is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

SDG

Citaat van: M@rc op 30 juli 2013 - 13:07:55
Dus die 2de plek van Alonso(nipt) in 2007 en Button in 2011 waren ondermaats?

Waar schrijf ik dat?

Fietser

Beetje een raar item. Want wat is een topteam? Daar kun je allerlei cijfertjes en klassementen op los laten, bovendien het budget en wellicht ook nog een stuk geschiedenis erbij halen. Gooi maar in mijn pet!
Maar oke, laat ik niet flauw doen. En dus ga ik beweren dat McLaren nog heus wel een topteam is. Helaas hebben ze dit jaar echter het verkeerde product van de tekentafel laten glijden. Kan gebeuren. Maar dat komt best wel weer eens goed. Of het met deze rijderscombi goed komt, betwijfel ik zeer. Jenson Button is goed, maar geen superklasse. Perez is nu vaak al sneller, bovendien een betere vechter, maar moet verder groeien. Wat McLaren nodig heeft is een absolute topcoureur. Helaas verloren ze die vorig jaar...

Super Seb

Topicnaam aangepast ivm suggestieve titel + poll toegevoegd.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

T.Nuvolari

Citaat van: SDG op 30 juli 2013 - 13:12:02
Citaat van: M@rc op 30 juli 2013 - 13:07:55
Dus die 2de plek van Alonso(nipt) in 2007 en Button in 2011 waren ondermaats?

Waar schrijf ik dat?

De laatste wereldkampioen die instapte bij McLaren en presteerde was Lauda.

Jozef

En in de zin ervoor schreef hij dat Alonso en Button de uitzondering daarop vormen...

SDG

Citaat van: M@rc op 30 juli 2013 - 22:49:03
De laatste wereldkampioen die instapte bij McLaren en presteerde was Lauda.

Dat schreef ik niet. Wel dit:

Citaatde laatste coureur die voordien als wereldkampioen naar McLaren trok en daar ook presteerde was al Niki Lauda

Sabai

#51
Ik begin me af te vragen'' stel dat Lewis nog bij Mc Laren reed'' Zouden ze dit jaar dan wel op zijn minst een podium plaats behaald hebben? Ik persoonlijk denk van wel. Na de goede prestaties van Button begon ik best veel waardering voor hem te krijgen. Maar nu Lewis het team heeft verlaten en het allemaal niet zo mee zit begin ik weer het idee te krijgen dat Button zo goed is als zijn auto is . En net dat beetje extra mist wat de toppers wel hebben om ook een mindere auto naar zijn hand te zetten en top prestaties te behalen. Perez lijkt ook weinig toe te voegen en maakt zijn belofte totaal niet waar.Waar ik de lineup begin dit seizoen nog top vond ben ik toch wel bij gedraaid en vind dit Mc Laren duo de slechtste van de laatste 20 jaar.

Edwin90

Ik ben ergens bang dat je gelijk hebt Sabai. McLaren begeeft zich niet voor niets voorzichtig op de rijdersmarkt. Het zal allemaal best aan de auto liggen. Maar de coureurs stijgen nooit boven zichzelf uit. :(

0634

#53
ABsoluut niet dat Lewis op het podium zo zijn gekomen. No way. De enige manier om met deze wagen te scoren, en dat wordt iedere race bewezen, is door alternatieve tactieken te gebruiken. Daar is Button veel beter in dan Lewis. Bovendien is Button over drie jaar niet minder geweest in resultaat dan Lewis, dus vraag ik me af waarom dat nu wel gebeurd zou zijn.

Er is geen probleem met rijders bij McLaren, dat Button podium kan rijden, weet een kind, maar niet in deze auto. Red Bull, Ferrari, Lotus en Merc zijn structureel sneller. Dat zijn dus al 8 auto's. Force India is ongeveer gelijk. Op sommige banen zijn Sauber en zelfs STR dat. Dan is een podium uitgesloten. Al heet je Vettel.

