is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Maikel0230



Jaloers dat ik op die kerel ben!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Citaat van: Maikel0230 op 15 november 2014 - 15:57:43
Jaloers dat ik op die kerel ben!
Een enkele blik, en je voelt dat daar de geest van iemand rondwaart...

0634

Wat een wagen. Kan geen vrouw tegenop. Misschien wel de mooie ooit.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 november 2014 - 19:14:08
Wat een wagen. Kan geen vrouw tegenop. Misschien wel de mooie ooit.
heel moedig van je. En daarnaast ook nog eens een erg originele manier om uit de kast te komen ;)

0634


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 november 2014 - 22:29:26
Ik ben ook eigenlijk Gordon.
nou, uit de kast komen is 1 ding, maar iemand die toegeeft dat ie Gordon is, dat is volgens mij nog nooit gebeurd.

lieven

Heeft er iemand meer info over het test met de Honda motor?
Welk geluid maakte de motor.
Hebben ze de 100km in een keer afgelegd of meerdere kleine beetjes.
Hoe snel gingen ze?

0634

Het geluid zal precies hetzelfde zijn als de rest, zelfde type motor. Vwb de tijden: volgens mij is daar niks over naar buiten gebracht, behalve dat er niet op race-snelheid werd gereden dus zijn de tijden ook van geen enkel belang. Het enige dat ik begreep is dat de wagen eenmaal stilviel, maar meteen weer op gang werd geholpen. 

Jozef

Ik denk ook dat ze bij McLaren en Honda over een succes spreken op dit moment. Als je kijkt naar de eerste testdag van 2014: http://www.gppits.net/nieuws/jerez_dag_1_raeikkoenen_zet_de_standaard/

Dan zie je dat Ferrari wel 137km reed maar alle andere teams veel minder of helemaal niet. McLaren-Honda doet gewoon de 100km uit en wie weet hoeveel ze nog hadden kunnen rijden als ze dan niet hoefden te stoppen. Denk dat McLaren heel wat ervaring met de Mercedes-motoren heeft doorgespeeld aan Honda...

Ik vraag me zelfs af of het bewust om die reden is dat Honda pas in 2015 komt. Misschien hadden ze er wel in 2014 kunnen staan, maar vonden ze het nuttiger om nog een jaartje over de schouder van de concurrentie te kunnen kijken om dan op 2015 met een meer geperfectioneerd systeem te komen, terwijl de anderen maar 50% van hun blok mogen aanpassen.

0634

Ja daar was vorig jaar nog wat discussie over: was het niet slimmer van Honda geweest om gelijk met de rest te debuteren met een Honda? Nu heeft de rest een jaar voorsprong. Maar wat jij zegt kan ook voordelig zijn uiteraard.

Figge

Citaat van: Jozef op 17 november 2014 - 03:25:42
Ik vraag me zelfs af of het bewust om die reden is dat Honda pas in 2015 komt. Misschien hadden ze er wel in 2014 kunnen staan, maar vonden ze het nuttiger om nog een jaartje over de schouder van de concurrentie te kunnen kijken om dan op 2015 met een meer geperfectioneerd systeem te komen, terwijl de anderen maar 50% van hun blok mogen aanpassen.

Ik durf het met 1000% zekerheid te zeggen dat dat de reden is.

Jozef

Toen ze bij McLaren zeiden dat we geen aankondiging hoefden te verwachten voor 1 december, had ik niet gedacht dat het op 10 december nog steeds niet duidelijk zou zijn. Dit begint zorgwekkend te worden, want ze gaan hier toch niet mee wachten gewoon omdat het kan? Wat houdt hen tegen? Stelt Alonso te hoge eisen naar de zin van Dennis? Wil Alonso eigenlijk überhaupt wel komen?

0634

Denk dat het met Alonso niet veel te maken heeft eerder met de tweede rijder. Er zullen wel and e re belangen spelen dan alleen wie er beter is. Sponsoren en zo. Wellicht is daar het wachten op. Het kan toch niet zo zijn dat ze nu nog niet weten wie er puur qua rijden beter is. Denk ik dan.

Matthijs

McLaren is/was nog druk bezig met het zoeken naar sponsors uit Denemarken, dus ik denk inderdaad dat het niet zozeer aan Alonso ligt.

0634