is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 04 oktober 2014 - 20:58:24
Reed McLaren niet voor de eerste keer met een push rod ophanging vorig jaar? Geloof dat hen dat lang heeft gekost om fatsoenlijk toe doen marcheren

Maar pin me er niet op vast he!
Eind 2012 zou Mclaren het maximale potentiaal van de auto hebben bereikt en zou er voor de auto van 2013 weinig meer te verbeteren zijn. Daarom besloten ze hun concept van pull rod zijn afgestapt en zijn overgegaan op de pushrod ophanding. Ik denk dat dat voor Hamilton ook 1 van zijn redenen was geweest om Mclaren te verlaten, omdat Mclaren nieuwe periode zou ingaan. Want ik geloof dat 2012 ook het jaar was dat Mercedes en Mclaren bekent maakte dat ze uit elkaar zouden gaan eind 2014.

Perton


FolkertE

Ah, dankje.
Maar ik heb toch ooit berichten van voor 2013 gehoord dat Mclaren en Mercedes uit elkaar zouden gaan. Was het niet al ergens in 2009 dat er geruchten rond gingen?

Perton

Geruchten is wat anders dan bevestiging :) Maar die gingen zeker al langer inderdaad. Sowieso al vanaf het moment dat Mercedes met een eigen team terugkeerde, toen had je de geruchten dat McLaren een eigen motor ging ontwikkelen.

FolkertE

Citaat van: Perton op 05 oktober 2014 - 08:29:40
Geruchten is wat anders dan bevestiging :) Maar die gingen zeker al langer inderdaad. Sowieso al vanaf het moment dat Mercedes met een eigen team terugkeerde, toen had je de geruchten dat McLaren een eigen motor ging ontwikkelen.
hehe, i know i know :P Maar dat bedoelde ik dus ook.

Jozef

Vandaag was McLaren gewoon het derde team op de grid. Met meeval kunnen ze zelfs de vierde plaats van Ferrari bij de constructeurs nog aanvallen. Blijkbaar hebben recente ontwikkelingen en updates goed gewerkt en dat geeft hoop voor de toekomst: blijkbaar hebben ze eindelijk door hoe hun auto werkt, waar het fout liep en hoe ze dat kunnen oplossen. Sinds begin 2013 liepen ze al te klooien, Suzuka ging al goed in de regen en vandaag was bevestiging.

Ik ben in feite als McLaren-fan nog nooit zo blij geweest met een P4 en P5...

0634

Gezien de laatste ontwikkelingen gaat FI ze ook niet meer inhalen.

0634

En ineens sluit de manager van JB WEC niet meer uit.

Wings

Duidelijk toch? Maar wel jammer. Maar Button heeft een leuke carrière gehad na zijn reanimatie* (2008).

*Honda trok de stekker eruit, Button was werkloos. Brawn blies niet alleen nieuw leven in het team maar ook in Buttons carrière.

Ik ben benieuwd wat Honda te bieden heeft. De geluiden tot dusver beloven weinig spectaculairs maar tastbaar zijn de geluiden nog niet. Dat wordt tijdens de eerste tests pas echt zichtbaar.

Jehoentelaar

Wellicht dat Honda Button een leuke plek geeft in hun WEC LMP2-programma van Honda Performance Development.

http://www.honda.com/newsandviews/article.aspx?id=7705-en

FolkertE

Citaat van: Jozef op 12 oktober 2014 - 17:31:51
Vandaag was McLaren gewoon het derde team op de grid. Met meeval kunnen ze zelfs de vierde plaats van Ferrari bij de constructeurs nog aanvallen. Blijkbaar hebben recente ontwikkelingen en updates goed gewerkt en dat geeft hoop voor de toekomst: blijkbaar hebben ze eindelijk door hoe hun auto werkt, waar het fout liep en hoe ze dat kunnen oplossen. Sinds begin 2013 liepen ze al te klooien, Suzuka ging al goed in de regen en vandaag was bevestiging.

Ik ben in feite als McLaren-fan nog nooit zo blij geweest met een P4 en P5...
Mclaren zou volgens berichten nog met een laatste grote update voor de auto komen. En die update is niet eens bedoeld voor dit jaar, maar al voor volgend jaar.

Het hele Honda verhaal moet ik nog maar met een korreltje zout nemen. Ik denk dat de geruchten over de motor best kunnen kloppen, maar dat het begin 2015  best mee zal vallen. Het is nog steeds een goede 5 maanden tot aan het begin van 2015. Renault kwam zelfs van een rampzalige wintertest terug naar het 2de beste team. met dank aan RBR natuurlijk, maar niets is onmogelijk.
Ik denk overigens ook wel dat Alonso daarom ook zo terughoudend is, dat er een voorcontract is getekend, maar dat Honda eerst nog garantie moet geven.

0634

Welke garantie wil je hebben dan?

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 19 oktober 2014 - 10:23:30
Renault kwam zelfs van een rampzalige wintertest terug naar het 2de beste team. met dank aan RBR natuurlijk, maar niets is onmogelijk.

Renault kan niet naar tweede beste team terugkomen want het is een motorleverancier. Dat Red Bull een fantastisch aerodynamisch pakket neerzet staat er ook los van. En als ik de kritieken van Red Bull lees zijn ze het ook niet eens met je stelling. Die hebben stee en been geklaagd vermogen te kort te komen en de betrouwbaarheid houd niet over.

FolkertE

Citaat van: Wings op 19 oktober 2014 - 10:33:43
Citaat van: F1fan2987 op 19 oktober 2014 - 10:23:30
Renault kwam zelfs van een rampzalige wintertest terug naar het 2de beste team. met dank aan RBR natuurlijk, maar niets is onmogelijk.

Renault kan niet naar tweede beste team terugkomen want het is een motorleverancier. Dat Red Bull een fantastisch aerodynamisch pakket neerzet staat er ook los van. En als ik de kritieken van Red Bull lees zijn ze het ook niet eens met je stelling. Die hebben stee en been geklaagd vermogen te kort te komen en de betrouwbaarheid houd niet over.
Is inderdaad ook wat incorrect neer gezet. Bedoelde ook RBR die rampzalig presteerde in de winter en nu toch als 2de beste over het veld raast.
En RBR klaagt inderdaad steen en been, maar ik geloof niet dat alle kritiek te recht was/is. Ze komen inderdaad vermogen te kort, maar zijn stuk betrouwbaarder dan tijdens de winter. Wat ook zo was, RBR had een veel te smalle auto ontwikkeld, die voor afkoelingsproblemen zorgde.


Citaat van: Jeroen op 19 oktober 2014 - 10:24:45
Welke garantie wil je hebben dan?
Dat Hamilton tot 2018 kampioen word en dat ik komende 4 jaar 1 miljoen euro per jaar verdien.
;D.

Maar over de garanties van Alonso? Geen idee, het was meer bedoelt als een verklaring voor het uitblijven van officiële bevestigingen. 

Jehoentelaar

Ik vermoed dat dat eerder om bepaalde clausules gaat - geen idee wat voor - dan om keiharde garanties. ;)