Bovendien, in 1995 hadden we Blundell en een jonge Hakkinen. Die waren echt niet beter dan dit hoor. De lineup Raikkonen- DC was dat ook niet. En zo waren er wel meer.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 28 september 2013 - 10:58:19
ABsoluut niet dat Lewis op het podium zo zijn gekomen. No way. De enige manier om met deze wagen te scoren, en dat wordt iedere race bewezen, is door alternatieve tactieken te gebruiken. Daar is Button veel beter in dan Lewis. Bovendien is Button over drie jaar niet minder geweest in resultaat dan Lewis, dus vraag ik me af waarom dat nu wel gebeurd zou zijn.

Er is geen probleem met rijders bij McLaren, dat Button podium kan rijden, weet een kind, maar niet in deze auto. Red Bull, Ferrari, Lotus en Merc zijn structureel sneller. Dat zijn dus al 8 auto's. Force India is ongeveer gelijk. Op sommige banen zijn Sauber en zelfs STR dat. Dan is een podium uitgesloten. Al heet je Vettel.

Bovendien, in 1995 hadden we Blundell en een jonge Hakkinen. Die waren echt niet beter dan dit hoor. De lineup Raikkonen- DC was dat ook niet. En zo waren er wel meer.



Dat vraag ik me dus af.Afgelopen drie jaar had Button ook op 2011 na ook telkens een dipje in het seizoen vooral vorig jaar.Lewis bleef dan meestal goed presteren en had dan weer vaak pech.Nou is Button ook geen kwalificatie beest net als Lewis en als je ver van achter start helpt dan al helemaal niet mee.Daarom denk dat Lewis er net dat beetje extra uitgepersd had imho. Nou weet ik dat Button goed kan rijden.Maar vind hem als eerste man toch tegen vallen.


Blundell en Hakkinen heb ik nooit samen zien rijden dus kan ik niks van zeggen. Maar Dc en Ki mi waren zeker beter dan het huidige duo imho. DC doet voor mij niet onder aan Button en Kimi VS Perez als rooki vergelijk. Dan steekt Kimi er met kop en schouders bovenuit.

Enzo

Ik heb DC juist altijd een overschatte rijder gevonden, een beetje de Barichello van McLaren en de mindere rijder tov Button.

Jehoentelaar

DC was geen absolute top, maar wel een hele snelle coureur waar McLaren een hoop plezier aan heeft beleefd. Deed met name in de eerste jaren met Mika nauwelijks onder voor de Fin.

Sabai

#57
Citaat van: Jehoentelaar op 28 september 2013 - 12:02:01
DC was geen absolute top, maar wel een hele snelle coureur waar McLaren een hoop plezier aan heeft beleefd. Deed met name in de eerste jaren met Mika nauwelijks onder voor de Fin.


Beetje als Button dus, geen absolute top maar wel snel .En een team als Mc Laren zou toch op zijn minst 1 absolute top coureur moeten hebben.

Wings

Ik plaats Button toch wel een trede hoger dan DC. Button heeft de pech dat nu hij top is, Red Bull en Vettel domineren. Maar mocht McLaren komend jaar weer bovenaan de lijsten staan geef ik Jenson een goede kans om te strijden voor de knikkers.

0634

Citaat van: Sabai op 28 september 2013 - 12:34:32
Beetje als Button dus, geen absolute top maar wel snel .En een team als Mc Laren zou toch op zijn minst 1 absolute top coureur moeten hebben.
DC was als Barrichello/Massa/Trulli/Fisichella. Button zit daar royaal boven hoor. Vergelijkbaar met Raikkonen qua niveau, minder dus dan Vettel of Alonso, maar bewees drie jaar lang niet onder te doen voor Hamilton, in races dan.

CitaatNou weet ik dat Button goed kan rijden.Maar vind hem als eerste man toch tegen vallen.

Kom op zeg. Hij rijdt in brandhout. Vertel me dan eens wat hij niet goed doet? Nog altijd foutloos, goed voor de banden, tactisch sterk, kwalificerend oké maar niet top, vechtend gewoon goed.

Er zit alleen geen snelheid in de Mac, dan sta je dus verder naar achteren. Vorig jaar won hij nog drie races en haalde hij podia en alles en dan zou hij er nu ineens geen reet meer van kunnen?

Opportunisme ten top. De Mclaren faalt, de rijders niet. Ik vind de kritiek op Perez overigens ook niet terecht.