kan gaan zwaaien. Hoort gewoon bij de emotie, is niks mis mee.

Zelf reageren wij in het normale leven toch ook wel eens vol irritatie, waar dat misschien niet altijd helemaal terecht is? Is allemaal niks mis mee, laat die gasten lekker. Het zijn geen robots.
Ik ergerde me soms wel aan bepaalde reacties van rijders, maar vaak ook niet. En meestal trek ik ook weer bij als de spanning is gezakt en ik het wat objectiever bekijk.

Ik geniet ook altijd als rijders "Zeuren" over de radio om iets te veranderen of dat ze iets bestraft willen hebben van hun concurrent. Teams zijn van het zelfde laken een pak. Zeuren constant over "illegale" onderdelen van een ander team, maar rijden zelf ondertussen met hun eigen variant of iets anders wat net zo illegaal is. En, zeuren is van alle tijden. Gelijk of niet, iedereen mag dat.