is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Sphinx

Ron Dennis ligt in de clinch met aandeelhouder Mansour Ojjeh. Ojjeh wil graag Button behouden om met Alonso een duo te vormen, Dennis ziet meer in Magnussen en vreest volgens mij ook imagoschade als hij nu weer een coureur na een jaar wegstuurt. Eer die strijd is uitgevochten zal er niets naar buiten komen, vrees ik.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Morgenochtend geven ze 'n persco in Woking. ???

Hamilton#44

Ik heb zo'n gevoel dat ze met twee nieuwe coureurs komen. Waar twee vechten om een been gaat Stoffel ermee heen.  ;D ;)

Maikel0230

Het nieuwtje staat hier al zie ik maar ik zal onze eigen link toch ook maar even posten

http://www.gppits.net/nieuws/mclaren_nodigt_media_uit/

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Aha, blijkbaar hebben ze mijn geklaag gehoord. :P

Ben benieuwd morgen. Alle autosportmedia zakken natuurlijk af naar Woking om hun foto's te schieten van Alonso in McLaren-outfit. Ideaal moment om de aandacht te misbruiken en Sony te presenteren als titelsponsor. :P

Hamilton#44

Ze hebben in ieder geval weer twee wereldkampioenen in hun team dus daar zal het niet aan liggen.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Yup. Goed stuk. Volgens Daniel Johnson overigens heeft Alonso de garantie gevraagd en gekregen dat hij niet veel met Dennis te maken zal krijgen. Wat daarvan waar is zullen we nooit weten, maarrrr hij had de Button-scoop wel als eerste goed, nog voor de Beeb berichtte hij erover, dus hij heeft blijkbaar goede ingangen bij het team. Overigens meende hij ook dat Movistar als sponsor komt. Even afwachten daarop.

Fietser

Natuurlijk is McLaren (nog) een topteam. Op de eerste 2 jaar na - toen Bruce het in z'n uppie probeerde - is het altijd een topteam geweest en het zal m.i. altijd een topteam blijven (zo niet dan stoppen ze gewoon). Daar zijn 2 simpele redenen voor: ambitie en middelen. Daarom heeft McLaren ook altijd grote rijders in dienst gehad. Vanaf de combi Bruce-Denny tot en met Jenson-Fernando. Vanzelfsprekend zaten er magere jaren tussen: foute concepten, coureurs waar het niet mee klikte, matige krachtbronnen, et cetera. Maar altijd kwam Woking terug. Een echt topteam dus, en daarvoor hoef je m.i. niet per se wereldkampioenschappen te vergaren.
Persoonlijk hoop ik dat ze weer eens terugkeren naar dat mooie, klassieke okergeel. Weg met dat bloedeloze grijs of, daarvoor, die verpakkingskleuren van Yardley en/of Marlboro. Een topteam hoort een eigen kleur te dragen, maar misschien ben ik daar ouderwets in.

Perton

Zowaar qua ouderwetse dingen een keer met je eens, beste Fietser ;).

Al ben ik wel van mening dat, net als dat grote multinationals elke paar decennia hun logo veranderen om een wat modernere uitstraling te hebben, een team ook best van kleur mag veranderen - maar aangezien die kleuren in het geval van McLaren gebaseerd zijn op sponsoren en partners ben ik het in dit specifieke geval wel met je eens.

janke

Ben het helemaal met Fietser eens. Natuurlijk is McLaren nog een topteam. Als ook Williams en Ferrari. Want die zijn ook al jaren het net niet meer team. Ze hebben status door hun geschiedenis in het F1 circuit. Omdat ze nu even niet meer schitteren (Williams gelukkig weer op de goede weg)  heeft imo niets te maken met wel of niet een topteam zijn. Vind ik. En ja Fietser, McLaren weer in het geel/oranje, yeh. Ik vond die Texaco/Marlboro livery ook niet echt een uitstraling hebben. Maar dat is mijn mening als 58 jarige, hehe.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Williams heeft bij mijn weten in 10 jaar tijd 1 GP gewonnen en al heel lang niet meegestreden om titels. Die zijn echt geen topteam meer.

Kootje

Helaas, maar wat mij betreft ook niet nee, al lijken ze weer op de goede weg te zitten. Voor wat betreft McLaren en in iets mindere mate Ferrari, zullen zij ook snel deweg omhoog weer moeten vinden. Nog één zo'n jaar voor McLaren of nog twee voor Ferrari, en ook zij zijn imo de status van topteam tijdelijk kwijt.

0634

Nou, voor mijn niet. Die twee zijn in alles topteams in mijn ogen. Qua voorzieningen, budget, organisatie, historie, toekomstperspectief, rijders, alles eigenlijk. Williams is inderdaad een ander verhaal. Die hebben de afgelopen tien jaar ook hele andere resultaten gehad.

Kootje

Je kunt nog zulke goede faciliteiten hebben, nog zo'n grote organisatie etc., maar als de resultaten uitblijven, wat ze bij McLaren en Ferrari nu al 'n aantal jaar doen, dan vind ik niet dat je nog van topteams kunt spreken. Topteams strijden om de podia, winst en wereldtitels. Nu mag daar best 'n minder jaartje tussen zitten, maar niet teveel. En aangezien McLaren nu al sinds Brazilië 2012 niet meer gewonnen heeft en met uitzondering van Australië dit jaar geen podia meer heeft gepakt, vind ik ze nu toch wel op de grens van topteam/subtopteam balanceren. Ferrari lijkt dezelfde kant op te gaan met slechts 2 podia en 'n laatste overwinning die uit 2013 stamt. Daarbij doen ook zij nu al 2 jaar op rij geen serieuze gooi naar de titels. Dat zijn topteam onwaardige resultaten en hoewel ik het met je eens ben dat de titel topteam meer behelst dan alleen resultaat, is het wel dat resultaat dat voor mij uiteindelijk de doorslaggevende factor is. Maar goed, ik heb nu ineens zo'n deja-vu gevoel dat ik dit al eens eerder heb vermeld hier.  :-\